אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיזלגייט: מגישי התביעה בישראל דורשים פיצוי כמו בארה"ב צילום: רויטרס

דיזלגייט: מגישי התביעה בישראל דורשים פיצוי כמו בארה"ב

פולקסווגן חילקה בארה"ב "חבילת רצון טוב" בשווי 1,000 דולר ללקוחות שיש ברכביהם את התוכנה המזייפת את נתוני הזיהום. תביעה ייצוגית הוגשה בישראל - להשוואת תנאים

23.02.2016, 12:15 | תומר הדר

התובעים היצוגיים בפרשת "דיזלגייט" בישראל דורשים פיצוי דומה ללקוחות פולקסווגן בארה"ב.

בספטמבר האחרון התגלה כי פולקסווגן השתילה במספר נרחב של דגמי דיזל תוכנה שגרמה לרכב לפלוט פחות מזהמים כאשר הרכב נמצא בבדיקת זיהום אוויר. בישראל מדובר בכ-12 אלף מכוניות, שתיקונן יחל בחודש הבא.

קראו עוד בכלכליסט

במסגרת הפרשה הוגשה תביעה יצוגית נגד היבואנית צ'מפיון מוטורס, בה דורשים התובעים מהיבואנית להעניק ללקוחות בישראל חבילת פיצוי דומה לזו שמקבלים לקוחות פולקסווגן בארה"ב. חבילת הפיצוי כוללת 1,000 דולר הניתנים כ"חבילת רצון טוב": כרטיס אשראי טעון ב-500 דולר וכרטיס נוסף שניתן למימוש בסוכנויות פולקסווגן. זאת כצעד ראשון ומבלי שבעלי הרכבים נדרשים לוותר על טענותיהם.

צ צ'מפיון מוטורס | צילום: אוראל כהן צ

יתרה מכך, פולקסווגן מסרבת לממן עלויות מומחה אובייקטיבי שילווה את הליך הריקול שבמסגרתו תוסר מכלי הרכב התוכנה התרמיתית שהותקנה ב-12 מיליון כלי רכב ברחבי העולם, כולל בישראל.

באי כוח התובעים הייצוגיים בתביעה הייצוגית נגד פולקסווגן וצ'מפיון מוטורס, עו"ד מיכאל בך ועו"ד עידן איידן, הגישו אתמול בקשה לבית המשפט לפיה הם מבקשים שבית המשפט יורה לפולקסווגן לחלק לבעלי הרכבים בישראל את "חבילת הרצון הטוב".

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
1-אתה לא מבין דבר במשפטים ותביעות. פרשן אתה לא !
למדינת ישראל יש תחת היד את רשימת בעלי הרכב הרלבנטיים למקרה. אם היא היתה רוצה לעשות משהו מול היבואן - היא יכלה לעשות כבר מזמן. אבל היא לא רוצה, וסיבותיה עימה (ועם היבואן). אי אפשר לתבוע את בעלי הרכב. הם פעלו בתום לב, לא היה להם מושג מה השתילו להם ברכב, הם לא ניסו לרמות, הם לא שילמו פחות אגרה - הם לא עשו דבר שאפשר לתבוע בגינו. מגיב 1 - את ה לא פרשן. גם לא חכם. ובלשון המעטה....
אישימוטו  |  23.02.16
לכל התגובות