אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רואה את שלט החוצות הזה? כי הוא רואה אותך צילום: בלומברג

רואה את שלט החוצות הזה? כי הוא רואה אותך

חברת שלטי חוצות אמריקאית חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם ספקיות סלולר, שיאפשר לה לנטר עוברי אורח ולאסוף עליהם מידע כמו מין, גיל ומיקום. החברה טוענת שזה אולי נשמע מצמרר, אבל הם "רק מתחברים לאקוסיסטם קיים"

29.02.2016, 14:54 | עומר כביר
מישהו עוקב אחריך: רבבות שלטי חוצות בארה"ב יתחילו בקרוב לנטר התנהגות ודפוסי נסיעה של עוברי אורח, במטרה לספק למפרסמים מידע מפורט על האנשים שנחשפים לפרסומות שלהם – כך מדווח ה"ניו יורק טיימס".

קראו עוד בכלכליסט

לפי הדיווח, חברת שלטי החוצות Clear Channel Outdoor Ameircas, שמפעילה עשרות אלפי שלטי חוצות בארה"ב, חתמה על שיתוף פעולה עם כמה חברות, ובראשן ספקית הסלולר AT&T, על מנת ליצור מערכת שתאפשר לה לנטר עוברי אורח באמצעות הטלפונים הסלולריים שלהם. המערכת מושקת היום ב-11 שווקים מובילים, ובהם ניו יורק ולוס אנג'לס, ועד סוף השנה עתידה להגיע לתפוצה ארצית.

ניו יורק תהיה אחד היעדים הראשונים של תוכנית המעקב, צילום: pixabay ניו יורק תהיה אחד היעדים הראשונים של תוכנית המעקב | צילום: pixabay ניו יורק תהיה אחד היעדים הראשונים של תוכנית המעקב, צילום: pixabay
במסגרת שיתוף הפעולה עתידה קליר צ'אנל לקבל מ-AT&T מידע מיקום של מנויה, ולהסתייע בשירותיה של חברה Placed, שמשלמת לצרכנים בעבור הרשות לנטר את תנועתם, ומנצלת את המידע על מנת לבדוק את הקשר בין חשיפתם לפרסומות לביקורם בבית עסק; וכן בחברת PlaceIQ, שמשתמשת במידע מיקום שאוספות אפליקציות מובייל על מנת לנטר התנהגות צרכנים.

חרף כמות המידע העצומה שתיאסף, השותפות טוענות שהוא נאסף בצורה אנונימית, שלא תאפשר לזהות משתמשים ספציפיים. באמצעות המידע, מקווה קליר צ'אנל לקבוע את הגיל הממוצע ואת המגדר של אנשים שנחשפים לשלט פרסום מסוים בשעה מסוימת, ולקבוע האם החשיפה הובילה לביקור בעסק המפרסם.

“הנתונים יכולים לספק מידע על איך נראה הצופה הממוצע בשלט", אמר לניו יורק טיימס סגן נשיא קליר צ'אנל, אנדי סטיבנס. “ברור שזה משהו בעל ערך רב למפרסם. סטיבנס הודה אמנם שהמיזם החדש "נשמע קצת מצמרר", אך הוסיף שמה שעושה החברה לא שונה ממש שרשתות פרסום במובייל עושות מזה שנים. “קל לשכוח שאנחנו פשוט מתחברים לאקוסיסטם קיים", הוא אמר לעיתון.

ואולם, דבריו של סטיבנס לא מדויקים. במובייל, המשתמשים יכולים לבחור האם להשתמש ביישום שכולל פרסומות או לא. משתמש שהולך ברחוב, לא יכול בהכרח לבחור בדרך אחרת שאינה כוללת שלט חוצות שעוקב אחריו. בנוסף, פעילי פרטיות משתמשים מציינים שאלו לא תמיד מודעים למעקב אחריהם או להיקפו. “לאנשים אין מושג שעוקבים אחריהם ומתמקדם בהם", אמר לניו יורק טיימס מנכ"ל ארגון Center for Digital Democracy, ג'פרי צ'סטר. “זה מאוד מקריפ, ומדובר בחדירה נוספת לפרטיות שלנו".

תגיות