אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נעמן מבססת יחסים עם אייס ויינות ביתן צילום: שירה רז

בלעדי לכלכליסט

נעמן מבססת יחסים עם אייס ויינות ביתן

רשת כלי הבית חתמה על הסכמי הפצה חדשים עם חמש שחקניות בשוק הקמעונאות, לאחר התרסקות החברה־האחות והלקוחה הגדולה מגה

07.03.2016, 08:23 | אורנה יפת

נעמן יוצאת במהלכים אסטרטגיים בניסיון לפצות את עצמה על איבוד המכירות לרשת מגה. ל"כלכליסט" נודע כי רשת כלי הבית חתמה על הסכמי הפצה חדשים עם הרשתות הקמעונאיות יינות ביתן ורשת אייס, והרחיבה את הפעילות עם רשת יוחננוף ועם חצי חינם. כמו כן באוקטובר חידשה נעמן את ההסכמים עם רשת המשביר, לאחר שבראש השנה לא סיפקה לה סחורה בשל מחלוקת על תנאי הסחר. לדברי דודי כהן, מנהל חטיבת נעמן בחברת נעמן גרופ, היקף החוזים מול הרשתות הללו נאמד ב־12 מיליון שקל בשנה.

חנות לכלי בית נעמן, צילום: שירה רז חנות לכלי בית נעמן | צילום: שירה רז חנות לכלי בית נעמן, צילום: שירה רז

נעמן גרופ היא חברה־בת של רבוע כחול. מגה, שנכנסה להקפאת הליכים בתחילת השנה, היתה אחד מלקוחות העוגן של נעמן עד 2013, ו־25% מהיקף המכירות השנתי היו לסניפי מגה. ב־2014 הצטמצם היקף המכירות של נעמן למגה לכ־10%, וב־2015 הוא פחת לכ־5% מהמכירות. מאז נכנסה מגה להקפאת הליכים הפסיקה נעמן למכור לה סחורה כמעט לחלוטין. "מגה היא חברה עם קרבה משפחתית", מסר ל"כלכליסט" שלמה זהר, יו"ר נעמן גרופ. "הקשר מולה היה קשר של ספק־לקוח, ונעמן היא חברה עצמאית ולא הסתמכה על ערבויות או קווי אשראי של מגה. יש לה קווי אשראי נפרדים והיא עובדת מול הבנקים בנפרד ממגה, ולכן הצלחנו לעבור את התקופה הזאת, למרות כל המשבר של לקוח גדול שהפסיק לקנות מאיתנו". לדברי רז שוורץ, ממלא מקום מנכ"ל נעמן גרופ, המכירות למגה נעשו זניחות: "בספטמבר מכרנו לרשת סחורה בכ־3 מיליון שקל בלבד, ובפברואר מכרנו לה ב־200 אלף שקל".

הרשת השקיעה 2.2 מיליון שקל בפעילות לקראת חג הפסח הקרוב, וחתמה על שיתוף פעולה עם השף אסף גרניט, שישמש יועץ אסטרטגי ופרזנטור של המותג.

תגיות