אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בעקבות תלונת העובד: חקירה במשטרה נגד בכירים בחברת רמי לוי צילום: אוראל כהן

בעקבות תלונת העובד: חקירה במשטרה נגד בכירים בחברת רמי לוי

פוסט שפרסם בפייסבוק מנהל פעילות הסלולר של החברה לשעבר התגלגל לכדי חקירה של מחלק ההונאה במחוז ירושלים של המשטרה. בין החשדות: שימוש במידע אסור

01.03.2016, 16:58 | אלירן מלכי

משטרת ישראל פתחה בחקירה נגד חברת רמי לוי תקשורת בבעלות רמי לוי, ככל הנראה בעקבות פוסט שפרסם סמנכ"ל החברה לשעבר אלקנה אלון בו האשים את החברה בשימוש במערכת לא חוקית לגניבת מסדי נתונים מהמתחרים. בכירים בחברה נחקרים במשטרת ירושלים. בסביבת המשטרה טוענים כי החקירה עוסקת בשימוש במידע אסור, אך לא ידוע מה עומד במרכזה.

 

קראו עוד בכלכליסט

רמי לוי, צילום: אוראל כהן רמי לוי | צילום: אוראל כהן רמי לוי, צילום: אוראל כהן

אלקנה כתב בפוסט ב-17 לינואר "לפני מספר שנים הקים רמי לוי מערכת האקינג משוכללת (עוד הרבה לפני חוק המזון) לגניבת כל הדאטה בייס (מסדי נתונים) של אתרי המתחרים כדוגמת שופרסל, מגה וכו׳. אותה מערכת למעשה השיגה קישור ישיר לכל מסדי הנתונים של אותם חברות. מרגע שהושגה הגישה לאותם נתונים, לרמי יש את כל הקטלוגים של המתחרים על מאות אלפי פרטיהם ובדגש עיקרי על המידע המדויק של התמחור לכל אותם פריטים. המערכת בודקת ומצליבה נתונים במשך 24 שעות ביממה ו-365 ימים בשנה. תשאלו אותי, אוקיי, סבבה, מה לנו כצרכנים איכפת כל עוד הוא 'הכי זול'?

"אסביר עם דוגמא: נאמר שרשת שופרסל ורשת רמי לוי מוכרות את אותו פריט, מזון תינוקות לדוגמא. אותו מזון תינוקות, עלותו לרשתות נעמיד אותו לצורך הדוגמה על 50 שקל. שופרסל מתחילה למכור את המוצר ב-65 שקל. מערכת ההאקינג של רמי מזהה את המחיר של שופרסל לאותו מזון תינוקות ובאופן אוטמטי מעדכנת את המחיר בכל הרשת. המערכת מכוונת באופן אוטמטי להציג מחיר של 10 אגורות או שקל (יחסי לעלות המוצר) מתחת לאותו מחיר של שופרסל. לפני חגים המבשרים על תחילת עונת הסקרים, המערכת מכוונת לשמירה על פער קצת גדול יותר.

העובד לשעבר אלקנה אלון, צילום: אוראל כהן, מתוך עמוד הפייסבוק של אלקנה אלון העובד לשעבר אלקנה אלון | צילום: אוראל כהן, מתוך עמוד הפייסבוק של אלקנה אלון העובד לשעבר אלקנה אלון, צילום: אוראל כהן, מתוך עמוד הפייסבוק של אלקנה אלון

ושוב, עד כאן מה רע ללקוח? מה קורה אם שופרסל מחליטה להעלות או בכלל לתמחר את אותו מזון תינוקות ב-85 שקל? הייתם מצפים שאיש כמו רמי לוי שכל הזמן דואג לטפטף שהוא לא חזיר, הוא לא מרוויח הרבה, הוא מסתפק בלהרוויח קצת. הייתם מצפים שלעליית המחיר הדרסטית של שופרסל או לתמחור הגבוה מלכתחילה של שופרסל לא תהיה משמעות על הלקוח של רמי, שהרי רמי יודע להרוויח קצת ולא להיות חזיר. אז זהו שלא. מערכת ההאקינג של רמי נכנסת לפעולה גם פה ומיד מעלה את המחיר אצלה ברשת לשקל או שתיים פחות משופרסל ולא משנה שעל הדרך כבר אותו מוצר כבר עבר לרווחיות מטורפת של עשרות אחוזים ואף יותר, על חשבון תמימותם של הלקוחות של רמי שמשוכנעים שרמי באמת ובתמים דואג להם למחיר הכי זול שאפשר להשיג. וכך במשך שנים רבות יוצא לו מר רמי לוי הכי זול מדי סקר בסקר".

במהלך ראיון לחדשות 2, אמר אלקנה "לחברת סלולר יש יכולת מעקב וחדירה לפרטיות של אנשים. אם שב"כ או המשטרה רוצים מידע, הם באים לחברת הסלולר עם צו שופט. ברמי לוי שיווק השקמה והתקשורת, במשך ארבע שנים, היה שימוש קבוע לצרכים אישיים במערכות הללו".

את תגובתו של רמי לוי לא ניתן היה להשיג. ממשטרת ישראל נמסר כי "במסגרת חקירה המתנהלת במשטרה נחקרו אתמול מספר בכירים בחברה ציבורית".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות