אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גם גוגל רוצה להיות אפל?

גם גוגל רוצה להיות אפל?

החברה מעוניינת להגדיל את היקף מעורבותה ביצור מכשירי הנקסוס כדי לחזק את מערכת ההפעלה אנדרואיד ולשפר את מעמדה בשוק מכשירי היוקרה, שנמצא בשליטה כמעט בלעדית של אפל

02.02.2016, 15:05 | עומר כביר
מנכ"ל גוגל, סונדר פיצ'אי, וסגניו החלו לפעול מול עובדי החברה וגורמים חיצוניים על מנת לקבל שליטה גדולה יותר על הליך הפיתוח והייצור של סמארטפוני נקסוס – כך לפי דיווח של אתר The Information.

קראו עוד בכלכליסט

גוגל, חברה בת של אלפבית, מייצרת את מכשירי נקסוס בשיתוף עם יצרניות מכשירים בולטות דוגמת סמסונג, מוטורולה, וואווי ו-LG. ואולם, לפי הדיווח, החברה מעוניינת להעביר את מודל הפעילות של סמארטפוני נקסוס למודל דומה יותר לזה של האייפון של אפל, והיא שואפת להגדיל את היקף מעורבותה בפיתוחם וייצורם.

נקסוס 5X, צילום: רפאל קאהאן נקסוס 5X | צילום: רפאל קאהאן נקסוס 5X, צילום: רפאל קאהאן

אפל שולטת בצורה מלאה על כל הליכי הפיתוח, הייצור, ההרכבה והשיווק של מכשיריה, גם כשאלו מתבצעים על ידי קבלני משנה. בגוגל מקווים שמודל דומה יביא לחיזוק כללי של מערכת ההפעלה אנדרואיד, ויסייע לה לתפוס נתח משמעותי יותר בשוק סמארטפוני העילית, שנמצא בשליטתה הכמעט בלעדית של אפל.

לפי הדיווח, אם יתממש המהלך, יצרניות החומרה שעובדות עם גוגל לא יתפקדו עוד כשותפות בהליך הפיתוח והייצור אלא ישמשו כקבלניות משנה שממלאות הזמנות, בדומה לאופן שבו עובדת אפל עם יצרניות וספקים דוגמת פוקסקון הטייוואנית, שממלאות אחרי ההוראות של אפל במדויק מבלי שתהיה להן מעורבות בהליכי התכנון.

בגוגל מתוסכלים מהשליטה של אפל בשוק מכשירי היוקרה, צילום: פורבס בגוגל מתוסכלים מהשליטה של אפל בשוק מכשירי היוקרה | צילום: פורבס בגוגל מתוסכלים מהשליטה של אפל בשוק מכשירי היוקרה, צילום: פורבס

כרגע שוקלים בגוגל לבחור ביצרנית המתקשה HTC כקבלנית הייצור של המכשירים פרי פיתוחה. מכשירים אלו לא יישאו כמובן את הלוגו של החברה, ויהפכו אותה ליצרנית להשכרה דוגמת פוקסקון. עם זאת, לאור מצב הפיננסי המתדרדר של החברה, ייתכן שהיא תסכים לקבל לשינוי כזה במעמדה ותהיה נאותה לעבור לעבודה מאחורי הקלעים, לפחות לזמן מה.

בגוגל ניגשים למהלך זה בזהירות, מחשש שהוא יכעיס את השותפות שלה, שכן מהלך שכזה צפוי להפוך את ענקית החיפוש למתחרה ישירה שלהן בשוק הסמארטפונים. ואולם, בקרב ראשי החברה הולך וגובר החשש מהמונופול של אפל בשוק סמארטפוני העילית, הקושי של גוגל להשפיע על פיתוח חוויות חדשות בסמארפוני אנדרואיד, והכישלון של נקסוס למשוך משתמשים בהיקף רחב מעבר לקבוצה מצוצמצת של מעריצים נלהבים. כל אלו מטים את הכף לטובת המהלך, חרף הבעיות שנלוות אליו.

בנוסף, נראה שליצרניות המכשירים אין יותר מדי אפשרויות אחרות ועליהן להמשיך ולעבוד עם אנדרואיד. האופציה היחידה הקיימת בשוק היא מעבר למכשירים מבוססי ווינדוס. ואולם, נתח השוק של מערכת ההפעלה של מיקרוסופט עדיין זניח, ויצרניות יתקשו לוותר על הביטחון היחסי של אנדרואיד, גם אם גוגל מתחרה בהן ישירות.

לכך יש לצרף את העובדה שגם ליצרניות עצמן יש הסתייגויות משיתוף הפעולה עם גוגל במכשירי נקסוס. לפי The Information, גוגל שומרת 15% מההכנסות ממכירות המכשירים שמשווקים על ידה. כתוצאה סובלת היצרניות, שגם כך מתקשות לייצר רווחים בשוק הסמארטפונים, משולי רווח נמוכים עוד יותר. גוגל גם מערימה קשיים רבים על שותפותיה, בדמות מיקרומנג'ינג בשלב הפיתוח ודרישות מפתיעות לשינויים ותיקונים זעירים דוגמת הברגים במכשירים.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות