אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קרסו וקל אוטו רוצות להיות זכייניות יורופקאר בישראל

בלעדי לכלכליסט

קרסו וקל אוטו רוצות להיות זכייניות יורופקאר בישראל

חברת ההשכרה הבינלאומית מעוניינת לחזור לישראל, לאחר שהזיכיון פג בסוף דצמבר. הזוכה עשוי לשלם ליורופקאר מאות מיליוני שקלים – וייהנה ממאות אלפי הזמנות בשנה

04.02.2016, 08:39 | תומר הדר

לאחר שהזיכיון לייצוג חברת ההשכרה העולמית יורופקאר בישראל הסתיים בסוף 2015, הגיעו נציגי החברה לפני כמה ימים לארץ ונפגשו עם יבואנית הרכב קרסו וחברת הליסינג וההשכרה קל אוטו, שמתעניינות בהפעלת הזיכיון. המחיר שדורשת יורופקאר עבור הזיכיון אינו ידוע, אולם לפני כעשור שילמה עבורו חברת אלדן 230 מיליון שקל.

יורופקאר נחשבת לאחת מחברות השכרת כלי הרכב הגדולות בעולם כשלפי הערכות, הצי שלה כולל יותר מ־200 אלף כלי רכב. היא פעילה ב־140 מדינות, מעסיקה 6,500 עובדים וב־2014 עמדו הכנסותיה על 1.98 מיליארד יורו.

יורופקאר, צילום: בלומברג יורופקאר | צילום: בלומברג יורופקאר, צילום: בלומברג

קרסו מייבאת לארץ את רכבי רנו וניסאן, והיא מפעילה זרוע השכרה וליסינג, ליס פור יו. אם היא תקבל את הזיכיון, פעילות יורופקאר צפויה להיטמע בליס פור יו. התשלום עבור הזיכיון עשוי לכלול לא רק את הזכות להשתמש במותג יורופקאר ואת קשרי העבודה עם נציגויותיה בעולם, אלא גם רכש מכוניות חדשות.

גורם בענף השכרת הרכב הסביר ל"כלכליסט" כי זיכיון של חברה בינלאומית אמור להוסיף מאות אלפי הזמנות בשנה לחברה המקומית, הן מצד תיירים זרים המזמינים רכב שכור לפני ביקורם בישראל, והן של ישראלים המזמינים בארץ רכב לחו"ל. בשני המקרים הלקוחות מעוניינים להסתמך על רשת בינלאומית מוכחת שיש לה נציגות בארץ מוצאם.

ליורופקאר היסטוריה פתלתלה בשוק הרכב הישראלי. היא החלה את דרכה בישראל ב־1996, אז החזיקו בזיכיון שלושה יבואני רכב במשותף: סוכנות מכוניות לים התיכון, צ'מפיון מוטורס ומכשירי תנועה. ב־2004 נמכר הזיכיון לאלדן בסכום שהוערך ב־230 מיליון שקל. ב־2006 מכרה אלדן את הזיכיון למטיס קפיטל. ב־2008 עבר זיכיון יורופקאר לחברת אמפא ליס, ותחתיה הופסקה פעילות המותג לאחר שנה. לאחר מכן יורופקאר השכירה מכוניות בישראל באמצעות אלדן. ב־2010 קיבלה קלרום רכב את הזיכיון, אך הוא פג בתחילת השנה.

בקבוצת קרסו בחרו שלא להגיב לדברים. מקל אוטו נמסר: "החברה נמצאת במגעים עם גורמים שונים הנוגעים למגוון מנועי צמיחה עתידיים שלה, אך אינה נוהגת לדווח על כך עד חתימת ההסכמים".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות