אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רכבי ספורט היוקרה יורדים לשטח

רכבי ספורט היוקרה יורדים לשטח

מזראטי, בנטלי ויגואר הולכות בדרכה של פורשה ומשיקות רכבי שטח. בפרארי דווקא לעגו למהלך: "לא נפגע בדנ"א שלנו כיצרנית רכבי ספורט"

09.03.2016, 08:51 | תומר הדר

בשבוע שעבר הציגה מזראטי את הלבאנטה. לכאורה, עוד רכב יוקרה הנושא את סמל הקילשון של היצרנית האיטלקית, אך בפועל מדובר בהרבה יותר מכך: הלבאנטה הוא רכב השטח הראשון שמזראטי מציגה ב־102 שנות קיומה. בעבר, יש לציין, אף אחד מקברניטי מזראטי לא היה מעלה בדעתו לייצר רכב שטח, תצורה שנחשבת לחילול קודש אמיתי בעיני חובבי מכוניות ספורט, אך כעת נושבות רוחות חדשות בקרב יצרני רכבי־העל.

מזראטי לא פורצת דרך בנושא. היצרנית הראשונה שהעזה לייצר רכב שטח היתה פורשה, שהציגה את הקאיין בשנת 2002. לאחר שהגבות שהורמו שבו למקומן הבינו אנשי פורשה, כמו גם כל תעשיית הרכב העולמית, שברכבי השטח יש כסף גדול. כיום הקאיין הוא הדגם הנמכר והרווחי ביותר של פורשה. גם בנטלי הציגה לאחרונה רכב כביש־שטח — הבנטיאגה. יגואר הציגה את ה־F TYPE, ויצרנים נוספים צפויים להצטרף גם הם.

קראו עוד בכלכליסט

מזראטי לוואנטה מזראטי לוואנטה מזראטי לוואנטה

אלא שכאן קיים מכשול: מזראטי, כיצרנית, מסתמכת בעיקר על תהילת העבר של הדגמים הספורטיביים, ואילו הלבאנטה רחוקה מלהיות קלאסית או בעלת קווי דמיון לדגמי העבר המפורסמים. מסיבה זו בחרה מזראטי בגישה שמודה שהלבאנטה אולי אינה ספורטיבית, אך לפחות מבטיחה ערכים ברורים של המותג. הסלוגן המלווה את השקת הלבאנטה הוא "המזראטי של רכבי השטח הגיע". על פי פרסומי מזראטי, הלבאנטה "אינו דומה לאף רכב שטח אחר, הוא מגלם את התחכום, המצוינות ההנדסית והאקסקלוסיביות שמאפיינים את רכבי מזראטי משנת 2014". על השאלה העיקרית של חובבי המותג, האם היא תיסע כמו מכוניות הספורט של מזראטי, עונה החברה בנוסח דומה: "אם תמתח את רגלך הימנית, הלב יצא למירוץ. ללבאנטה יש היגוי מעולה הודות למרכז כובד נמוך וחלוקת משקל מושלמת, לצד צליל מדהים וייחודי למזראטי".

למרות המלל השיווקי לא כולם קונים את המסר. דווקא בפרארי, היצרנית האחות בקונצרן פיאט קרייזלר, מיהרו לציין זמן קצר לאחר הופעת הלבאנטה שלפרארי אין סיכוי "להתלכלך" בייצור רכבי שטח. סרג'יו מרקיונה, נשיא פיאט קרייזלר, אמר בהודעה פומבית כי "פרארי לא תשחק ברכבי שטח, זה לא הדנ"א שלנו. בכל אשר נפנה, עלינו להיזהר לא לפגוע בדנ"א של פרארי כיצרנית מכוניות ספורט".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות