אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רוב כלי הרכב מדגמי 2015 איבדו 3% מערכם החודש

רוב כלי הרכב מדגמי 2015 איבדו 3% מערכם החודש

הסיבה העיקרית למגמה היא שמחירוני 2016 לא שיקפו עליות מחירים, כך שהאטרקטיביות של דגמי העבר נפגעה

01.02.2016, 07:59 | תומר הדר

רוב דגמי המכוניות ממודל 2015 איבדו כ-3% מערכם בפברואר. גם בחודש שעבר איבדו דגמי 2015 כ־3% מערכם. כך עולה ממחירון לוי יצחק לפברואר המתפרסם היום. מתחילת השנה מדובר בירידת ערך ניכרת של 6%.

קראו עוד בכלכליסט

התופעה נובעת מכמה גורמים. ראשית, מחירוני 2016 לא שיקפו עליות מחירים, ולכן מכוניות חדשות משנת המודל הקודמת איבדו מיד ממידת האטרקטיביות שלהן. שנית, בינואר הציעו כמה חברות ליסינג מכוניות "יד ראשונה אפס קילומטרים" מדגמי 2015 בהנחות של כ־10% לעומת מחיר המחירון הרשמי, מה שהשפיע ישירות על המחירים של דגמי 2015 המשומשים. מחירם של דגמי 2014 ו־2013 ירד בכ־2% בפברואר, כמו בחודש שעבר.

מגמת הירידה פסחה בעיקר על שתי יצרניות: מכוניות דאצ'יה דווקא התייקרו ב־1%, משום שהיבואנית קרסו מסרבת למכור אותן בהנחות ואינה מאפשרת שיווק בשיטת "יד ראשונה אפס קילומטרים". כיום נהנים כלי הרכב מביקוש ערני כמשומשים, בין היתר עקב מחירם הזול מלכתחילה בסוכנות. גם דגמי פרארי כמעט לא איבדו מערכם בגלל ביקוש גבוה במיוחד למכוניות, הנמכרות בדרך כלל בעסקאות "סגורות", שבהן הרכב נמכר לבעליו הבא עוד לפני שבעליו הנוכחי קיבל את מכוניתו החדשה.

דאצ דאצ'יה דאסטר דאצ

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
זה לא קשור בכלל לזה ש״אין כמו רכב חדש מהניילון״
יותר קשור זה שאם עושים תחשיב ל-5 שנים ומעלה, אז ההבדל בין לקנות רכב חדש לבין לקנות משומש בן כמה שנים בודדות הוא ממש זניח יחסית לעלות של כל העסקה (באיזור ה 10-15 אלף), וההפרש בכמות הכאב ראש - טסטים - ״האם מי שמוכר מסתיר ממני משהו״ וכו׳ הוא דווקא כן מאוד משמעותי. אם מתכוונים להחזיק את הרכב באיזור ה-8 שנים אז כמעט ואין כבר הפרש. וזה קצת יותר משמעותי מ״אם אוהבים להוריד את הניילונים לבד או לא״.. לתשומת לבכם
רם , תל אביב  |  01.02.16
לכל התגובות