אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עלתה על הסוס צילום: אביעד זיסמן

עלתה על הסוס

דניאל רביצקי מתכוננת להוצאת אלבום חדש ומספרת על העבודה בלייבל "סוס" שחוגג היום שנה

16.02.2016, 08:51 | עמי ברנד

המוזיקאית דניאל רביצקי לא מתפשרת. "מבחינת ז'אנר אני נוגעת בהמון סגנונות, אבל אני לא חושבת שאני אמנית שיכולה להיות מיינסטרים גם אם ממש אתאמץ. אני הכי אנטי־סיסטם, אנטי־ממסד, אנטי־דת ואני חושבת שהמוזיקה שלי מראה את זה", היא אומרת רגע לפני יציאת אלבומה השני. "מציעים לי להשתתף בכל ריאליטי אפשרי ואני אומרת להם לא", היא מוסיפה. "אני רוצה שהאישיות שלי תהדהד בדרכים חדשות, לא דרך הסיסטם".

רביצקי, יוצרת מוכשרת ומרתקת, פועלת תחת הלייבל הקטן "סוס" שהוקם לפני שנה על ידי יונתן קוטנר (מפיק והבן של). "סוס" הוקם למרות תנאים כלכליים מאוד לא אופטימליים: שוק המוזיקה הישראלי אף פעם לא היה מקום טוב לעשות בו כסף, ובעידן שבו הדיסק גוסס כפורמט ורוב השוק נמצא בדיגיטל ובשירותי סטרימינג, שלא לדבר על הפיראטים, אי אפשר להתייחס לצעד של קוטנר אלא כאלטרואיזם תרבותי. הערב באוזןבר בתל אביב יחגוג הלייבל יום הולדת שנה בהופעות של חלק מאמניו: נילי פינק, להקת לא, ניר שלמה, ישי קיצ'לס ודניאל ספיר. רביצקי, שדווקא לא תופיע הערב, מספרת על האווירה והעבודה במסגרת הלייבל.

איך בחרת להצטרף לסוס?

"זו בחירה שנוצרה באופן מאוד טבעי. יונתן ליווה אותי מהאלבום הראשון ומאז אנחנו חברים טובים. לכן נראה לי הכי הגיוני להישאר בבית, להמשיך את הדרך עם אנשים שמכירים אותי מלא זמן, כמו יונתן. וסוס זה לגמרי בית".

את מרגישה חלק מחבורה? סוס זו גם קהילה של מוזיקאים?

"בטח. ניר שלמה הוא הגיטריסט שלי ויוצר ענק וגם הלחין לי שיר באלבום השני. שנינו מאוד מחוברים מוזיקלית. בסאונד של נילי פינק וגיא שמי יש משהו מאוד נקי, בלי פלאברות. מוזיקה ישירה וחותכת. זה ללא ספק גם הכיוון של האלבום החדש שלי — כלים אורגניים וטקסטים ישירים מאוד, בניגוד לאלבום הראשון שהראה כיווני הפקה יותר אלקטרוניים ושירי משוררים".

דניאל רביצקי. מראה לא שגרתי שגורר לפעמים תגובות לא נעימות, צילום: אביעד זיסמן דניאל רביצקי. מראה לא שגרתי שגורר לפעמים תגובות לא נעימות | צילום: אביעד זיסמן דניאל רביצקי. מראה לא שגרתי שגורר לפעמים תגובות לא נעימות, צילום: אביעד זיסמן

גם הבחירה של רביצקי במפיק היתה מסקרנת. לאחר שקרני פוסטל הפיקה את אלבומה הראשון, היא פנתה לשלום גד. גד הוא דמות ותיקה ומוערכת בסצנת האינדי, אבל הוא מעולם לא הפיק לפני כן אמנים אחרים. "כשבאתי לשלום הייתי מגובשת עם עצמי וידעתי מה אני רוצה מבחינת מסר, סאונד ואווירה", מספרת רביצקי על תהליך העבודה. "הפנמתי את הביקורת הבונה שקיבלתי על האלבום הקודם. הייתי בת 17, עוד לא הייתי שלמה עם מי שאני. קרני עזרה לי למצוא כיוון. שלום קיבל אותי כאינדיבידואל שלם וזה השפיע על הכל".

מה גרם לך לבחור בו כמפיק?

"גדלתי על פונץ' (גד היה הבסיסט בלהקה — ע"ב), והאזנתי לשלום מגיל צעיר. הוא ליווה אותי בהרבה תהליכים בחיים הרבה לפני שהכרתי אותו אישית. שנינו סוג של כוכב נויטרוני בחלל, כוכב קטן ששיקם את עצמו אחרי קריסה. מעין אנדרדוג של כוכבים. אנחנו מדברים לגמרי באותה שפה. היה לי ברור שאני חייבת לעבוד איתו, או לפחות לפגוש אותו.

"אני אוהבת את זה ששלום הוא לא מפיק, הוא מוזיקאי ואמן שגם מפיק. זה הבדל מהותי. עם שלום זה קשר מטורף. אנחנו בעצם חברים שמנהלים שיחות על העולם ועל טוב ורע בין הדיסטורשנים".

כבר מהמראה של רביצקי אפשר להבין שלא מדובר באדם שגרתי. לא פעם זה גם מוביל לתגובות לא נעימות ברחוב של אנשים שאינם רגילים לשיער האדום ולסגנון הלבוש שלה. בפייסבוק זה גם הגיע לנאצות, במיוחד כשהיא מביעה דעות פוליטיות שמאליות.

את חושבת שאפשר לשכנע את המגדפים? יש סיכוי שמישהו כזה יגיע בסוף להופעה שלך?

"בעיקרון אני לא מאמינה שאפשר לשכנע את רוב האנשים, בטח לא כאלה ששולחים נאצות ואיחולים זוועתיים. אני גם לא מנסה לשכנע. אני אדם, ואמן, עם אג'נדה. אני מכלול. אי אפשר להפריד את האג'נדה שלי מהמוזיקה שלי כי היא ניכרת גם כשהמוזיקה עומדת לבד. אני מאוד מאמינה במה שאני עושה גם מוזיקלית וגם חברתית. מי שרוצה להצטרף אליי מוזמן. מבטיחה מסע מאתגר וללא ספק גם צבעוני".

תגיות