אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ויצו: קמפיין מילקי גולד - הפוגעני ביותר כלפי נשים לשנת 2015 צילום: youtube

ויצו: קמפיין מילקי גולד - הפוגעני ביותר כלפי נשים לשנת 2015

בויצו הסבירו כי הפרסומת מחזקת סטריאוטיפיים מגדריים לפיהם כל עיסוקן של בחורות צעירות הוא בכסף ובחיפוש אחר בעל עשיר. השנה לראשונה, הוענק אות מיוחד לחברת קסטרו - "אות הקלון המתמיד" - על פרסום סקסיסטי המאפיין את הפרסומות של החברה במשך שנים

07.03.2016, 13:07 | אורנה יפת

ויצו הכריזה על קמפיין מילקי גולד של משרד הפרסום אדלר חומסקי & ורשבסקי, כקמפיין הסקסיסטי והפוגעני ביותר כלפי נשים לשנת 2015. בויצו הסבירו כי "הפרסומת מקבעת ומחזקת סטריאוטיפיים מגדריים לפיהם כל עיסוקן של בחורות צעירות הוא בכסף ובחיפוש אחר בעל עשיר, שיוכל לספק להן רמת חיים גבוהה".

השנה, לראשונה במסגרת הפרויקט בחרה ויצו להעניק אות מיוחד לחברת קסטרו - "אות הקלון המתמיד" - על פרסום סקסיסטי המאפיין את הפרסומות של החברה במשך שנים. לפי ועדת השיפוט, "הפרסומות של קסטרו מבטאות ומחזקות תפיסה סטיגמתית לפיה נשים צריכות להיות סקסיות ולשדר מיניות בשביל להצליח ולכבוש את לב הגברים. בפרסומות של קסטרו נעשה שימוש בוטה בגוף אישה והן מעודדות לרזון קיצוני שיכול להוביל להפרעות אכילה בקרב צעירות".

בויצו נתנו דוגמאות לפרסומות הסקסיטיות של קסטרו בשנים האחרונות: בשנה האחרונה פרסמה קסטרו שתי פרסומות לסקיני ג'ינס ולמכנסיים קצרים, בהן מוצגות נשים לבושות באופן פרובוקטיבי. בשנת 2014 הציגה קסטרו נשים שבאות למגרש טניס בבגדי ים בשביל לרקוד ולהתיז מים זו על זו כדי לפתות את הגבר הלבן אשר יושב בעמדת השיפוט, ובשנת 2013 בפרסומת לשמלות ערב, צולמו נשים רזות רוקדות כאשר גברים מביטים בהן כעל אוביקט. בפרסומת משנת 2012 נראתה אישה ערומה נכנסת למעלית, בליווי הכיתוב "אם את לא לבושה נכון, את לא לבושה בכלל".

מתוך קמפיין מילקי גולד, צילום: youtube מתוך קמפיין מילקי גולד | צילום: youtube מתוך קמפיין מילקי גולד, צילום: youtube

במקום השני אחרי מילקי גולד דורגה פרסומת לג'רוזלם פוסט של YOUNG&RUBICAM, ואחריה דורגו פרסומת להלבשה תחתונה של המותג FIX של דלתא, פרסומת לבירה גולדסטאר ופרסומת לרשת ההמבורגרים אגאדיר.

קמפיין "אות הקלון למפרסם הסקסיסטי" של ויצו מתקיים שנה שמינית ברציפות, לציון יום האישה הבינלאומי, במטרה להוביל לשינוי בהצגת דמות האישה בפרסומות. את הפרסומות בחרה ועדה שכוללת מומחים למגדר ותקשורת, עיתונות ומשפט.  

מחברת שטראוס נמסר: "אין ולא הייתה לנו כוונה לפגוע באיש. הפרסומת המדוברת נועדה לתאר בהומור סיטואציה מהחיים של אי הבנה ביחס לאדם חדש שמגיע למשפחה. היא מדגישה בפירוש שהמחשבות של הסובבים על בת הזוג – הינן טעות. יחד עם זאת, עוד בזמן שידור הפרסומת, לקחנו לתשומת ליבנו גם את התגובות הללו ביחס לאופן שבו התקבלו הדברים ואלו תילקחנה בחשבון בקמפיינים הבאים".

תגיות