אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הרשת החברתית: כר נרחב לנטוורקינג ולמיקוד, קל להישאב אליה וקל עוד יותר להיכשל בה צילום: bigstock

כללי האתיקה

הרשת החברתית: כר נרחב לנטוורקינג ולמיקוד, קל להישאב אליה וקל עוד יותר להיכשל בה

יותר ויותר עורכי דין מאמצים את המדיה החדשה ופייסבוק בראשה על מנת לקדם את משרדם תוך שהם לא פוסחים על אף בור או מוקש בדרך

15.02.2016, 10:21 | מערכת משפטיפ

אם עץ נופל ביער והוא לא עשה צ'ק אין האם אפשר לומר שהוא היה יוסף?

יותר ויותר עורכי דין מבינים שבשנים האחרונות, הדרך הפשוטה ביותר להגיע לקהל היעד שלהם היא על ידי שימוש בפלטפורמות המובילות בעולם, הרשתות החברתיות ופייסבוק בראשן, אולם היקפי השימוש במדיה החברתית כבר מזמן חרגו מעבר לגבולות הפייסבוק ואם בעבר ציוץ נחשב לנחלת בעלי הכנף בלבד, הרי שהיום יותר ויותר עורכי דין מנהלים חשבונות פעילים בטוויטר.

קראו עוד במשפטיפ

בישראל פועלים מעל 60,000 עורכי דין, רובם המכריע מנהל פרופיל אישי בפייסבוק שבו הם מתקשרים עם חבריהם ללא קשר לתחום העיסוק שלהם. בהקשר זה, יש לזכור כי מגבלות האתיקה המקצועית ממשיכות לחול על פעילותו של עורך הדין, גם אם הוא פעיל ברשת ‘בכובעו’ כאדם פרטי ולא כעורך דין.

כך למשל, גם פרסום סטטוס בפרופיל האישי ב-Facebook בו עורך הדין חוגג "ניצחון" משפטי ומציין פרטים מעמיקים לגבי נתוני התיק, עלול להוות הן פגיעה בסודיות לקוח והן פרסומת אסורה על פי כללי האתיקה לפרסומת.

הדרך הפשוטה ביותר להגיע לקהל היעד היא על ידי שימוש בפלטפורמות המובילות בעולם., צילום: bigstock הדרך הפשוטה ביותר להגיע לקהל היעד היא על ידי שימוש בפלטפורמות המובילות בעולם. | צילום: bigstock הדרך הפשוטה ביותר להגיע לקהל היעד היא על ידי שימוש בפלטפורמות המובילות בעולם., צילום: bigstock

 

מהם כללי האתיקה לעניין שיווק לעורכי דין ברשתות החברתיות?

דבר פרסומת, כאמור, כולל רשימה סגורה ומצומצמת של פרטים אודות המשרד או עורך הדין. יתר על כן, סעיף 5 לכללי האתיקה לפרסומת מגדיר מה מותר לעורכי הדין לכתוב בפוסטים או בטוקבקים שהם מעלים ברשתות החברתיות. הכללים אוסרים על עורכי הדין להתבטא באופן הפוגע בכבוד המקצוע או בכבודם של עורכי דין אחרים.

עוד נקבע כי עורכי הדין לא ישתמשו בתמונות שיש בהן כדי לפגוע בכבוד המקצוע או בחובות שלהם כעורכי דין - למשל, בחובה לשמור על חיסיון הלקוחות.

כלל נוסף קובע כי עורך הדין רשאי להביא לידיעת חבריו ברשתות החברתיות ידיעות משפטיות וידיעות על מאמרים ופסקי דין, גם על תיקים שלא השתתף בהם. עם זאת, במקרה שבו ההתבטאות מביעה את נכונותו לקבל על עצמו עבודה או להציע את שירותיו, עליו לזהות את עצמו כעורך דין. גם על ההתבטאויות הללו יחולו כללי הפרסומת, והן לא יוכלו 
לכלול דברי שבח עצמי.

קידום ממומן מותר?

 

הכללים מאפשרים לעורכי הדין לרכוש פרסומות בתשלום ברשתות החברתיות במגבלות מסוימות. עורכי הדין צריכים לציין באופן ברור כי מדובר בפרסומת, בין היתר, תוך הדגשת המלה "פרסומת" מעל הפרסום או כל מלה אחרת שנהוגה כברירת מחדל באותה רשת חברתית. כך, למשל, המלים "חסות", "sponsored", "מודעה", "פוסט ממומן" או "פוסט מקודם".

באשר לעורכי דין המשתמשים ברשתות חברתיות כדי לתקשר עם לקוחותיהם, נקבע כי הם ישתמשו בממשקי רשתות שמאפשרים שיח בין שני אנשים בלבד, תוך הקפדה שתוכן השיחה לא יפורסם באופן שמאפשר צפייה על ידי ציבור משתמשים.

.

פועלם של עורכי הדין בפייסבוק וברשתות החברתיות רק הולך ועולה ביחס ישר לפופולריות העצומה ממנה נהנות רשתות אלו בקרב הציבור הרחב. אך לא פעם, מלבד ההיבט האתי, מוצאים עצמם עורכי דין רבים נכשלים גם בהיבטים הטכניים של ניהול עבודת הפייסבוק שלהם. על כן, קיבצנו עבורכם חמישה טיפים קטנים וחשובים:

פרופיל אישי או דף אוהדים מקצועי?

 

הפרופיל האישי מוגבל בכמות האנשים שאליהם הוא יכול לחבור (עד 5000) בעוד שלדף אוהדים אין כל מגבלה.

רמת הסריקה של דף האוהדים בגוגל היא מיטבית, בניגוד לפרופיל האישי, את התכנים בדף האוהדים ניתן למדוד ובעיקר לקדם בצורה ממומנת לקהל מפולח.

"תעשו לי לייק"

 

חשוב להבין שהאינטרס של פייסבוק הוא קידום ממומן של הסטטוסים שלכם, אל תתפתו לקנות "אוהדים" או לפרסם בצורה אגרסיבית, ככל שלדף שלכם יהיו יותר לייקים כך רמת המעורבות בתוכן תהיה נמוכה יותר.

נגישות היא מילת המפתח

 

"מן הידועות הוא שבפלת"ד מוצא עצמו הניזוק מול שוקת שבורה, לא זו אף זו מתהפכים בני מעיו בבואו להתמודד עם העורף הקשה של באי כח הצד השני עד כי ברח שפלה הוא.."

אנחנו יודעים שאתם עורכי דין מצוינים וארמית שגורה בפיכם, אבל המטרה האמיתית של דף האוהדים שלכם היא לא להראות לקולגות שלכם שאתם שוחים בחומר אלא לדבר בגובה העיניים אל הלקוח הפוטנציאלי שלכם, אנחנו גם יודעים שאתם מאד עסוקים, אין צורך לעשות צ'ק אין כל בוקר במשרד או בבית המשפט.

אל תגידו, תדברו

הקפידו להגיב לכל מגיב בדף, הביעו עניין בדברים שעושים האוהדים שלכם. רשת חברתית מבוססת על היכרות ועל אהדה אמיתית, זהו כביש דו סטרי, אם אין לכם זמן, ייצרו אותו.

ויזואליה

 

פייסבוק וגם קהל הלקוחות הפוטנציאלים שלכם, מאד אוהבים תמונות ווידאו. לכן, שלבו בכל סטטוס צילום (עם רישיון לשימוש כמובן!!!) או וידאו קצרצר שהפקתם לבד מהסלולרי (ברור שעדיף באולפן) כדי לדבר עם הקהל שלכם.

לסיכום, הרשת החברתית היא קודם כל כר נרחב לנטוורקינג ולמיקוד, קל להישאב אליה וקל יותר להיכשל בה, אם אינכם מוצאים את הזמן אך עדיין מבינים את חשיבות הנוכחות ברשתות חברתיות, הקפידו לפנות לחברה שלא רק מתמחה בניהול מוניטין ברשתות חברתיות אלא מתמחה בניהול דפי פייסבוק לעורכי דין.

תגיות