אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מציאות משותפת: חזון ה-VR של פייסבוק צילום: imgur

מציאות משותפת: חזון ה-VR של פייסבוק

הרשת החברתית מקימה צוות שיעסוק בחיפוש דרכים לחבר בין המדיה החברתית לתחום המציאות המדומה, ככל הנראה במטרה לאפשר שיתוף של תכני מציאות מדומה ברשת

22.02.2016, 13:33 | נמרוד צוק
בשעות האחרונות הפכה תמונה של מארק צוקרברג מכנס המובייל בברצלונה, בה רואים אותו צועד על רקע עשרות אנשים חבושים משקפי מציאות מדומה, לוויראלית. במקרה או שלא במקרה, הכריזה פייסבוק אתמול (א') על הקמת צוות "סושיאל VR", שיעסוק בחיפוש דרכים לחבר בין עולם המדיה החברתית לטכנולוגיות המציאות המדומה. הצוות יעבוד בצמוד למחלקת הפיתוח של משקפי אוקולוס ריפט, המונה כיום כמה מאות מהנדסים.

קראו עוד בכלכליסט

היחידה מתחילה לפעול על רקע הגעתם הצפויה של הריפט לשוק, ויובילו אותה שני מנהלים שהגיעו לפייסבוק מתעשיית המשחקים, דניאל ג'יימס ומייק בות'. להערכת ה"פייננשל טיימס" הדבר מעיד כי חזון החברה בתחום עשוי להזכיר גרסה עדכנית לפלטפורמת סקנד לייף.

מארק צוקרברג בברצלונה, צילום: imgur מארק צוקרברג בברצלונה | צילום: imgur מארק צוקרברג בברצלונה, צילום: imgur

בנוסף, שחררה החברה נתונים על מידת הפופולריות של טכנולוגיות רלבנטיות בקרב משתמשיה - כ-20 אלף סרטוני וידיאו בפורמט 360 מעלות (המיועד לצפייה גם באמצעות משקפי VR) הועלו לפייסבוק מאז הוסיפה החברה את האפשרות בשנה שעברה, וזכו לכמה מיליוני צפיות בסך הכל.

פייסבוק כבר הציגה מספר אפליקציות חברתיות לפלטפורמות ה-VR שלה, לדוגמה משחק טניס שולחן לשני משתתפים עבור הריפט או "סושיאל אלפא", אפליקציה למשקפי Gear VR אותם היא מפתחת בשיתוף פעולה עם סמסונג, שמאפשרת לקבוצות של אנשים לצפות בסרטונים ביחד ולנהל שיחה בחדר צ'ט וירטואלי.

"מציאות מדומה היא הפלטפורמה הבאה, בה כל אחד יוכל לחוות כל דבר ולשתף כל דבר שירצה, זו תהיה הפלטפורמה החברתית ביותר", אמר אתמול צוקרברג על במת כנס המובייל במהלך מסיבת העיתונאים של סמסונג, בה השיקה החברה מצלמת מציאות מדומה חדשה.

תגיות