אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שינוי תמהיל המכירות של סרגון פגע בהכנסות אך תרם לרווחיות

שינוי תמהיל המכירות של סרגון פגע בהכנסות אך תרם לרווחיות

בשורה התחתונה רשמה סרגון רווח נקי של 5.2 מיליון דולר, או 7 סנט למניה, בהשוואה להפסד נקי של 52 מיליון דולר, או 68 סנט למניה, ברבעון המקביל

16.02.2016, 15:00 | דרור רייך

סרגון, בניהולו של עירא פלטי, דיווחה היום (ג') על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2015 שעמדו בסימן חזרה לרווחיות בעיקר בעקבות שינוי תמהיל המכירות ותזרים מזומנים חיובי ברבעון הרביעי ששימש לצמצום חובותיה.

סרגון, שמניותיה נסחרות הן בנאסד"ק והן בתל אביב, פועלת בשוק הרשתות תמסורת האלחוטית (Wireless Backhaul), רשמה הכנסות של 75.6 מיליון דולר, ירידה של 32% בהשוואה להכנסות ברבעון הרביעי של 2014 וירידה של 11% לעומת הרבעון השלישי של 2015.

אך למרות הירידה בהכנסות שיעור הרווח הגולמי צמח ועמד על 32.8% בהשוואה ל-17.8% ברבעון הרביעי של 2014 ו-31.9% ברבעון השלישי של 2015. סרגון גם עברה בעקבות זאת לרווח תפעולי של 8.9 מיליון דולר בהשוואה להפסד תפעולי של 25.9 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2014 ורווח תפעולי של 6.2 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2015.

בשורה התחתונה רשמה סרגון רווח נקי של 5.2 מיליון דולר, או 7 סנט למניה בהשוואה להפסד נקי של 52 מיליון דולר, או 68 סנט למניה ברבעון המקביל (הרביעי של 2014) ורווח נקי של 1.4 מיליון דולר, או 2 סנט למניה ברבעון השלישי של 2015.

בתום הרבעון רשמה סרגון קופת מזומנים של 36.3 בהשוואה ל-39.2 מיליון דולר בתום הרבעון הקודם, זאת לאחר צמצום החוב של החברה ב-9 מיליון דולר ל-35 מיליון דולר.

"הגענו לרבעון נוסף של רווחיות וניצלנו את תזרים המזומנים שייצרנו לצמצום החוב. שמנו לעצמנו למטרה להגדיל את הרווחיות ב-2016 באמצעות המשך יישום אותה אסטרטגיה", אמר פלטי. "אנו ממשיכים לעקוב בזהירות אחר ההשפעות המאקרו-כלכליות, ואת מידת ההשפעה האפשרית שלהם על הביקושים ועל תזמון הפרויקטים במהלך שנת 2016" סיכם פלטי.

סרגון בצעה בשנה החולפת צעדי התייעלות, פיטרה כ-30% מכוח האדם שלה (300 עובדים מתוך 1,100 עובדיה) ובחרה לוותר על לקוחות ופרויקטים עם רווחיות נמוכה מה שפגע בשורת ההכנסות.

כמו כן, סרגון בחרה להתמקד בהודו, שהיתה 30% מהמכירות ב-2015 לעומת 25% ב-2014 ובמדינות אמריקה הלטינית שעמדו על 24% מהמכירות מול 22% אשתקד. באזור אפריקה, צמצמה סרגון חשיפה, שירדה רק ל-10% מהמכירות לעומת 15% בשנה שעברה.

עירא פלטי, צילום: נמרוד גליקמן עירא פלטי | צילום: נמרוד גליקמן עירא פלטי, צילום: נמרוד גליקמן

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות