אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דפדפן האינטרנט אופרה יימכר לתאגיד סיני תמורת 1.2 מיליארד דולר

דפדפן האינטרנט אופרה יימכר לתאגיד סיני תמורת 1.2 מיליארד דולר

אופרה הושק בשנת 1996, ולמרות שלא זכה להצלחה רחבה, ביסס לעצמו קהל משתמשים נאמן. דירקטוריון החברה אישר את הצעת הרכישה פה אחד והיא תלויה כעת באישור בעלי המניות והרגולטור

10.02.2016, 11:23 | עומר כביר

קבוצת חברות סינית מציעה לרכוש את מפתחת הדפדפן הוותיק אופרה בעסקת מזומן בשווי 1.2 מיליארד דולר – כך חשפה הלילה אופרה בהודעה שפרסמה. ההצעה אושרה פה אחד על ידי דירקטוריון החברה, שפועלת מנורווגיה, ותלויה עתה באישור בעלי המניות, שכן מדובר בחברה ציבורית, והרגולטור.

קראו עוד בכלכליסט

מאחורי הצעת הרכישה עומד תאגיד שהוקם לצורך ביצועה ושכולל את חברות הטכנולוגיה הסיניות Kunlun ו-Qihoo 360, בגיבוי פיננסי של קרנות ההשקעות Golden Brick ו-Yonglian. ההצעה מייצגת פרימיום של 53% על השווי של אופרה ב-4 בפברואר, יום המסחר האחרון לפני שדיווחים על עסקה אפשרות החלו להתפרסם בתקשורת המקומית.

"יש היגיון אסטרטגי ותעשייתי ברכישה הזו", אמר מנכ"ל אופרה, לארס בוילאסן, בהודעה שפרסמה החברה. "בעלות התאגיד תחזק את מעמדה של אופרה, תספק למשתמשים ולשותפים שלנו חדשנות רבה יותר ותאיץ את תוכניות ההתרחבות והגדילה שלנו".

נציג הרוכשים, מנכ"ל Kunlun יָאחְווֵי ג'וֹאוּ, הוסיף: "Kunlun תמיד היתה חלוצה בצמיחה בינלאומית, ומחזיקה בנתחי שוק גדולים באסיה, אירופה ובשווקים אחרים. בסיוע אופרה, התאגיד יאחד כוחות ויחזק את עמדת המנהיגות שלו בשוק האינטרנט הבינלאומי".

אופרה הוא מהדפדפנים הוותיקים בשוק והושק ב-1996, שנה אחרי הגרסה הראשונה של אינטרנט אקספלורר מבית מיקרוסופט. הדפדפן מעולם לא זכה להצלחה רחבה, אך הצליח לשרוד את התהפוכות הרבות שעברו על עולם הטכנולוגיה בשני העשורים האחרונים, לצבור לעצמו בסיס משתמשים קבוע ונאמן ולתפוס מעמד של גורם חדשני ונועז בשוק.

במשך שנים היה אופרה החלופה הסבירה היחידה לאינטרנט אקספלורר. ואולם המודל העסקי שלו, שהיה מבוסס על גביית תשלום או הצגת פרסומות, מנע ממנו להפוך למתמודד משמעותי חרף יתרונותיו הטכנולוגיים. רק ב-2005, כמה חודשים אחרי השקת הגרסה הציבורית הראשונה של פיירפוקס, זנחו באופרה את המודל העסקי והחלו לבסס את ההכנסות על עסקה עם גוגל, שבמסגרתה מנוע החיפוש של החברה היה ברירת המחדל בדפדפן.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות