אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל טורס: גוגל השיקה שירות תכנון חופשות דרך מנוע החיפוש

גוגל טורס: גוגל השיקה שירות תכנון חופשות דרך מנוע החיפוש

הפיצ'ר החדש של החברה נקרא "יעדים בגוגל"והוא זמין בינתיים רק דרך גרסאות המובייל של מנוע החיפוש; הוא כולל השוואת מחירי חופשות ומידע על היעד, אך לשם ההזמנה עצמה תופנו לאתרים חיצוניים

09.03.2016, 11:46 | נמרוד צוק
גוגל רוצה שתשתמשו בשירותיה כדי לתכנן את החופשה הבאה: החברה השיקה פיצ'ר חדש בשם "יעדים בגוגל" (Destinations on Google) שאמור להפוך את מנוע החיפוש לכלי נוח ושימושי יותר לבחירת יעד לחופשה, הזמנת טיסות וחדרי מלון ומציאת מידע רלבנטי. בשלב זה הוא זמין רק בחלק מהשווקים, לא כולל ישראל, דרך גרסאות המובייל של מנוע החיפוש.

קראו עוד בכלכליסט

כך זה עובד: כאשר מחפשים, לדוגמה, את צירוף המלים "חופשה באירופה" מהטלפון לא תקבלו את דף תוצאות החיפוש הרגיל, אלא מסך שמציג את היעדים הרלבנטיים הפופולריים ביותר (במקרה הזה פריס, לונדון, רומא, ברצלונה, מדריד, אמסטרדם ופראג) בפורמט מיוחד שכולל תמונה, תיאור קצר של המקום והסיבות לבקר בו ("מגדל אייפל, הלובר, בתי קפה ואופנה" במקרה של פריז, למשל), השבוע האידאלי לנסיעה במהלך חצי השנה הקרובה, מחיר הטיסה הזולה ביותר (מהמקום בו המשתמש נמצא באותו הרגע) בתאריכים אלו ומחיר ממוצע ללילה במלון.

את רשימת היעדים ניתן למקד באופן ידני לפי שלושה פרמטרים: תחומי עניין (כמו חופשות סקי, טיולים רגליים או חופים), תאריכי נסיעה ועלויות, כאשר ניתן גם לבצע חיפושים ממוקדים יותר - חופשה במדינה מסוימת, באיזור ספציפי או בעיר אחת.

בחירה ביעד הרצוי תוביל את המשתמש למסך מפורט יותר, שיכלול מידע כללי על המקום מתוך ויקיפדיה ומאגרי הנתונים של גוגל, רשימת אטרקציות תיירותיות, טיימליין שמציג את עומס התיירים במקום לאורך השנה, מזג האוויר וסרטונים רלבנטיים. בלשונית נוספת ניתן להגדיר את מספר האנשים, מספר העצירות המרבי בטיסה, מספר הלילות המבוקש ורמת המלון ולצפות בגרף שמסכם את עלות הטיול ומשתנה בהתאם למועד הביקור. כלי נוסף מאפשר לראות מסלולי טיול פופולריים בהתבסס על המידע הגאוגרפי שנאסף ממשתמשי גוגל.

עדיין לא בישראל, צילום: google עדיין לא בישראל | צילום: google עדיין לא בישראל, צילום: google

הפעולות הפרקטיות כגון הזמנת טיסות וחדרי מלון, עם זאת, עדיין דורשות יציאה לאתרים או אפליקציות חיצוניות כמו אקספדיה, בוקינג.קום ודומיהם, כאשר ניתן להגיע אל הדף הרלבנטי בשירותי ההזמנות מתוך דפי המידע של גוגל.

"יעדים בגוגל", אומרים בניו יורק טיימס שסקר את השירות החדש, אינו מיועד לתיירים ומטיילים שמחפשים שבילי טיול מיוחדים, מסעדות מקומיות או מלונות בוטיק יוצאי דופן, מטרות עבורן קיימים שירותים ייעודיים ומתאימים יותר - אלא יותר ככלי מהיר לשימוש שמרכז את המידע העיקרי על יעדי הנסיעה הפופולריים ביותר באופן נגיש ונוח יותר, אמצעי שימושי לתכנון כללי של חופשות או למי שרוצה לצאת לנסיעה בלי להתעסק יותר מדי בתכנון דקדקני.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
וואלה מגיב 1 אין לא מושג על מה אתה מדבר...
את הכסף גוגל מרוויחה מזה שהיא יודעת לאן אתה טס ואיזה מודעות להתאים לך. כסף מהפניה לאתרים זה אגורות בשביל גוגל... חוצמזה שאם היתה משתמש למשל בשירות גוגל פלייטס היתה מבין שמה שאתה כותב זה שטות אחת גדולה.. הדבר היחידי שגוגל מרוויחה שם זה נטו מפרסומות שהיא יכולה אחר כל למכור לך, שאתה עובר לאתר לבצע הזמנת כרטיסים אתה ממש לא עובר כאפילייט.
רוני  |  09.03.16
1.
גוגל בסך הכל רוצה להרוויח עמלה מהאתרים על הפניית גולשים אליהם. שקוף
גוגל בסך הכל מחפשת ומוצאת עוד דרך להרוויח כסף בכך שהיא מפנה לאתרים חיצוניים אז הם משלמים לה עמלה כאשר הזמנה מתבצעת מאותה הפניה. אין כאן שום שירות אמיתי ללקוחות אלא דרך נוספת לייצר כסף עבור גוגל... הם פשוט מרוויחים תגמול על ההפניות כמו אתרים שותפים, אפילייט.. איזו תמימות לחשוב שזה שירות ללקוח
חיים , חיפה  |  09.03.16