אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סטארבקס מגיעה לארץ הקפוצ'ינו צילום: שאטרסטוק

סטארבקס מגיעה לארץ הקפוצ'ינו

הרשת האמריקאית החליטה להיכנס לאיטליה ותפתח בראשית 2017 את הסניף הראשון שלה במילאנו; הכניסה לארץ המגף מגיעה במקביל למסע התרחבות של סטארבקס בסין

29.02.2016, 11:10 | שירות כלכליסט
סטארבקס מתכוונת להביא את הגרסה האמריקאית שלה לקפה האיטלקי לאיטליה עצמה. ענקית הקפה הודיעה היום (ב') כי תפתח את הסניף הראשון שלה במדינה בתחילת 2017.

"אנחנו מתכוונים לנסות, עם צניעות מרובה וכבוד רב, לחלוק את מה שאנחנו עושים ומה שלמדנו", הכריז יו"ר ומנכ"ל סטארבקס, הווארד שולץ. "הסניף הראשון יתוכנן בדקדקנות ומתוך כבוד לעם האיטלקי ולתרבות הקפה שלהם". שולץ אומר כי הרעיון עלה בעקבות ביקור שלו באיטליה. "כל מה שעשינו נשען על היסודות של החוויות הנפלאות שרבים מאיתנו עברנו באיטליה", אמר. 

סטארבקס בסין, צילום: בלומברג סטארבקס בסין | צילום: בלומברג סטארבקס בסין, צילום: בלומברג

לשם כך, חוברת סטארבקס לחברה האיטלקית פרקאסי (Percassi) המתמחה בניהול מותגים, והסניף הראשון מתוכנן להיפתח במילאנו בתחילת השנה הבאה, ובהמשך יפתחו סניפים נוספים בערים ברחבי המדינה. בכל מקרה, בסטארבקס לא מתכוונים להסתמך רק על הקפה ומתכוונים למשוך לקוחות לחנויות גם על ידי הצעת אינטרנט אלחוטי בחינם.

לאיטליה יש אמנם מסורת ארוכה של שתיית קפה, אך לפי נתונים שפורסמו לאחרונה לא נראה שלשוק יש עוד הרבה מקום לצמוח.

חברת המחקר יורומוניטור העריכה החודש כי שווי שוק הקפה האיטלקי עמד ב-2015 על 1.7 מיליארד יורו (1.86 מיליארד דולר), עלייה של 2% לעומת שנה קודם לכן. עם זאת בין 2015 ל-2020 השוק צפוי לצמוח רק ב-1%. לשם השוואה, שוק הקפה הקמעונאי בארה"ב צפוי להכניס מעל 31 מיליארד דולר ב-2015. בנוסף, באיטליה יש גם כבר שחקן דומיננטי אחד, לואיג'י לוואצה, שחולש על 37% מהשוק.

הכניסה לאיטליה מגיעה במקביל למסע התרחבות של סטארבקס בסין, כולל תכניות לפתוח השנה 500 סניפים. בחודש שעבר דיווחה סטארבקס על מכירות של 5.37 מיליארד דולר ברבעון הראשן של השנה, ירידה של 12% לעומת שנה קודם לכן.

תגיות