בזכות "מלחמת הכוכבים": דיסני הדיחה את לגו מתואר המותג החזק בעולם
במקום השלישי לוריאל; בדירוג המותגים השווים ביותר ממשיכה להוביל אפל כשאחריה גוגל וסמסונג. באיזה מקום אמזון?
השווי של מותג מלחמת הכוכבים לבדו מוערך ב-10 מיליארד דולר, ודיסני בהחלט קוטפת את הפירות מרכישת אולפני לוקאס פילם ב-4 מיליארד דולר ב-2012. הסרט, שעלה לאקרנים בדצמבר הכניס מיליארד דולר בקופות בזמן הקצר ביותר. בנוסף, צעצועים הקשורים לסרט הכניסו מעל 700 מיליון דולר.
במקום השני מדורגת יצרנית הצעצועים לגו, שהודחה מהמקום הראשון עליו חלשה בשנה שעברה. הסיבות לירידה כוללת את הקנס שהטילו עליה הרשויות בגרמניה לאחר שמנעו מקמעונאים להציע הנחות, והשערורייה שפרצה סביב סירובה של החברה לשלוח לאמן הסיני איי וייוויי קוביות למיצג.
לוריאל, פירמת רואי החשבון PWC וחברת הייעוץ מקינזי סוגרות את החמישייה הראשונה. גוגל מדורגת עשירית והיא הנציגה הטכנולוגית הראשונה בדירוג המותגים החזקים.
הדירוג מבדיל בין החוזק הכללי של מותג והשווי הפיננסי שלו. לפיכך, בדירוג המותגים בעלי השווי הגבוה ביותר יש נציגות בולטת של מותגי טכנולוגיה. בראש הדירוג מככבת אפל עם הערכת שווי למותג של 146 מיליארד דולר, הודות להצלחה של מכשיר האייפון 6.
אחריה מדורגת גוגל עם שווי מותג של 94 מיליארד דולר וסמסונג עם שווי של 83 מיליארד דולר.
לעומת זאת, פולקסווגן היא אחד המותגים שרשם את הביצועים הגרועים ביתר השנה, על רקע שערוריית זיוף תוצאות הזיהום. שווי המותג נחלש ב-12 מיליארד דולר ל-18.9 מיליארד דולר.
10 המותגים החזקים ביותר:
- וולט דיסני
- לגו
- לוריאל
- PWC
- מקינזי
- נייק
- ג'ונסון אנד ג'ונסון
- קוקה-קולה
- NBC
- גוגל
10 המותגים בעלי השווי הגבוה ביותר:
- אפל: 146 מיליארד דולר
- גוגל: 94 מיליארד דולר
- סמסונג: 83 מיליארד דולר
- אמזון: 69.5 מיליארד דולר
- מיקרוסופט: 67 מיליארד דולר
- ורייזון: טלקום: 63 מיליארד דולר
- AT&T: שווי של 60 מיליארד דולר
- וול-מארט: 53.5 מיליארד דולר
- צ'יינה מובייל: 49.8 מיליארד דולר
- וולס פארגו: 44 מיליארד דולר
תגובה אחת לכתיבת תגובה