אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שופרסל חתמה את 2015 עם ירידה במכירות לצד מעבר לרווח נקי של 153 מיליון שקל צילום: עמית שעל

שופרסל חתמה את 2015 עם ירידה במכירות לצד מעבר לרווח נקי של 153 מיליון שקל

זאת, לעומת הפסד נקי של 107 מיליון שקל ב-2014. המכירות ירדו ב-0.8% ל- 11.45 מיליארד שקל. החברה תחלק דיבידנד של 100 מיליון שקל

29.02.2016, 08:32 | נורית קדוש

את 2015, השנה בה קרסה רשת מגה, חתמה שופרסלעם ירידה של 0.8% במכירות, לצד מעבר לרווח, בעקבותיה אישר דירקטוריון החברה חלוקת דיבידנד של 100 מיליון שקל.

קראו עוד בכלכליסט

מכירות הרשת הסתכמו ב- 11.45 מיליארד שקל. לטענת החברה, הירידה נבעה מהעברת חלק מהמחלקות לידי זכיינים, שמהם היא מקבלת רק עמלת מכירה. צמצום שטחי חנויות גדולות מדי, איפשר לשופרסל להציג עלייה של 0.4% במכירות החנויות הזהות.

סניף של שופרסל (ארכיון), צילום: נמרוד גליקמן סניף של שופרסל (ארכיון) | צילום: נמרוד גליקמן סניף של שופרסל (ארכיון), צילום: נמרוד גליקמן

שיפור בתנאי הסחר מהספקים, הגדלת פעילות המותג הפרט והעברת פעילויות שכרוכות בהפסד לידי זכיינים, הובילו לשיפור הרווח הגולמי ושיעורו מהמכירות. הרווח הגולמי עלה ב-2015 ב- 5.32% ל-2.78 מיליארד שקל. הירידה במכירות לצד העלייה ברווח הגולמי העלו את הרווחיות הגולמית מ- 22.8% בשנת 2014 ל-24.2% מהמכירות בשנה החולפת.

צמצום הוצאות הנהלה, מכירה ושיווק וכלליות מ- 23.2% מהמכירות בשנת 2014 ל- 21.9% בשנה החולפת לצד השיפור ברווח הגולמי, אפשר לשופרסל לעבור מהפסד תפעולי בגובה 171 מיליון שקל ב-2014 לרווח תפעולי בגובה 151 מיליון שקל, המשקף רווחיות תפעולית בשיעור של 1.3% מהמכירות.

השיפור ברווחיות לצד ירידה בהוצאות המימון הובילו לכך ששופרסל עברה בשנה החולפת לרווח נקי בגובה 153 מיליון שקל לעומת הפסד נקי בגובה 107 מיליון שקל בשנת 2014. בעקבות המעבר לרווח, אישר דירקטוריון החברה חלוקת דיווידנד בגובה 100 מיליון שקל.

רפי ביסקר, יו"ר שופרסל, צילום: יונתן בלום רפי ביסקר, יו"ר שופרסל | צילום: יונתן בלום רפי ביסקר, יו"ר שופרסל, צילום: יונתן בלום

רפי ביסקר, יו"ר דירקטוריון שופרסל היוצא ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, אמרו היום: "אנו מסכמים את שנת 2015 עם תוצאות המשקפות המשך מגמה עקבית של שיפור בפרמטרים התפעוליים. תוצאות אלה נובעות מיישום אסטרטגיית החברה אשר הושקה בקיץ 2014, שעיקריה חיזוק מעמדה התחרותי של החברה, בפרט בתחום הדיסקאונט, קידום וצמיחה משמעותית של המותג הפרטי לצד שיפור בתנאי הסחר של החברה וביחסיה עם הספקים, צמיחה משמעותית של ערוץ המכירות המקוון שופרסל ONLINE ופיתוח תחום הדיגיטל, קידום מנועי צמיחה ופיתוח תחומי פעילות מתמחים והמשך יישום תכנית התייעלות ושינוי תהליכי עבודה תוך צמצום הוצאות.

"שוק קמעונאות המזון התאפיין גם השנה בתחרות עזה ובהמשך מגמה של פתיחת שטחי מסחר חדשים, בהיקפים משמעותיים ביותר. למרות התחרות העזה, שופרסל פעלה במהלך שנה זו לשימור מעמדה המוביל ופועלת ליצירת ערך מחודש ללקוח, לשיפור השירות ולחיזוק הקשר עם הלקוח".

ביסקר ואברכהן מסרו עוד כי בימים אלו הושלמה הקמתו של מרכז לוגיסטי חדש ומתקדם בשוהם, אשר ירכז את אחסון והפצת המוצרים הטריים של החברה, מתוך מטרה להביא לשיפור וייעול תפעולי, לשפר את זמינות המוצרים ללקוח, ולהביא לשליטה מלאה של החברה בניהול שרשרת האספקה. "אנו מאמינים כי כניסתו לעבודה של המרכז הלוגיסטי החדש בימים אלו, תביא ערך משמעותי לחברה לשנים רבות".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות