אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

כמו באוויר

מטוס הלביא שהולך ונקלט בביה"ס לטיסה של חיל האוויר בחצרים מביא איתו גם מערכת סימולטורים חדשה. הלכנו לראות איך זה עובד

27.02.2016, 08:05 | עוזי בלומר

בבית הספר לטיסה של חיל האוויר בחצרים מתקדם תהליך קליטתו של מטוס ההדרכה החדש של חיל האוויר. המדובר במטוס איירמאקי M346 מתוצרת איטליה, שקיבל בחיל האוויר את הכינוי "לביא", על שם מטוס הקרב הישראלי שפיתוחו נעצר ב-1987 בלחץ ארה"ב. בסה"כ צפויים לפעול בחיל כ-30 מטוסים מסוג זה והם מחליפים את מטוסי הסקייהוק ("עיט") שיצאו מהשירות לאחרונה.

תהליך קליטת הלביא כולל גם שימוש בסימולטורים, שהשימוש בהם חוסך זמן טיסה יקר, ומאפשר לחניכי קורס הטיס לצבור שעות טיסה וירטואליות שתורמות רבות ליכולתם באוויר. בבית הספר יש שני סוגי סימולטורים. האחד מאפשר ויזואליה של 220 מעלות מסביב לחניך, והשני דמוי כיפה, מאפשר חוויה ויזואלית של 360 מעלות.

הסימולטורים מאפשרים למתאמנים חווית טיסה קרובה למציאות, תוך שיתוף פעולה וקישוריות בין מספר חניכים כדי לדמות טיסה במבנה או קרבות אויר. חדר הבקרה שולט על הסימולטורים ומסוגל לשנות את תנאי מזג האוויר בטיסה, וגם להפתיע את המתאמנים ע"י הכנסת מצבי חירום כגון שריפה או פגיעת ציפורים. כל הפעילות מתועדת, ובסיום הטיסה מבוצע תחקיר בו מקבל החניך משוב מהמדריך שטס איתו.  

 

סימולטור 360 מעלות למטוס ההדרכה החדש בחיל האוויר, הלביא, צילום: הילה ספרן סימולטור 360 מעלות למטוס ההדרכה החדש בחיל האוויר, הלביא | צילום: הילה ספרן סימולטור 360 מעלות למטוס ההדרכה החדש בחיל האוויר, הלביא, צילום: הילה ספרן

 על פי נתונים שמסר צה"ל, הסימולטור החדש מאפשר לצמצם את כמות הטיסות באוויר בשלב המתקדם של קורס הטיס, ב-20 טיסות לכל חניך. טיסות אלה מומרות באימון בסימולטור הכדורי. החיסכון הכספי לשנה, בה מסתיימים שני קורסי טיס, מסתכם בכ-10 מיליון שקל

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות