צילום: בלומברג
בלעדי לכלכליסט
סמסונג מסתערת על חברות המציאות המדומה הישראליות
שלוש חברות תוכן ישראליות יזרימו תכנים לגיר VR, משקפי המציאות המדומה של סמסונג, המנסה לאתר חברות נוספות. הענקית הקוריאנית חשפה השבוע באירוע מציאות מדומה את גלקסי S7 והציגה מצלמה ליצירת עולמות וירטואליים
24.02.2016, 06:54 | אסף גלעד והראל עילם, ברצלונה
התוכניות השאפתניות של סמסונג בענף המציאות המדומה (VR) אינן פוסחות על ישראל. ל"כלכליסט" נודע כי הענקית הקוריאנית עובדת עם שלוש חברות סטארט־אפ ישראליות המייצרות תוכני מציאות מדומה - Edge MT,Byondata ו־Satera.
בימים אלה מאתרת סמסונג עוד חברות מקומיות בענף זה, שבין היתר ייצרו תוכני VR בעברית תוך שילוב מותגים ישראליים מוכרים. אביב הוד, לשעבר מנהל תוכניות ה־VOD ב־HOT, נשכר לנהל את הפעילות בתחום בסמסונג ישראל. סמסונג אינה מממנת את יוצרות התכנים, אך משתפת איתן פעולה בהפצתם. התכנים יוזרמו למשקפי המציאות המדומה של סמסונג, גיר VR, המתחברים לסדרת מכשירי הגלקסי. משקפיים אלה כיכבו באירוע שבו חשפה השבוע החברה את גלקסי S7 במסגרת MWC, תערוכת המובייל הגדולה בעולם הנערכת בברצלונה. אירוע זה נחשב לאחת ממסיבות העיתונאים הווירטואליות הראשונות בהיסטוריה.בתים רדופים, ספורט וצפייה שיתופית
חברת Edge MT, שהוקמה בידי היזמות לירון צוקרמן ולי רוטשילד שהגיעו מעולם התוכן הטלוויזיוני, חתמה עם סמסונג על הסכם שלפיו תפיק קליפי מציאות מדומה עתידיים של אמנים ישראלים. בהמשך היא עשויה להשיק גם תכנים לילדים, וכן סרטוני תדמית לאתרי תיירות ישראליים בעברית ובאנגלית. Edge MT שהוקמה ב־2014 נחשבת לחברת תוכני המציאות המדומה הראשונה בישראל, באמצעות טכנולוגיות שונות כמו וידיאו ב־360 מעלות, צילום סטריאוסקופי (דו־עדשתי) וגרפיקה ממוחשבת. החברה מפיקה הן תכנים שבהם המשתמש נדרש להיות פעיל, כמו משחקי מחשב, והן תכנים "פסיביים" כמו קליפים וסרטונים שונים. אחד מהם, VR Hunted Ride, מציע למשתמש מעין טיול וירטואלי בבית רדוף רוחות וצבר פופולריות ברשת (tinyurl.com/j3wuff3).
חברה ישראלית נוספת שאיתה עובדת סמסונג היא Byondata של נועם לבבי וערן גליל, שייסדו בעבר את חברת פתרונות המדיה YCD.
Byondata מפתחת מערכת המאפשרת לגופים מסחריים לבנות אפליקציות מבוססות תוכן מציאות מדומה. החברות יכולות לשלב דמויות ואובייקטים מדומים במעין אולמות וירטואליים, לצד תוכן דו־ממדי כמו סרטונים ותמונות. בין היתר בנתה החברה אפליקציית VR עבור תוכנית טלוויזיה, המאפשרת לסייר בין חדרים וירטואליים ולצפות בתכנים מהסדרה ובקטעים מאחורי הקלעים. עבור קבוצות ספורט בונה החברה אפליקציות הכוללות אפשרות לצפייה וירטואלית במשחקים, כולל הילוכים חוזרים ושיתוף ברשתות חברתיות. סמסונג מהווה שותפת הפצה של החברה לחברות בשוק המקומי. השותפה השלישית של סמסונג, Satera של היזם ניצן שנער, מפתחת טכנולוגיה לצפייה חווייתית במציאות מדומה שמאפייניה המדויקים עדיין נשמרים בסוד. בעבר היא עסקה בהפקת פרסומות וסרטי תדמית בצילום 360 מעלות, ובין היתר הפיקה את קמפיין המציאות המדומה לסניף הדיגיטלי הראשון של בנק הפועלים ולכפר הקיץ של קוקה־קולה ב־2015. בחברה מבקשים להתמקד בתכנים קצרים יחסית המיועדים לצפייה שיתופית.
3 תגובות לכתיבת תגובה