אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מייסדי וייבר רוצים להתחרות באפליקציית אובר עם קואופרטיב מכוניות צילום: Howard Sayer

מייסדי וייבר רוצים להתחרות באפליקציית אובר עם קואופרטיב מכוניות

ההשקה של השירות החדש, שנקרא ג'ונו, תהיה בניו יורק בתוך כמה חודשים; לדברי טלמון מרקו, העמלה שישלמו הנהגים על כל נסיעה תעמוד על 10%, לעומת 20%-25% באובר

20.02.2016, 23:29 | אסף גלעד ומאיר אורבך
טלמון מרקו, לשעבר מנכ"ל וייבר, אפליקציית הצ'ט שנמכרה לפני כשנתיים לרקוטן היפנית ב-900 מיליון דולר, מייסד חברה חדשה שצפויה להתחרות באפליקציית ההסעות אובר עם קואופרטיב נהגים. בסוף השבוע נחשפה אפליקציית Juno להזמנת הסעות של טלמון מרקו, שמצהירה כי תיתן לנהגים בה מניות בחברה ובכך תשמש כקואופרטיב, שמעניק מניות לנהגים לפי ביצועיהם והדירוגים שהם מקבלים. מרקו ציין בפני CNN כי בנוסף למניות שיקבלו הנהגים, ג'ונו גם תיקח מהם עמלה קטנה יותר על כל נסיעה שתעמוד על 10% בלבד, בהשוואה ל-20%-25% באובר. לצורך הקמת התשתית, גייס מרקו מעל עשרה מיליון דולר מקבוצה של מייסדי וייבר וכן ממשקיעים נוספים.

קראו עוד בכלכליסט

ג'ונו מפעילה כעת מרכז פיתוח בישראל עם כמה מהנדסים וכבר רכשה משרדים בגודל 930 מ"ר במגדל הסחר העולמי החדש בניו יורק. על פי רשם החברות, רשומה ג'ונו בצפון תל אביב. מרקו מצהיר כי הוא מתכוון להשיק את ג'ונו כבר בחודשים הקרובים בניו יורק, כאשר לטענתו אלפי נהגים כבר נרשמו לשירות.

לפי אתר פורבס, ג'ונו כבר משלמת לכמה מנהגי אובר 25 דולר לשבוע בכדי להפעיל את אפליקציית ג'ונו למטרות בדיקות, אם כי אינה מאפשרת להם לאסוף עמה נוסעים.

טלמון מרקו , צילום: עמית שעל טלמון מרקו | צילום: עמית שעל טלמון מרקו , צילום: עמית שעל

"בסופו של יום, הנוסעים מעוניינים לנהוג עם נהג מרוצה, והנהגים שלנו מרוצים", אמר מרקו ל- CNN. כאשר החברה הוקמה, לטענתו לאחר מחקר מעמיק שכלל ראיונות עם נהגים. "אם אובר תצא להנפקה מחר בבוקר, הנהגים שלה לא יקבלו דבר. לעומת זאת, מבנה המניות שלנו חשוב מאוד למטרות שלנו". ג'ונו תנפיק לעובדיה מניות פרטיות מדי רבעון. עד שנת 2026 יחזיקו הנהגים במחצית ממניות החברה. במקרה של דילול בעת גיוס הון, הנהגים ידוללו בהתאם, כמו כל בעל מניות.

לדבריו, גם דרישות הסף מהנהגים יהיו גבוהות יותר מאלה של אובר. נהג שיהיה מעוניין להצטרף לשירות של ג'ונו ייצטרך להציג ציון הערכה של 4.7 מתוך 5, לפחות, שצבר בשירות אובר או ליפט בעבר. מאגר זה כולל את החציון העליון של הנהגים באובר וליפט.

האם השוק צפוף מדי לאפליקציית הסעות נוספת? לטענת מרקו, גם גוגל הצטרפה לשוק החיפוש באיחור. "אנשים אמרו אותו דבר גם על פייסבוק ומייספייס", אמר ל- CNN. "יש יתרון להצטרפות מאוחרת. אתה יכול ללמוד מהטעויות של אלה שהיו שם לפניך".

על פי רשם החברות, Juno Lab, חברת הסטארט-אפ שהקים מרקו בתל אביב, היא חברה בת של חברה הולנדית בעלת שם דומה. כזכור, גם וייבר בטרם נרכשה על ידי רקוטן היפנית היתה רשומה בקפריסין. 
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות