אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סיפור בג'ינס צילום: אוראל כהן

סיפור בג'ינס

מה הביא את המוזיקאי פארל ויליאמס להפוך לשותף במותג הג'ינסים ההולנדי ג'י סטאר? לדברי דומיניק זרלינדן, מנהל הפעילות הבינלאומית בחברה, זה היה מפגש בין שיק לחדשנות עיצובית

11.02.2016, 08:36 | מורן לונדון

שיתופי פעולה בין כוכבים למותגי אופנה אינם תופעה חדשה במחוזותינו. גם כאשר כוכבי פופ מחליטים לפצוח בקריירה שנייה כמעצבי בגדים - נגיד קניה ווסט, ביונסה, גוון סטפני או ג'יי לו - אנחנו כבר לא מתרגשים. אבל כשהראפר והמפיק מלא השיק פארל ויליאמס מחליט להפוך לשותף בבעלות על מותג הג'ינסים ההולנדי ג'י סטאר, זה כבר סיפור אחר שדורש בירור. את ההסברים יכול לספק דומיניק זרלינדן, מנהל הפעילות הבינלאומית של חברת הג'ינסים הוותיקה, שהגיע לאחרונה לביקור בישראל.

ביום שלישי האחרון העלה ויליאמס לחשבון האינסטגרם שלו תמונה שבה הוא נראה עומד על ערימה של ג'ינסים ועליה הכיתוב on top of my business. התמונה היתה למעשה הודעה רשמית על סגירת העסקה שנרקמה בינו ובין המותג בתום משא ומתן שנמשך מספר חודשים.

פארל וויליאמס ומוצרי הג פארל וויליאמס ומוצרי הג'ינס של ג'י סטאר פארל וויליאמס ומוצרי הג

זרלינדן (33) מגלה שהשותף החדש הוא חבר די ותיק. "זו לא תחילתה של מערכת היחסים עם פארל", הוא אומר. "בשנתיים האחרונות ג'י סטאר הוציאה ליין ג'ינסים מפלסטיק ממוחזר שנמצא בתוך האוקיינוס, ו־Bionic Yarn, החברה של פארל, הופכת אותם לבדים". נראה שלא במקרה ויליאמס בחר להשקיע דווקא במותג ג'י סטאר, שלמרות שהוא קיים בשוק האופנה הישראלי כבר שנתיים הוא משום מה עדיין לא נפוץ במיוחד בארונותיהם של חובבי האופנה המקומיים.

כמו פארל, החברה עוסקת מתחילת דרכה, בסוף שנות השמונים של המאה הקודמת, בחדשנות. "בשנות השמונים והתשעים", חוזר זורלינדן להיסטוריה העיצובית של הבד הנמכר בעולם, "ג'ינס היה הדבר בה"א הידיעה, אבל לא היו מותגי פרימיום של ג'ינס. זה היה פשוט מוצר נפוץ. אנחנו היינו אחד ממותגי הפרימיום הראשונים. זה קרה משום שתשומת הלב שלנו הופנתה לטכנולוגיה עיצובית ועיצבה ג'ינסים ב־3D, כשבשוק היו ג'ינסים רפויים, מה שמכונה 'ג'ינסים לאימהות'.

המותג ג'י סטאר עלה וגדל וכיום יש לו כ־350 חנויות דגל (בישראל אחת בשרונה ואחת בעיר ימים) ועוד 6,000 נקודות מכירה סביב העולם. "בגרמניה ג'י סטאר נחשבת למותג החזק ביותר. היא עוקפת אפילו את ליווי'ס", מתגאה זרלינדר. מלבד ג'ינסים, מציעה ג'י סטאר גם פרטי לבוש אורבניים לגברים ולנשים תוך הקפדה מתמדת על הפרטים הקטנים.

"הג'ינס האהוב ביותר שלנו הוא ה־L WOOD, בעל תיפורי הברכיים ועוד פרטים שנלקחו מעולם האופנוענים. הג'ינס הזה יצא לראשונה באמצע שנות התשעים כשבעולם שלט הג'ינס הדהוי עם הקרעים בברכיים, ולכן הוא היה שונה מאוד מהמקובל בשוק. לשמחתנו הוא הצליח בצורה מדהימה, ומכרנו ממנו עד היום בערך 17 מיליון יחידות מסביב לעולם".

מעבר לעיצובים המושקעים, בג'י סטאר עוסקים גם לא מעט בנוחות. התפרים מחולקים קצת אחרת מאיך שהרגילו אותנו המתחרים, מה שיוצר זרימה עם תנועותיו של הלובש וגם ייחוד בגזרת ההתאמה לגוף. קשה שלא להשתאות מול ג'ינס מדגם arc 3D עם תפרים מעוקלים לצדדים שנראה על הקולב פשוט מעוות, אבל כשמודדים אותו מתברר שהוא מונח על הגוף באופן מושלם.

דומיניק זרלינדן מנכ"ל GSTAR , צילום: אוראל כהן דומיניק זרלינדן מנכ"ל GSTAR | צילום: אוראל כהן דומיניק זרלינדן מנכ"ל GSTAR , צילום: אוראל כהן

גם דומיניק לא נשאר אדיש. "80% מהאנשים שמודדים את הג'ינס הזה קונים אותו", הוא מתגאה ומסביר את החזון של ג'י סטאר: "אנחנו לא מחשיבים את עצמנו כמותג אופנה אלא כחברה המפתחת מוצר. אופנה מתיישנת, אבל מוצר הופך להיות יפה עם הזמן וזוכה כל פעם לרלבנטיות בדרכו שלו".

אם ככה, נראה שפארל ויליאמס הגיע למקום הנכון, שבו הוא יוכל לתת דרור ליצירתיות ולחדשנות שלו כשותף בחברה ההולנדית. בתגובה רשמית שמסר בעקבות פרסום העסקה והפיכתו לשותף במותג הוא אמר כי "ג'י סטאר היא חברה עם גישה עצמאית שחושבת קדימה. אני מאמין שהם יהיו מותג הג'ינס הבולט במאה ה־21, ואני כבר מצפה להתחיל את עתידנו המשותף".

תגיות