אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לפחות כלפי חוץ, מאריסה מאייר עדיין לא איבדה תקווה צילום: בלומברג

לפחות כלפי חוץ, מאריסה מאייר עדיין לא איבדה תקווה

אחרי דו"חות רבעוניים טובים מהצפוי והכרזה על קיצוץ נוסף של 15% מכוח האדם בחברה, מנכ"לית יאהו מתראיינת ואומרת שהיא "ממוקדת בלהפוך את יאהו לחברה הטובה ביותר שהיא יכולה להיות"

03.02.2016, 17:33 | עומר כביר
אחרי דו"חות טובים מהצפוי, מנכ"לית יאהו מאריסה מאייר יוצאת בתוכנית קיצוצים מאסיבית, במסגרתה תיפרד החברה מכ-15% מכוח האדם שלה ותסגור כמה מחלקות עסקיות. במקביל, דירקטוריון החברה החל במהלכים משמעותיים למכירת פעילות האינטרנט שלה (והישארות עם האחזקות בעליבאבא בלבד).

קראו עוד בכלכליסט

הדו"ח הרבעוני שפרסמה אתמול יאהו היה טוב מהצפוי, אחרי שהחברה רשמה הכנסות של 1.27 מיליארד דולר. מדובר בעלייה קלה בלבד של 1.6% לעומת הרבעון המקביל ב-2014, ואולם בניפוץ של תחזיות האנליסטים שצפו שהכנסות החברה יסתכמו ב-948 מיליון דולר בלבד.

מאריסה מאייר, צילום: בלומברג מאריסה מאייר | צילום: בלומברג מאריסה מאייר, צילום: בלומברג

אבל השואו האמיתי של הערב לא היה בדו"חות עצמם, אלא בהודעה הרשמית של סבב הקיצוצים המאסיבי שצפוי בחברה. אחרי שכבר נפרדה מ-1,800 עובדים במהלך 2015 הודיעה מאייר על פיטוריהם הצפויים של כ-1,600 עובדים נוספים, מתוך כ-10 אלף עובדים בסך הכול.

במסגרת הקיצוצים צפויה יאהו לסגור את משרדיה בדובאי, מקסיקו סיטי, בואנוס איירס, מדריד ומילאנו. כן צפויה החברה להפסיק את מאמציה להפקת תוכן טלוויזיה מקורי, לאחד את פעילות המגזינים הדיגיטליים ולסגור את חלקים, לסגור מוצרים ותיקים ובינוניים כמו Yahoo Gamesו-Smart TV ולמכור נכסי נדל"ן ופטנטים “לא אסטרטגיים” שבבעלותה. מאמצים אלו, מקווים ביאהו, יספקו הכנסות של בין מיליארד ל-3 מיליארד דולר עד סוף 2016.

במקביל, צפויה יאהו להגדיל את המיקוד במוצרי דגל כמו מנוע החיפוש, שירות האימייל, טאמבלר ואתרי הספורט, החדשות, הכספים והלייפסטייל במטרה להגדיל את מספר הגולשים שמגיעים אליהם ולהעריך את זמן השימוש שלהם.

מאמצים אלו נועדו בעיקר על מנת להכין את הדרך למכירת פעילות האינטרנט של החברה, עליה הודיעה בדצמבר שעבר. לפי דיווח של "הוול סטריט ג'ורנל", תאגיד המדיה נויוזקורפ, ספקית הסלולר ורייזון וקרן ההשקעות TPG כבר הביעו עניין ברכישת נכסי האינטרנט של יאהו, שמושכים כמיליארד גולשים בחודש. הצעד הבא של יאהו עתיד להיות התחלת הליך מכירה רשמי, שכולל הקמה חדר מידע וירטואלי ופנייה פרואקטיבית לרוכשים פוטנציאליים.

ואולם, ייתכן גם שבסופו של דבר המכירה לא תצא אל הפועל, שכן דירקטוריון החברה הודיע אתמול שבמקביל הוא גם בוחן "חלופות אסטרטגיות". “הדירקטוריון מחויב למאמצי השיקום של ההנהלה ותומך בתוכנית ההתייעלות", אמר יו"ר יאהו, מיינארד ווב, בהודעה לעיתונות. “הדירקטוריון מאמין שבדיקת חלופות אסטרטגיות, במקביל לביצוע תוכנית ההתייעלות, היא לטובת בעלי המניות. הפרדת אחזקותינו בעליבאבא מהעסקים התפעוליים שלנו היא עדיין המיקוד העיקרי שלנו. ואולם, במקביל נבדוק גם הצעות אסטרטגיות ראויות".

 

מאייר עצמה התראיינה היום לערוץ CNBC, בעקבות תוכנית ההתייעלות הצפויה. "אני ממוקדת בלהפוך את יאהו לחברה הטובה ביותר שהיא יכולה להיות", היא אמרה. “המשמעות היא להתמקד בגילוי, בלהיות מדריך מידע דיגיטלי כמו שתמיד היינו, ולחשוב לעומק על איך אנחנו יכולים לידע, לחברה ולבדר את המשתמשים שלנו".

מנכ"לית יאהו הוסיפה שהיא סבורה שהחברה נמצאת בעמדה לחיזוק פעילותה, אחרי שהגיעה ל-600 מיליון משתמשים פעילים בחודש במובייל ומיליארד משתמשים פעילים בסך הכול. “אני מבינה כמה זמן לקח לנו לעשות את מה שאנחנו עושים ולעשות את זה טוב, ועכשיו אנחנו יכולים להתקדם ולנוע הלאה".

תגיות