אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שופרסל וסופר־פארם פותחות חזית חדשה צילום: אוראל כהן

בלעדי לכלכליסט

שופרסל וסופר־פארם פותחות חזית חדשה

שופרסל מרחיבה את המותג הפרטי בתחום הפארם - מפלסטרים, דרך בדיקות היריון ועד מוצרי קוסמטיקה. כך היא עונה לסופר־פארם, שפולשת לתחום המזון

03.03.2016, 06:58 | נורית קדוש

התחרות בין רשתות המזון לרשתות הפארם עומדת להתרחב לקטגוריות חדשות. ל"כלכליסט" נודע כי שופרסל נערכת להתרחב לעולמות הפארם באמצעות המותג הפרטי שלה. המהלך צפוי לצאת לדרך כחודש וחצי אחרי חג הפסח, ובמסגרתו תפעל שופרסל לממש את שאיפותיה להיות מתחרה לרשתות הפארם ובראשן לרשת סופר־פארם.

בשופרסל רואים בצעד זה מענה להרחבת פעילות רשתות הפארם בתחום המזון, בעיקר באמצעות כניסת המותג הפרטי של סופר־פארם לייף לקטגוריית דגני הבוקר, חטיפי אנרגיה, קרקרים, פריכיות ועוד. זאת לצד הגדלת מגוון מותגי המזון שנמכרים ברשת ובהם שוקולדים, עוגיות, חטיפי אנרגיה, שמן זית ועוד, שכבר אינם מהווים רק מוצר אימפלס המוצע בקו הקופות, אלא חלק מהמגוון על מדפי רשתות הפארם. 

סניף של שופרסל, צילום: עמית מגל סניף של שופרסל | צילום: עמית מגל סניף של שופרסל, צילום: עמית מגל

 

במסגרת המהלך החדש תשיק שופרסל תחת המותג הפרטי מגוון מוצרים דוגמת פלסטרים, מדי חום, תחבושות אלסטיות, בדיקות היריון ועוד. בנוסף יושקו תחת המותג הפרטי סכיני גילוח, מוצרים לטיפוח כפות הידיים והרגליים, מברשות שיער ומוצרים לטיפול בשיער, ובהמשך תיכנס הרשת לתחום הקוסמטי עם קרם פנים. צעד זה יתקיים נוסף לכניסה הצפויה של המותג הפרטי של שופרסל לתחום תחליפי החלב לתינוקות, קטגוריה שכשליש ממכירותיה מתקיימות בסופר־פארם.  

סניף סופר-פארם, צילום: אסף עברון סניף סופר-פארם | צילום: אסף עברון סניף סופר-פארם, צילום: אסף עברון

כפי שנחשף ב"כלכליסט", שופרסל צפויה להשיק במאי הקרוב תחליף חלב לתינוקות גם בכשרות מהדרין, כדי לתת מענה למגזר הדתי והחרדי. הרשת תשיק פורמולה בפיתוחה של חברת פריגו האמריקאית, שנחשבת לשחקנית הגדולה של מותג פרטי בתחום תחליפי החלב בארה"ב.

בשופרסל מזהים במותג הפרטי מנוע צמיחה משמעותי שמחזק את עמדת המיקוח של הרשת עם הספקים על תנאי הסחר, וכן תורם לשיפור הרווחיות הגולמית של הרשת. בשנת 2015 עלתה הרווחיות הגולמית של שופרסל ל־24.2% מהמכירות לעומת 22.8% ב־2014. מכירות 2,140 מוצרי המותג הפרטי זינקו ב־29.5% והסתכמו ב־2015 ב־1.71 מיליארד שקל. הרשת ציינה בדו"חותיה כי הרווחיות הגולמית הממוצעת של מוצרי המותג הפרטי בקטגוריות מוצרים מסוימות גבוהה

מהרווחיות הגולמית הממוצעת של כלל המוצרים באותה קטגוריה.

מנוע צמיחה נוסף מזהה שופרסל במכירות המקוונות באתר שלה. זינוק של 48% במכירות שופרסל אונליין במהלך 2015 הוביל את הרשת לקדם מהלך להרחבת פעילותה בתחום המכירות המקוונות. צעד זה צפוי להתבצע במסגרת הרחבת מגוון המוצרים שיימכרו באתר, כך שמלבד מזון יהיה אפשר להזמין מכשירי חשמל, רהיטים, צעצועים ועוד. בשופרסל מעריכים כי הצמיחה במכירות האתר של הרשת מצביעה על הפתיחות והנכונות של הצרכן הישראלי לבצע קניות מקוונות, וכן על האמון שהוא רוחש לרשת.

אפשר להעריך כי בשופרסל יפעלו לקדם מהלכים אלו על רקע ההבנה כי נוכח גודלה ועל רקע מגבלות רגולטוריות, הרשת כבר לא תוכל לרכוש פעילויות קמעונאיות חדשות, כפי שעשתה בעבר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
2 חברות חזיריות שיש להם חלק ישיר ביוקר המזון והפארמ בישראל !!!!!!!!!!!!!!
להחרים חרם גורף ,!!!!!!!!!!!! סופרסל שנים עושקת את הצרכן לרבות בפריפריה, סופרפארמ מוכרת בחו"ל חצי מחיר מבישראל, בקיצו ר חברות חזיריות !!!!!!!!!!!!! שיעלמו מהמפה כמו מגה, ותוסיפו להם את קוקה קולה שם בכלל רווח על כל בקבוק אלפי אחוזים,
שלונסקי מיכל  |  03.03.16
לכל התגובות