אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עיריית רמת גן נגד הקו הסגול: הטמינו באדמה או שנלך לבג"ץ צילום: נמרוד גליקמן

בלעדי לכלכליסט

עיריית רמת גן נגד הקו הסגול: הטמינו באדמה או שנלך לבג"ץ

העירייה הגישה התנגדות רשמית להקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה, בטענה כי החלק העובר בתחומה קרוב מדי לבתי תושבים. אם יתקבלו דרישות העירייה להטמנת החלק העובר בתחומה, הדבר צפוי להגדיל את עלויות הפרויקט במיליארדי שקלים

08.02.2016, 06:49 | ליאור גוטמן

עיריית רמת גן הגישה בימים האחרונים לוועדה המחוזית התנגדות רשמית להקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה - כך נודע ל"כלכליסט".

קראו עוד בכלכליסט

העירייה דורשת מהמדינה להפוך את החלק העובר ברמת גן מעילי לתחתי, בטענה שהתוואי הנוכחי עלול לעבור מטרים אחדים מחלונות תושבי העיר. פתרון כזה עלול להגדיל את עלות הפרויקט במיליארדי שקלי ם, שכן עלות קו תחתי היא פי חמישה מקו עילי. בעירייה מציעים גם להרחיק את הקו מבתי התושבים, ומאיימים כי אם לא ייענו להערותיהם, הם יפנו לבג"ץ.

הקו הסגול הקו הסגול הקו הסגול

התוכנית לקו הסגול הופקדה להתנגדויות לפני כמה חודשים. העבודות על הקו אמורות להתחיל בעוד כשנה וחצי, והקו עצמו אמור להיות מושק בין 2022 ל־2025. הקו צפוי לעבור בתחומה של רמת גן לאורך דרך אלוף שדה בואכה מחלף אלוף שדה, ולחצות את כביש 4 (גהה) בדרך אל שטחיה המזרחיים של העיר באזור כפר אז"ר, רמת אפעל, בית החולים תל השומר וקריית קרינצי עד אוניברסיטת בר־אילן. הקו צפוי לעבור גם בתל אביב ובגבעתיים.

העירייה הגישה את התנגדותה לאחר שיחות עם מומחים ועם תושבי דרום מזרח העיר. בעירייה טוענים כי מלבד החשש ל"פגיעה חמורה באוכלוסייה המתגוררת ברחוב הבילויים ורחוב הררי", תוואי הקו עלול לגרום לביטול שטחים ירוקים. "מעבר הרכבת הקלה בסמיכות כזאת לבתי התושבים עלול לגרום למפגעי רעש ואיכות הסביבה", נכתב.

בעיריית רמת גן מוטרדים גם ממיקום חדרי השנאים הנלווים להפעלת הקו הסגול. חדרי החשמל אמורים להיות מוצבים במקומה של תחנת הדלק פז שנמצאת בכניסה לרחוב אלוף שדה מכביש 4. בעירייה דורשים כי "מיקום תחנות השנאים יועתק מלב סביבת המגורים אל עבר אזור מחלף אלוף שדה או אל אזור מתחם בית החולים תל השומר".

בשיחה עם "כלכליסט" אמר ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר כי מדובר בלא פחות משערורייה. "לא ייתכן שהרכבת תעבור כמה מטרים מבתי התושבים. זאת רכבת גדולה עם משמעויות של רעש ופגיעה באיכות החיים". בשיחה הוסיף זינגר כי אם לא יתקבלו הערות העירייה - הוא יפנה לבג"ץ בנושא. לפני כחצי שנה, כשהתחילו העבודות על הקו האדום, ניסה זינגר למנוע פגיעה בעסקים ברחובות ז'בוטינסקי וביאליק. אז הוא נזכר מאוחר ונכשל, אך הפעם הוא אומר שהוא פועל בזמן.

מנתע, שאחראית על הקמת מערך ההסעות המטרופוליני בגוש דן, מסרו: "משרד התחבורה ונתע מקדמים את תכנון הקו הסגול והקו הירוק. מלבד הנגישות היעילה והמהירה, הקווים יעלו את ערך הנדל"ן הסמוך להם, יפחיתו את הזיהום והרעש וישפרו את איכות החיים של מאות אלפים בתל אביב ובגוש דן. אנו מודעים לחשש של חלק מהתושבים, ונפעל ככל שניתן להפיגו. בד בבד, אנו נחושים להביא לעידן תחבורתי חדש".

תגיות

30 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

30.
שערוריית הקו הסגול העילי בתל אביב
חבל שראש עירית ת"א אינו דואג לרווחת התושבים כמו בעיריית רמת גן ואינו מתנגד לקו הסגול העילי העובר קרוב לבתי מגורי התושבים וגורם להפקעת חצרות הבתים, עקירת עצים בני עשרות שנים שבמדרכות רחוב ארלוזורוב והן בחצרות בתי התושבים. התנהלות מקוממת של העיריה שפוגעת בתושבים בבריאותם , באיכות חייהם ברכושם , בזכויות יסוד התושבים.
דליה  |  18.03.18
29.
ראש עיריית ר"ג צודק. צריך שכל הרכבת בגוש
ראש עיריית ר"ג צודק. צריך שכל הרכבת בגוש דן תהיה תחתית.  רכבת קלה זה לא נכון בגוש דן שגם כך צפוף בכבישים.  צריך לעשות בגוש דן רכבת תחתית כמו בכל עיר נורמלית בעולם.  איפה נת"ע? למה הם לא מקשיבים להגיון הפשוט הזה? למה שר התחבורה לא מתייחס לאופציה התחתית?
Box  |  29.09.16
לכל התגובות