אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בזכות "מלחמת הכוכבים": דיסני הדיחה את לגו מתואר המותג החזק בעולם

בזכות "מלחמת הכוכבים": דיסני הדיחה את לגו מתואר המותג החזק בעולם

במקום השלישי לוריאל; בדירוג המותגים השווים ביותר ממשיכה להוביל אפל כשאחריה גוגל וסמסונג. באיזה מקום אמזון?

01.02.2016, 22:50 | שירות כלכליסט
וולט דיסני הוא המותג החזק בעולם הודות להצלחה המסחררת של הסרט האחרון בסדרת מלחמת הכוכבים, כך לפי דירוג המותגים של חברת ברנד פיננס (Brand Finance). הדירוג של המותגים מבוסס על ההיכרות, הנאמנות, קידום המכירות וההשקעות בשיווק של כל מותג.

השווי של מותג מלחמת הכוכבים לבדו מוערך ב-10 מיליארד דולר, ודיסני בהחלט קוטפת את הפירות מרכישת אולפני לוקאס פילם ב-4 מיליארד דולר ב-2012. הסרט, שעלה לאקרנים בדצמבר הכניס מיליארד דולר בקופות בזמן הקצר ביותר. בנוסף, צעצועים הקשורים לסרט הכניסו מעל 700 מיליון דולר.

האריסון פורד במלחמת הכוכבים, הכוח מתעורר , צילום: disney האריסון פורד במלחמת הכוכבים, הכוח מתעורר | צילום: disney האריסון פורד במלחמת הכוכבים, הכוח מתעורר , צילום: disney

במקום השני מדורגת יצרנית הצעצועים לגו, שהודחה מהמקום הראשון עליו חלשה בשנה שעברה. הסיבות לירידה כוללת את הקנס שהטילו עליה הרשויות בגרמניה לאחר שמנעו מקמעונאים להציע הנחות, והשערורייה שפרצה סביב סירובה של החברה לשלוח לאמן הסיני איי וייוויי קוביות למיצג.

לוריאל , צילום: בלומברג לוריאל | צילום: בלומברג לוריאל , צילום: בלומברג

לוריאל, פירמת רואי החשבון PWC וחברת הייעוץ מקינזי סוגרות את החמישייה הראשונה. גוגל מדורגת עשירית והיא הנציגה הטכנולוגית הראשונה בדירוג המותגים החזקים.

משפחה מאושרת מלגו, צילום: בלומברג משפחה מאושרת מלגו | צילום: בלומברג משפחה מאושרת מלגו, צילום: בלומברג

הדירוג מבדיל בין החוזק הכללי של מותג והשווי הפיננסי שלו. לפיכך, בדירוג המותגים בעלי השווי הגבוה ביותר יש נציגות בולטת של מותגי טכנולוגיה. בראש הדירוג מככבת אפל עם הערכת שווי למותג של 146 מיליארד דולר, הודות להצלחה של מכשיר האייפון 6.

אפל, צילום: בלומברג אפל | צילום: בלומברג אפל, צילום: בלומברג

אחריה מדורגת גוגל עם שווי מותג של 94 מיליארד דולר וסמסונג עם שווי של 83 מיליארד דולר.

 , צילום: גוגל צילום: גוגל  , צילום: גוגל

לעומת זאת, פולקסווגן היא אחד המותגים שרשם את הביצועים הגרועים ביתר השנה, על רקע שערוריית זיוף תוצאות הזיהום. שווי המותג נחלש ב-12 מיליארד דולר ל-18.9 מיליארד דולר.

פלקסווגן בתערוכת לוס אנג פלקסווגן בתערוכת לוס אנג'לס | צילום: יצרן פלקסווגן בתערוכת לוס אנג

10 המותגים החזקים ביותר:

 

  1. וולט דיסני
  2. לגו 
  3. לוריאל 
  4. PWC 
  5. מקינזי 
  6. נייק 
  7. ג'ונסון אנד ג'ונסון 
  8. קוקה-קולה
  9. NBC
  10. גוגל 

10 המותגים בעלי השווי הגבוה ביותר:

 

  1. אפל: 146 מיליארד דולר
  2. גוגל: 94 מיליארד דולר
  3. סמסונג: 83 מיליארד דולר
  4. אמזון: 69.5 מיליארד דולר
  5. מיקרוסופט: 67 מיליארד דולר
  6. ורייזון: טלקום: 63 מיליארד דולר
  7. AT&T: שווי של 60 מיליארד דולר
  8. וול-מארט: 53.5 מיליארד דולר
  9. צ'יינה מובייל: 49.8 מיליארד דולר
  10. וולס פארגו: 44 מיליארד דולר

וול-מארט, צילום: בלומברג וול-מארט | צילום: בלומברג וול-מארט, צילום: בלומברג

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות