אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מותג לילד — בחצי מחיר צילום: עמית שעל

מותג לילד — בחצי מחיר

עדי דואק, אשת מכירות ואמא לשניים, נשארה עם כל כך הרבה בגדים עד שהקימה אתר למכירה ולקנייה של בגדי ילדים מיד שנייה ש"מתפקד כחנות לכל דבר"

07.02.2016, 09:08 | רעות ברנע

"אני אמא לשניים, ובכל פעם מצאתי את עצמי עם סטוקים של בגדים ממותגים במצב טוב, וזה אחרי שתרמתי. במקביל, שמתי לב שיש המון קבוצות בפייסבוק שבהן אמהות מוכרות הכל, משידות עד קופסאות מטרנה, אז למה לא בגדים?", אומרת עדי דואק, שהשיקה לפני כחודש אתהאתר Adi למכירת ביגוד מיד שנייה לילדים. "מדובר פה בחינוך שוק, וזה גם חלק מטרנד של כלכלה ירוקה".

שיטת העבודה של דואק, לשעבר אשת שיווק ומכירות, פשוטה: היא קונה בעצמה את הבגדים מהאמהות, משלמת להן מראש, מצלמת ומעלה לאתר — שם הם עומדים למכירה. כרגע מדובר בפריטים של מותגים פופולריים כמו קרטר'ס, זארה וגאפ, במחירים של 10–40 שקל.

"המטרה היא להביא בגדים מיד שנייה של מותגים קצת יותר יקרים במצב טוב, וגם כאלה שאי אפשר לרכוש בארץ כמו בנטון". את הבגדים, היא מדגישה, היא בודקת בעצמה אחד אחד. "לא תקבלי אצלי בגד עם כתמי מרק. כל בגד מגיע אל הקונה ארוז בנייר ובשקית, במשלוח של דואר ר

שום".

דואק. "בוחנת את הפריטים אחד אחד. לא תקבלי ממני חולצה עם כתם מרק", צילום: עמית שעל דואק. "בוחנת את הפריטים אחד אחד. לא תקבלי ממני חולצה עם כתם מרק" | צילום: עמית שעל דואק. "בוחנת את הפריטים אחד אחד. לא תקבלי ממני חולצה עם כתם מרק", צילום: עמית שעל

 

אם יש קבוצות פייסבוק שבהן אמהות מוכרות וקונות, למה צריך אתר?

"הילדים גדלים מהר והבגדים קטנים. האמהות מחפשות דרכים לחסוך ועדיין לקנות להם בגדים מגניבים, אבל לא תמיד יש להן סבלנות להתעסק בכאב הראש של סידורי האיסוף. כאן יש תחושה שזו חנות לכל דבר".

לפי מה את מתמחרת את הבגדים?

"לפי מצב הבגד והמותג. קודם כל זה אוטומטית פחות מהמחיר המקורי כי זה מיד שנייה. ברוב המקרים זה יהיה קצת פחות מ־50% כדי שגם לי יהיה רווח מזערי".

מה טווח הגילים שיש באתר?

"מגיל לידה ועד מידה 6–7, שזה גיל שעוד לא לובשים תלבושות בית ספר וצריכים הרבה בגדים ליומיום. בעתיד ייכנסו גם בגדים לילדים גדולים יותר".

ומה בדבר פריטים שאינם בגדים?

"יש המון ביקוש לצעצועים מיד שנייה, שזה גם משהו שקורע את הכיס, בעיקר אם מדובר במותגים. ברוב המקרים להורים לא יהיה אכפת לקנות לגו שחסרות בו כמה קוביות כי בחנות זה יעלה להם מאות שקלים. גם בגדי היריון זה תחום שיש לו ביקוש כי לובשים אותם לתקופה מאד מוגבלת. אני חושבת להכניס גם קטגוריות כאלה בעתיד".

באתר נעשו כבר לא מעט עסקאות, ודואק מקבלת מדי יום הצעות מאמהות שרוצות למכור פריטים. "אמהות כרגע מודעות לאתר בעיקר בזכות הדף העסקי שלו בפייסבוק ומפה לאוזן. אני מניחה שלקראת פסח כמות המכירות תעלה".

למה לפתוח אתר ולא להשתמש בפלטפורמה כמו אטסי או מרמלדה מרקט?

"הרעיון המקורי שלי היה לפתוח חנות פיזית, אבל ההוצאות הרבה יותר גדולות. הפלטפורמות הקיימות יוצרות עבורי בלבול בעיניים בגלל ההיצע הגדול. לי הרבה יותר נוח לקנות באתרים שמיועדים למשהו ספציפי".

תגיות