אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רוצים להגיע לכיסא המנכ"ל? היכנסו למפה האינטראקטיבית וגלו את הדרך צילום: שאטרסטוק

רוצים להגיע לכיסא המנכ"ל? היכנסו למפה האינטראקטיבית וגלו את הדרך

הסיכוי של סמנכ"ל הטכנולוגיה להגיע לניהול חברת הייטק הוא הנמוך ביותר ושל אנשי התפעול - הגבוה ביותר. בידקו מהם הסיכויים שלכם להגיע לתפקידים הבכירים בחברות ההייטק

18.02.2016, 13:48 | מעין מנלה
אם אתם רוצים להגיע לכסא המנכ"ל של חברת הייטק, ואינכם יזמים, הסיכוי שלכם להגיע לשם מתפקיד סמנכ"ל התפעול הוא הגבוה ביותר. לעומת זאת, הסיכוי של סמנכ"ל הטכנולוגיה להתקדם לעמדת ניהול החברה כולה הוא הנמוך ביותר. כך ניתן ללמוד ממפה אינטראקטיבית למיפוי מסלולי קריירה שפיתחה חברת Workey, פלטפורמה למציאת עבודה בהייטק.

המפה שנקראת "מסלול המנכ"ל" מאפשרת לעקוב אחר מסלול קריירה ולראות מהו המסלול הנפוץ יותר. "זיהינו שרוב האנשים בתעשייה, ובעיקר בתעשיית ההייטק, לא יודעים לענות על השאלה הפשוטה 'לאן אתה מכוון? מה הצעד הבא בקריירה שלך?' וכתוצאה מכך במשך רוב שנות עבודתם נשארים באותו מקום ולעתים אף נפלטים משוק העבודה עוד לפני הגעתם לגיל פרישה. למשל, מתכנת בן 45 פלוס מתקשה היום למצוא עבודה בתכנות", אומר בן ראובני, מנכ"ל Workey. על כן, הם פיתחו את המפה שבעזרתה ניתן לחקור את מסלולי הקריירה האפשריים. "האלגוריתם בבסיס המערכת שלנו מנסה לחזות עבור כל אדם את הצעד הבא בקריירה שלו בהסתמך על כישוריו והיסטוריית הקריירה שלו. על רגל אחת, מה שאנחנו עושים זה לנתח את העבר התעסוקתי של המון אנשים ולהבין את התפקידים ואת המעברים התעסוקתיים שכל אחד עשה. כך אנחנו יכולים לחשב הסתברויות של מעברים בין תפקידים שונים, חברות שונות וכו'. המעבר על כמות גדולה של נתונים מאפשר לנו להבין אילו מעברים תעסוקתיים הינם נפוצים ולעומת זאת אילו מעברים אינם סבירים כלל", אומר ראובני.

כך, ניתן ללמוד מהמפה שלתפקיד סמנכ"ל התפעול ניתן להגיע מתפקידי תפעול אך גם מניהול פרויקטים. כדי להיות מנהל פרויקטים המסלול העדיף הוא להגיע מתחום ההנדסה כאשר מי שמגיע מתחום שירות הלקוחות או התמיכה הטכנית נמצא בעמדה טובה פחות.

אם אתם יודעים לאן תרצו להגיע בקריירה שלכם תוכלו לבדוק מהי הדרך הטובה ביותר להגיע לשם, צילום: שאטרסטוק אם אתם יודעים לאן תרצו להגיע בקריירה שלכם תוכלו לבדוק מהי הדרך הטובה ביותר להגיע לשם | צילום: שאטרסטוק אם אתם יודעים לאן תרצו להגיע בקריירה שלכם תוכלו לבדוק מהי הדרך הטובה ביותר להגיע לשם, צילום: שאטרסטוק

נניח שאתם עובדים בהייטק והמטרה שלכם היא בעוד כמה שנים להיות מנהלי השיווק בחברה. אתם יכולים ללמוד מן המפה שהסיכוי הכי טוב שלכם להגיע לתפקיד הוא דרך תפקיד קודם בשיווק, לשם הדרך הטובה ביותר היא דרך ניהול תקציבי לקוחות ואחריו ניהול מוצר. לתפקידי השיווק מגיעים גם ממכירות, ניהול פרויקטים, פיתוח עסקי ועיתונות.

המדגם שעליו מבוססת המפה כלל 150 אלף היסטוריות קריירה של אנשים בתעשיית ההייטק בישראל. אך האם ניתן להסיק ממסלולי קריירה של אנשים אחרים לגבי הדרך בה ניתן להתקדם בשוק העבודה והאם ההסתברות יכולה באמת לסייע לתכנון הקריירה לשנים הבאות. "המפה לא מתווה מסלול יחיד למי שרוצה להתקדם אלא מאפשרת לכל אחד ללמוד על מגוון כיוונים אפשריים עבורו ולבחור מתוכם את אלה שהכי מתאימים לו. לדוגמא, מתכנת שרוצה לגדול להיות סמנכ"ל מכירות יכול להסיק שהדרך לשם עוברת במשרת pre-sale או מוצר. כך, הוא יודע שעליו לצבור ניסיון בעבודה עם אנשים או עבודה ניהולית בנוסף על הניסיון הטכני על מנת להגיע לתפקידים אשר מובילים למשרת היעד", אומר ראובני.

כאמור, המפה מבוססת על ניתוח מסלולי קריירה של אנשים בישראל, ואכן יש הבדלים בדפוסים בין ישראל לבין מדינות אחרות. לדוגמא, בארה"ב המסלולים הם בדרך כלל יותר מובנים ועם פחות סיכויים לקפיצות. כמו כן, המשמעות של מוסד הלימודים האקדמי גדולה יותר מאשר בארץ.

יש אנשים שיגלו שסיכוייהם להגיע לתפקיד המנכ"ל על פי המפה נמוכים או אפילו ממש לא סבירים, האם אותם אנשים צריכים לוותר על המירוץ? לעשות הסבה מקצועית? "ברור לנו שלא כל אחד רוצה ויכול להיות מנכ"ל, אבל השאלה האמיתית שלנו ושל המפה היא לא רק איך מגיעים לכסא המנכ"ל אלא יותר איך מגיעים מתפקיד א' לתפקיד ב'", הוא אומר.

מסלול הקריירה שלו תואם את ממצאי המפה, אומר ראובני. הוא התחיל ביחידה טכנולוגית בצבא, המשיך בתפקיד טכנולוגי בחברה גדולה ומשם עזב כדי להקים את החברה ביחד עם עמיחי שרייבר. האלגוריתם שפיתחו מתבסס על חכמת ההמונים בכדי לחזות ולהמליץ למועמדים על הצעד הבא שלהם בקריירה באופן דיסקרטי ועל סמך הקשרים החברתיים של המועמדים.

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
למספר 8 כנראה שהמרמור והקנאה אוכלים אותך ועל כן אתה פולט שטויות
כאחד שמגיע מן התחום ישנם אנשי מכירות ושיווק מצויינים. אין ספק שאנשי התוכנה הם לב ליבו של העסק, אבל מה לעשות צריך אנשי שיווק שמכירים את השוק, חיים אותו ובסופו של דבר יודעים כיצד להגיע ללקוחות הקצה (דבר שאנשי תוכנה בד"כ לא רוצים ולא יודעים כיצד לעשות). לבוא ולהשחיר תחום שלם מראה על בורות ובעיקר קנאה וחוסר פירגון. כנראה שאתה תקוע באותו תפקיד לא מעט שנים ולא מבין למה. אז הנה לך התשובה.
מישהו  |  31.03.16
לכל התגובות