אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סופרבול 50 - האירוע השלישי הכי נצפה בהיסטוריה של ארה"ב צילום: איי אף פי

סופרבול 50 - האירוע השלישי הכי נצפה בהיסטוריה של ארה"ב

כ-111.9 מיליון אנשים צפו בניצחון של הדנבר ברונקוס על קרולינה פנתרס. זהו משחק הסופרבול השמיני ברציפות שמושך מעל 100 מיליון צופים

09.02.2016, 18:44 | שירות כלכליסט

בסביבות 111.9 מיליון אנשים צפו בניצחון של הדנבר ברונקוס על קרולינה פנתרס בסופרבול האחרון, והפכו אותו למשדר השלישי הנצפה ביותר בהיסטוריה האמריקאית, כך על פי הנתונים של נילסן.

קראו עוד בכלכליסט

סופרבול 50. נתוני הצפייה הגבוהים מצביעים על כך שהסופרבול בפרט ואירועים בשידור חי בכלל ממשיכים להיות חסינים יחסית לאתגרים שעומדים בפני מרבית תעשיית הטלוויזיה המסורתית, צילום: איי אף פי סופרבול 50. נתוני הצפייה הגבוהים מצביעים על כך שהסופרבול בפרט ואירועים בשידור חי בכלל ממשיכים להיות חסינים יחסית לאתגרים שעומדים בפני מרבית תעשיית הטלוויזיה המסורתית | צילום: איי אף פי סופרבול 50. נתוני הצפייה הגבוהים מצביעים על כך שהסופרבול בפרט ואירועים בשידור חי בכלל ממשיכים להיות חסינים יחסית לאתגרים שעומדים בפני מרבית תעשיית הטלוויזיה המסורתית, צילום: איי אף פי

קרוב ל-112 מיליון הצופים שצפו במשחק ששודר ברשת CBS יהפכו אותו בקלות למשדר הנצפה ביותר השנה בטלוויזיה, אך המשחק עם התוצאה הנמוכה לא גרר את אותה התרגשות כמו המשחק של השנה, אז ניצחו הניו אינגלנד פטריוטס על הסיאטל סיהוקס. המשחק הזה, ששודר ב-NBC, משך 114.4 מיליון צופים. משחק הסופרבול השני הנצפה ביותר היה המשחק מלפני שנתיים שבו גברה סיאטל על דנבר ושודר בפוקס בפני 112.2 מיליו צופים.

זהו משחק הסופרבול השמיני ברציפות שמושך מעל 100 מיליון צופים.

נתוני הצפייה הגבוהים מצביעים על כך שהסופרבול בפרט ואירועים בשידור חי בכלל ממשיכים להיות חסינים יחסית לאתגרים שעומדים בפני מרבית תעשיית הטלוויזיה המסורתית. כיום, הצופים מעדיפים לרוב להקליט תוכניות או לצפות בהן בשירותי VOD במקום בשידור החי או הלינארי בטלוויזיה מגמה זו פוגעת בשווי של התוכנית מבחינת המפרסמים והרשתות.

אולם, אירועים גדולים כמו הסופרבול, טקסי פרסים או מחזות זמר המשודרים בחי – שנחלו לאחרונה הצלחה ב-NBC ובפוקס – מהווים הוכחה שיש עדיין תכנים שחסינים בפני הקלטות. המפרסמים שילמו 5 מיליון דולר עבור פרסומת של 30 שניות ששודרה במהלך המשחק.

באינטרנט, המשחק משך 1.4 מיליון צפיות ו-3.96 מיליון מבקרים ייחודיים (יוניקים). אמנם נרשמו כמה קשיים בתחילת המשחק בקרב אנשים שניסו לצפות דרך אפל טי.וי, אך במרבית הזמן, הסטרימינג עבר ללא בעיות. זו הייתה השנה הראשונה שהשידור באינטרנט שידר את אותן פרסומות כמו השידור הארצי בטלוויזיה.

גם במקרים שמשחק הסופרבול אינו מותח או צמוד, כפי שקרה בניצחון של הברונקוס 24-10 על הפנתרס, הצופים נוטים להישאר ולצפות עד הסוף. כמו כן, רבים משתמשים במדיה החברתית כמו טוויטר ופייסבוק במהלך המשחק, והופכים את חוויית הצפייה למסיבת סופרבול ארצית, כולל פרשנויות על הכל החל מאסטרטגיות המשחק ועד לתלבושת של ביונסה במופע המחצית. שיא הצפייה נרשם בין השעות 20.30 ו-21 בערב, בשעון ניו יורק, ועמד על 115.5 מיליון צופים.

רק ב-2010 במשחק הניצחון של הניו אורלינס סיינטס על אינדיאנפוליס קולטס, הפך הסופרבול למשדר הנצפה ביותר בטלוויזיה. באותה שנה צפו בו 106.5 מיליון אנשים. לפני כן, שיא הצפייה עמד על 106 מיליון הצופים שעקבו אחר פרק הסיום ב-1983 של מאש. לשם השוואה, בעת שידור הפרק היו בארה"ב 83.3 מיליון בתים עם טלוויזיות, כעת יש מעל 116 מיליון בתים עם טלוויזיות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות