אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
Appcard של יאיר גולדפינגר ועמיחי אורן מגייסת 20 מיליון דולר צילום: חנוך גריזינסקי

Appcard של יאיר גולדפינגר ועמיחי אורן מגייסת 20 מיליון דולר

הסטארט-אפ של היזמים הסדרתיים פיתח מועדון לקוחות חכם שמעניק שירות הן ללקוחות הקצה והן לבתי העסק. המוצר מיועד לעסקים הקטנים והבינוניים בארה"ב ובקנדה

25.02.2016, 16:36 | אסף גלעד

הסטארט-אפ Appcard של היזמים הסדרתיים יאיר גולדפינגר ועמיחי אורן שפיתח מועדון לקוחות חכם מבוסס בינה עסקית, מגייס 20 מיליון דולר נוספים בסבב גיוס שני. השניים מנהלים את החברה המבוססת בניו יורק מאז 2011. המערכת של Appcard נבדלת מאלו של שאר חברות מועדוני הלקוחות בכך שהיא משלבת חומרה עם תוכנה המזהה את הקניות של הלקוחות, מסוגלת לאפיין את הלקוחות מעבר לבתי עסק ורשתות ולהציע להם קופונים ומבצעים ממוקדים. במילים אחרות, אפקארד רוצה להביא לאופליין, לחנויות ולרשתות גשמיות, את היתרון שיש לאתרי מסחר אלקטרוני.

קראו עוד בכלכליסט

את הסבב החדש מובילים שני משקיעים חדשים: הראשון הוא אלכסנדר ריטווגר, מייסד מועדון הלקוחות הגדול באירופה Payback, שמכר את מניותיו בתאגיד לאמריקן אקספרס ב-2011. המשקיעה השנייה היא קרן ההשקעות של חברת הטלקום הגדולה ביותר בפיליפינים PLDT שעשויה לסייע בעתיד להתפשטות של אפקארד במדינות מזרח-אסיה. אליהם מצטרפים המשקיעים הקודמים, קבוצה של אישי צמרת בעמק הסיליקון שכוללת את קרן ההשקעות פאונדרס פאנד של פיטר ת'יל שהיה, בין השאר, המשקיע הראשון בפייסבוק; מייסד יאהו ג'רי יאנג; וקרן Innovation Endeavors של יו"ר גוגל אריק שמידט והישראלי דרור ברמן. אלה השקיעו בחברה 6.5 מיליון דולר בתחילת דרכה.

ג ג'רי יאנג, אריק שמידט ופיטר תיל. כולם השקיעו בחברה | צילום: בלומברג ג

מועדון הלקוחות של אפקארד פונה לעסקים הקטנים והבינוניים בארה"ב ובקנדה או בעצם לכל אותן רשתות וחנויות שאינן תאגידי ענק כמו טארגט, טסקו או CVS. אלה אותן חנויות או רשתות שמספר הסניפים שלהן נע בין סניפים בודדים לכמה עשרות, הן מגלגלות בין מאות אלפי למאות מיליוני דולרים ומאופיינות בדרך כלל במועדון לקוחות שמוגבל לסניפיהן בלבד. מועדון הלקוחות של אפקארד, שמשרת כיום אלפי חנויות, מאפשר להן להציע ללקוחות מבצעים וקופונים המבוססים על דפוסי הקניות שלהם בעסקים אחרים שעובדים עם המועדון.

יאיר גולדפינגר. Appcard, צילום: חנוך גריזינסקי יאיר גולדפינגר. Appcard | צילום: חנוך גריזינסקי יאיר גולדפינגר. Appcard, צילום: חנוך גריזינסקי

המערכת מחולקת באופן כללי לשניים: החלק הראשון מיועד למשתמש הסופי - אפליקציה שמוריד המשתמש, בה הוא מזין את פרטיו האישיים וצובר נקודות. בנוסף, הוא מקבל כרטיס מועדון פיזי איתו הוא יכול לקבל הנחות בכל העסקים שעובדים עם אפקארד. החלק השני כולל מערכת חומרה ותוכנה המתחברת לקופה של בית העסק וקוראת את נתוני הקניות של המשתמש על ידי סריקת הקבלה שהודפסה; זוהי מערכת מבוססת אלגוריתמים שמאפשרת לאפקרארד לעבוד עם כל מערכות  הקופות השונות - בין אם זו וריפון, ריטליקס, סקוור או כל קופה אחרת, ללא צורך באינטגרציה.

הנתונים נאספים מבתי העסק למערכת של אפקארד וזו מפעילה מערכות של בינה מלאכותית ואוטומציה בכדי להציע ללקוחות הצעות שיווקיות שיהיו רלוונטיות להם. אפקארד יכולה לדעת, למשל, אילו לקוחות פוטנציאליים יהיו רלוונטים יותר להשקה של מוצר חדש בפלח שוק מסוים ולסייע לבתי העסק לשלוח הצעות שיווקיות רק לאותם הלקוחות. אפקארד יכולה גם לזהות לקוחות חדשים ולהציע להם מבצעים שיגרמו להם לחזור לפחות פעם אחת נוספת לחנות, כמו גם לזהות לקוחות חוזרים שחדלו להגיע ולהחזיר אותם לחנות באמצעות הצעה שיווקית מתאימה.

רשת סבון הישראלית שמחזיקה 14 סניפים בארה"ב ומעסיקה שם 60 איש, התקינה את המערכת של אפקארד והעידה כי העלתה את המכירות ב- 20% בתשעת החודשים שלאחר ההתקנה. בין הלקוחות הנוספים בארה"ב נכללות גם הרשתות Cake Kubal, Mint Julep, Café on 4, White cup Espresso, Super king Market, Basica Plus, וכן קופות בחנויות וקפיטריות באוניברסיטאות כמו U-Mass וברקלי. אפקארד הכפילה את בסיס הלקוחות שלה בשבעת החודשים האחרונים.

החברה מדווחת גם על גידול במכירות של לקוחותיה בעקבות אימוץ המערכת: 53.5% מהמשתמשים שפדו את ההצעה השיווקית שקיבלו קנו גם מוצר נוסף. כמו כן, לפי נתוניה, סך חברי המועדון הוציאו 28.1% יותר בבתי העסק מאשר לקוחות שאינם חברי מועדון. למועדון אפקארד 3 מיליון חברים רשומים.

את החברה הקימו יאיר גודפינגר, שהיה שותף להקמת ומכירת ICQ ודוטומי, יחד עם עמיחי אורן, מנכ"ל ג'ג'ה ישראל לשעבר. שני היזמים הסדרתיים הולכים יחד כבר כמעט 20 שנה. הם הכירו בלימודי העתודה באוניברסיטת תל-אביב בסוף שנות השמונים, ומאז הצטלבו דרכיהם יותר מפעם אחת. אורן היה צריך להצטרף לגולדפינגר כבר ב-ICQ, אך הדבר לא התאפשר בגלל שירות הקבע שלו בצבא. מאז, מסלול הקריירה שלהם הפגיש אותם שוב בג'ג'ה, חברת שיחות ה-VoIP שהוקמה בין השאר בהשקעה של גולדפינגר, ושבה אורן שימש כמנהל התפעול ומנהל האתר בישראל. ג'ג'ה נמכרה ב- 2009 לטלפוניקה תמורת יותר מ-200 מיליון דולר והחליטה לסגור את השירות לפני כשנתיים.

השניים מתגוררים כיום בניו יורק, ובקרוב יחזור אורן לישראל בכדי לנהל את מרכז הפיתוח הישראלי של אפקארד ברמת השרון שמעסיק כיום 10 עובדים ומצוי בתהליכי גיוס של מהנדסים נוספים. בחברה כולה מועסקים 55 עובדים ובכוונתה להכפיל את גודלה עד סוף השנה. 

תגיות