אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד הכלכלה מקדם יבוא רכב מקביל במסלול עוקף כנסת צילום: ענר גרין

בלעדי לכלכליסט

משרד הכלכלה מקדם יבוא רכב מקביל במסלול עוקף כנסת

מנכ"ל משרד הכלכלה פנה למשרד התחבורה בבקשה להכניס לצו מיוחד סעיפים מחוק רישוי רכב הנוגעים ליבוא מקביל, אף שהחוק בכללותו צפוי לעבור בעוד כמה חודשים

07.03.2016, 08:14 | תומר הדר

משרד הכלכלה מציע למשרד התחבורה מסלול עוקף כנסת ליישום צעדים העוסקים ביבוא מקביל של כלי רכב — כך נודע ל"כלכליסט". ביום חמישי האחרון שלח מנכ"ל משרד הכלכלה עמית לנג מסמך למנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי, ובו הוא מציע מסלול מהיר ליישום סעיפי חוק רישוי רכב העוסקים ביבוא מקביל של כלי רכב וחלקי חילוף. במשרד הכלכלה מציעים להכניס את הסעיפים לחלק בצו הפיקוח על מצרכים ושירותים שעוסק ביבוא רכב ובמתן שירותי רכב, חלק הנמצא בסמכות משותפת של שר הכלכלה ושר התחבורה.

חוק רישוי רכב נידון בוועדת הכלכלה יותר משלוש שנים, ומטרתו להסדיר את ענף הרכב בישראל. הדיונים צפויים להימשך עוד חודשים אחדים, ואולם במשרד הכלכלה מציעים יישום מיידי של הסעיפים החשובים ביותר בו: הרחבת הגדרת שרשרת האספקה של כלי הרכב והגדרה חדשה של מהו רכב חדש.

עמית לנג, צילום: נמרוד גליקמן עמית לנג | צילום: נמרוד גליקמן עמית לנג, צילום: נמרוד גליקמן

כיום מותר יבוא מקביל של כלי רכב רק מסוכנים רשמיים של יצרן הרכב. עקב כך, יבואנים מקבילים חוששים ממצב שבו הסכונים הרשמיים בחו"ל ידווחו ליצרן, והוא יפעל לסיכול המהלך כדי להגן על היבואן הרשמי בארץ. במסגרת השינוי בהגדרת שרשרת האספקה יוכל יבואן לייבא רכב מסוכן לא רשמי. במסגרת שינוי הגדרת רכב חדש יוכל יבואן מקביל לייבא רכב שנסע עשרות קילומטרים ובכל זאת להגדירו כחדש. כיום ההגדרה נוגעת בין היתר למספר למקורותיו, דבר שיכול להקשות על יבואנים לייבא מחו"ל כלי רכב שנמכרים על ידי סוכני רכב לא רשמיים.

גורמים במשרד התחבורה אומרים כי היוזמה נבחנת. ואולם, הם מדגישים כי לנוכח ההתקדמות המהירה בדיונים בחוק רישוי רכב, המשרד מעדיף ליישם את החוק בכללותו עם אישורו הסופי.

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
המשך תגובה
ובהמשך לתגובה 1 היבואנים המקבילים נחקרים מסיבה שחברות גדולות ויבואנים ותיקים לא מוכנים תוותר על שום שקל שהם מרוויחים, ועושים את כל מה שהם יכולים כדי לשמור על מצב מונופול שרק הם יתפרנסו, ולהמשיך להתנהל ללקוחות בצורה מגעילה שאומרת שבמידה ולא מתאים לך אל תקנה. אנחנו צריכים לעזור לעצמנו ולתת לדברים טובים שעושים למעננו להתממש ! בהצלחה לכל מי שרוצה להגביר את התחרות, תצליחו. ישר כוח.
סימון  |  07.03.16
6.
צריך להגביר את התחרות ולהפסיק את המונופול אנ..
כל מה שנעשה נעשה במטרה טובה כדי להוריד את המחירים עבור רכבים חדשים בארץ ולתת את האפשרות לאנשים להשוות מחירים וליצור תחרות בין היבואנים במטרה שהצרכנים יהנו מכך. במקרה אם מישהו פתח את החוק מכוניות חדשות הינם מכוניות שנסעו עד 150 קמ בלבד, יבואן בין אם הוא ישיר או מקביל מחוייב לתת ללקוח אחריות ולספק חלפים.
סימון  |  07.03.16
לכל התגובות