אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק תמקם את הפוסטים שמעצבנים אתכם בתחתית הפיד

פייסבוק תמקם את הפוסטים שמעצבנים אתכם בתחתית הפיד

האלגוריתם של הרשת החברתית יושפע גם מהמשוב של המשתמשים ולא רק מכמות התגובות והשיתופים. החברה ממליצה לבעלי דפים להימנע מניסוחים המעודדים גולשים להקליק או לבצע לייקים

02.02.2016, 16:59 | נמרוד צוק
פייסבוק מבצעת שינוי נוסף באופן הצגת הפוסטים בניוזפיד: החברה הודיעה כי בנוסף לשימוש בלייקים, בשיתופים ובתגובות המשתמשים כדי להציף את הפוסטים שעשויים לגרום למשתמש להגיב להם, האלגוריתם יתחיל לקחת בחשבון פרמטר נוסף - מהם הפוסטים שעשויים לקבל מהמשתמש דירוג גבוה אם יישאל עליהם בסקר.

קראו עוד בכלכליסט

השינוי התבצע בעקבות שני סוגי סקרים שהחברה עורכת - האחד במסגרתו מתבקשים כל יום עשרות אלפי משתמשים שונים לדרג את הפוסטים שמופיעים בפיד שלהם, והשני, שמכונה Feed Quality Panel, מתבצע בקרב קבוצה קבועה של אלף משתמשים. לדברי החברה, המסקנה העיקרית שלה משני סוגי המשוב היא כי אנשים מביעים את הרמה הגבוהה ביותר של שביעות רצון מהפיד כאשר הוא מציג להם תכנים שגם זוכים לציון גבוה וגם מעוררים את המשתמשים להגיב להם.

לא רק כמות התגובות, אלא גם הסיכוי שתאהבו את הפוסט לא רק כמות התגובות, אלא גם הסיכוי שתאהבו את הפוסט לא רק כמות התגובות, אלא גם הסיכוי שתאהבו את הפוסט

פייסבוק לא הסבירה כיצד המערכת שלה תדע לנבא מהם הפוסטים שצפויים לקבל ציון גבוה מכל משתמש, אבל הצהירה כי הפיד ישלב מעתה את שני הסיגנלים הללו, ולא ידרג את הפוסטים רק לפי מידת המעורבות שהם צפויים לעורר במשתמש כפי שהיה בעבר - פרמטר שקל יותר לנבא על ידי בחינת הפוסטים שזוכים לתגובות רבות ממשתמשים בעלי פרופיל דומה.

החברה טענה כי לשינוי תהיה השפעה מועטה על הטראפיק של מרבית הדפים, אבל הזהירה כי דפים שיראו פער גדול בין שיעור התגובות לפוסטים לבין הדירוג שמשתמשים נותנים להם בסקרים יסבלו מירידה בטראפיק בעקבות הצגה של פוסטים במיקום נמוך יותר בפיד. החברה המליצה לבעלי דפים להמנע מניסוחים המעודדים ממשתמשים להקליק, לבצע לייקים או לנקוט בפעולות אחרות בתגובה לפוסטים כדי שלא לפגוע בטראפיק לאורך זמן.

בשנה האחרונה, ביצעה הרשת החברתית מספר שינויים באלגוריתם שמארגן את הפיד, ביניהם הורדת המינון של תכנים שמתפרסמים בדפים של חברות וארגונים והגדלת כמות הפוסטים של חברים אנושיים, שינוי שבוצע באפריל האחרון
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות