אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המלצה מפתיעה של סיטי: אלפבית צריכה לרכוש את AIG צילום: בלומברג

המלצה מפתיעה של סיטי: אלפבית צריכה לרכוש את AIG

לשיטת האנליסטים של בנק ההשקעות, כניסת אלפבית לחברת הביטוח תעשה שירות טוב לכל הענף: "זה בדיוק מה ש-AIG צריכה, תעשיית הביטוח כולה זקוקה לארגון מחדש, הגיע הזמן לצעד אמיץ"

16.02.2016, 17:35 | שירות כלכליסט

האנליסטים של סיטיגרופ טוענים כי אלפבית (גוגל) צריכה לרכוש את חברת הביטוח AIG, וזאת על מנת להתרחב בתחום השירותים הפיננסיים. לפי סיטיגרופ, הרכישה תהפוך את ענקית הביטוח למעבדה לחדשנות. "אנחנו מודעים לכך שזהו תרחיש בעל סבירות נמוכה ביותר, אך ממשיכים להחזיק בדעה כי זהו רעיון טוב מאד", נכתב בסקירה שיצאה מסיטי. 

"יש שורה של טיעונים המובילים למסקנה שזה בדיוק מה ש-AIG ותעשיית הביטוח כולה זקוקה לו. תעשיית הטכנולוגיה תוכל לעזור לפתור את בעיות הקשות שייתקלו בהן".

גוגל שינתה בשנה שעברה את השם והמבנה שלה כדי להתמקד במיזמים מעבר לתחום מנוע החיפוש. אפלבית משקיעה באינטליגנציה מלאכותית, מכוניות ללא נהג וטכנולוגיית בריאות. היא מתנסה גם בתחום הביטוח באמצעות אתר השוואת מחירים לביטוח מכוניות.

ב-AIG משקיעים בחברות טכנולוגיה וסטארט אפים במטרה להביא לשיפור הפעילות. במשך יותר מעשור נאבקה חברת הביטוח עם תביעות של לקוחות שהיו גבוהות מכפי שהעריכו מלכתחילה ועם בריחה של מנהלים בכירים. החברה התכווצה ביותר בחצי מאז ימי השיא שלה, לאחר שנאלצה למכור נכסים כדי לשלם את הלוואת החילוץ מהממשל האמריקאי. כעת משקיעים אקטיביסטים כמו קרל אייקן וג'ון פולסון מפעילים עליה לחץ לצמצם אף יותר את הפעילות.

בסיטיגרופ ציינו כי בעלי המניות של גוגל לא יהיו מרוצים מהתנודתיות המתלווה לפעילות של חברת ביטוח, ולכן הם מציעים לחבור לבנק השקעות בהסכם שיאפשר לגוגל לשלוט על התפתחויות אסטרטגיות ועל הנתונים שמשמשים לקביעת מחירי הביטוח. "מרבית המשקיעים חושבים ש-AIG זקוקה לארגון מחדש. אנחנו חושבים שתעשיית הביטוח כולה זקוקה לארגון מחדש. AIG וגם שאר החברות לא נראות מעוניינות לנקוט בצעדים הגדולים הנחוצים", מסכמים האנליסטים. "הגיע הזמן לצעד אמיץ, והמועמדים כבר כאן".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות