אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בנקאי "הציל" את גולדן סטייט מלארי אליסון, ומגלה איך עשה זאת צילום: FIDF

בנקאי "הציל" את גולדן סטייט מלארי אליסון, ומגלה איך עשה זאת

אליסון, ממייסדי אורקל, פספס ב-2010 הזדמנות לרכוש את קבוצת הכדורסל, וזה רק הועיל לה. סאל גאלטיוטו, הבנקאי מאחורי המכירה: "אני עדיין מחכה שיודו לי"

16.02.2016, 15:13 | שירות כלכליסט

לארי אליסון, ממייסדי חברת אורקל, פספס ב-2010 הזדמנות לרכוש את קבוצת הכדורסל גולדן סטייט ווריורס, אך זה כנראה הדבר הטוב ביותר שקרה לקבוצה.

קראו עוד בכלכליסט

שחקני גולדן סטייט. הבנקאי הבין מי רוצה את זה יותר, צילום: איי אף פי שחקני גולדן סטייט. הבנקאי הבין מי רוצה את זה יותר | צילום: איי אף פי שחקני גולדן סטייט. הבנקאי הבין מי רוצה את זה יותר, צילום: איי אף פי

סאל גאלטיוטו, הבנקאי מאחורי המכירה של מי שכיום נחשבת לקבוצה הטובה ביותר ב-NBA, סיפר בראיון לסוכנות בלומברג על ההתרחשות. "ערכנו מכירה פומבית, שהשתתפו בה 12 קונים. בין שני המועמדים הסופיים היו ג'ו לאקוב, שניצח בסופו של דבר. ספגתי הרבה ביקורת מלמעלה על שמכרתי לו".

המועמד השני היה אליסון המיליארדר, והאוהדים הניחו שברגע שישתלט על הקבוצה הוא יוציא סכומים גבוהים עליה, אך גאלטיוטו חשב אחרת. "הוא לא הגיש הצעה כל כך גבוהה. פיטר גובר וג'ו, להם היה חזון לקבוצה הזו, ואני הרגשתי שהם יהיו בעלים מעולים. אמרתי בפומבי באזור סן פרנסיסקו שהם ישנו את המצב. היה להם חזון, הם היו ממוקדים והבינו היטב מה צריך לעשות. זרקו עליי הרבה חרא בגלל זה. אנשים רצו שאליסון יזכה, אבל הם לא הבינו. לג'ו הייתה תכנית, ג'ו הבין מה צריך לעשות".

גאלטיוטו הוסיף כי הוא עוד ממתין להתנצלויות. "אני עדיין מחכה שיחזרו אליי אנשים ויודו שצדקתי, הם הבחירה הנכונה לבעלים. הם הפכו את הקבוצה מבדיחה מהלכת למעצמה".

גאלטיוטו, שהוכתר ל'מלך המיזוגים והרכישות בספורט' עזר גם למכור את קבוצת שרלוט בובקאטס למייקל ג'ורדן, ואת וושינגטון רדקינס לדניאל שניידר. הוא עבד בסוסייטה ג'נרל ובליהמן ברדרס, וכעת מנהל חברה שהקים, גאלטיוטו ספורטס פרטנרס.

לפי גאלטיוטו הוא צריך רק 20 דקות כדי לדעת אם בנאדם יכול להיות בעלים טוב של קבוצת ספורט. גלאטיוטו, שבין השאר גם סייע למכור את וושינגטון רדסקינס לדניאל סניידר, אמר: "מה שעושה את ההבדל בין בעלים טוב לשאר זה הריכוז שלו על הקבוצה. צריך להרגיש שאיכפת לו מהאוהדים. צריך להרגיש אם הוא רוצה לנצח. ההבדל בין ניצחון והפסד הוא 5% לכאן או לכאן. אם אתה רוצה לנצח ב-5% יותר היריבים שלך, זה מה שצריך. וצריך לקרוא את האנשים האלה שרוצים להיות הרבה יותר טובים, לנצח הרבה יותר, עם רצון לדרוש הרבה יותר מהאנשים בארגון שלהם".

תגיות