אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יצרניות הבשר המעובד מחפשות יחצן שיחלץ אותן מהברוך התדמיתי צילום: דנה קופל

יצרניות הבשר המעובד מחפשות יחצן שיחלץ אותן מהברוך התדמיתי

לכלכליסט נודע שהתאחדות התעשיינים מסייעת ליצרניות למצוא משרד יח"צ בעקבות השפל במכירות

10.02.2016, 08:49 | נורית קדוש

התאחדות התעשיינים מנסה לסייע ליצרני הבשר המעובד, שסובלים מירידה במכירות מאז שארגון הבריאות העולמי הכריז באוקטובר האחרון כי המוצרים שלהם מסרטנים. ל"כלכליסט" נודע כי בשבועות האחרונים פועלת ההתאחדות לגיוס משרד יחסי ציבור שיכין לחברות הבשר תוכנית לשיקום תדמית המוצרים. לפני כעשרה ימים ביקשה ההתאחדות מכמה משרדי יח"צ, ובהם זה של משה דבי, להגיש לה פרזנטציות כבר בשבוע הבא. אפשר להעריך כי המהלך ננקט לאור הערכה כי המשבר בענף אינו צפוי לחלוף בקרוב.

קראו עוד בכלכליסט

ירידה של 25% במכירות, צילום: דנה קופל ירידה של 25% במכירות | צילום: דנה קופל ירידה של 25% במכירות, צילום: דנה קופל

השפל במכירות כה דרמטי שיצרניות הבשר אינן יכולות עוד להסתפק במשרדי היח"צ שעמן הן עובדות דרך קבע, והן התארגנו יחד, באמצעות התאחדות התעשיינים, לאיתור משרד יחסי ציבור שיסייע להן לאושש את המכירות. על פי הערכות, החברות ישלמו למשרד יחסי הציבור כ־30-20 אלף שקל בחודש. הסברה בשוק היא שיצרניות בשר מעובד כמו זוגלובק, נטו, תנובה (באמצעות טירת צבי) ועוף טוב מבקשות להיערך לקראת פסח ויום העצמאות, הנחשבים לתקופות שיא בענף.

על פי נתוני נילסן, ב־2015 רשם שוק המזון ירידה כספית של 1% בהשוואה ל־2014 וירידה כמותית של 0.1%. הירידה בקנייה נגרמה בעיקר במוצרים מקטגוריית הבשר, המזון המוכן ומוצרים שנחשבים מזיקים לבריאות כמו ממתקים, קטגוריות היורדות כמותית כבר שלוש שנים ברציפות. מכירות הבשר והעוף המעובד ירדו מאז 2012 ב־11%. לצד הנתונים השנתיים, בולטים לרעה הנתונים של החודשיים האחרונים של השנה, שבמהלכם נרשמה ירידה של 50% בנובמבר וכ־25% בדצמבר לעומת החודשים המקבילים ב־2014.

זו הפעם השנייה שהתאחדות התעשיינים מתגייסת לטובת יצרניות הבשר. בנובמבר האחרון פנה שרגא ברוש, נשיא ההתאחדות, במכתב למשרד הבריאות בבקשה שיחזור בו מהמלצתו לא לצרוך בשר מעובד יותר מפעם בחודש.

בסוף אוקטובר 2015 הודיע ארגון הבריאות העולמי על סיווג בשר מעובד כמסרטן, ובעקבות זאת פרסם משרד הבריאות בישראל את המלצתו. מאז נרשמה ירידה של עשרות אחוזים במכירות מוצרי בשר מעובד, לצד עלייה בצריכת תחליפי בשר.

בשר מעובד הוא בשר שעבר שינוי בתהליכי המלחה, שימור, עישון, תסיסה או תהליכים אחרים לשיפור הטעם והמרקם וכדי לשמרו לאורך זמן.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות