ניו זילנד: קמפיין מימון המונים הצליח לגייס כסף לרכישת חוף פרטי - ולהחזירו לציבור
מטרת הקמפיין היתה לרכוש את את החוף הבתולי אווארה שנמצא בבעלות איש עסקים ולהפוך אותו לחוף פתוח לציבור הרחב; 40 אלף אנשים השתתפו ותרמו סכום כולל של 1.5 מיליון דולר
קראו עוד בכלכליסט
הפרויקט הושק לאחר שקבוצה של חברים התחייבו להפוך את החוף לציבורי. יעד התרומות הושג לאחר שלושה שבועות בלבד, והמארגנים הצליחו לשכנע את הבעלים הנוכחי, איש העסקים מייקל ספקמן, למכור להם את החוף לאחר 4 ימים של מו"מ. "עברנו דברים לא קלים כדי להשיג זאת, וזו חוויה משותפת שיוצרת חברויות", הכריז דואן מייג'ור שעמד בראש הקמפיין. "כעת אנחנו מקווים שאנשים יחלקו חוויות מהחוף הטהור והיפה הזה בניו זילנד". ספקמן העמיד את החוף למכירה בשנה שעברה.
שרת השימור של המדינה, מגי בארי הודיעה כי הממשלה ביצעה תרומה צנועה אך חיונית לקמפיין. על פי דיווח בעיתון מקומי, הממשלה תרמה 350 אלף דולר ניו זילנדי. בארי הוסיפה כי היא מקווה שהפרויקט הנוכחי יהווה תקדים פורץ דרך עבור פרויקטים עתידיים.
השטח הוגדר כ"אוטופיה המשתרעת על 70 דונם", אף שהגישה אליו אינה פשוטה. עם זאת, מייג'ור הוסיף כי בעתיד, "יהיה קשה יותר למצוא מקומות שקשה להגיע אליהם". לדבריו, ההחלטה לפצוח בקמפיין נבעה "מתחושת בטן"."האדמה שאנחנו חולקים היא המכנה המשותף שלנו הוא קשור בקשר הדוק לזהות שלנו", אמר.
תגובה אחת לכתיבת תגובה