אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חולון מודל 2026: רכבת קלה, אוכלוסיה חזקה ומתחם מגורים עתידני צילום: LEVI

חולון מודל 2026: רכבת קלה, אוכלוסיה חזקה ומתחם מגורים עתידני

חולון הפכה בעשורים האחרונים לאחת הערים האטרקטיביות והצומחות בישראל. השלמת הרכבת בעשור הקרוב, והגירת משפחות צעירות מתל אביב לעיר, יתרמו לעליית הביקושים והמחירים בעיר

09.03.2016, 14:09 | בשיתוף PROPERT
כל מי שמכיר אנשים המתגוררים בחולון יעיד שבני ובנות העיר הם המשווקים הטובים ביותר שלה. פגישה איתם תהפוך במהרה למצגת על יתרונות העיר, איכות החיים בה והפוטנציאל שהיא מגלמת בכל תחום: החל ממחירי הדירות, דרך מערכת חינוך מצוינת וכלה ביופי ובניקיון שלה.

ואכן, העיר חולון הצליחה בעשור האחרון להפוך לאבן שואבת לאוכלוסייה צעירה, איכותית ומבוססת שזורמת אליה מתל אביב וגוש דן. העיר, המונהגת ביד רמה על ידי מוטי ששון – ראש העיר המכהן זה למעלה מ- 20 שנה, משנה פניה במרץ והופכת לבירת העיצוב המקומית ונהנית ממיתוג חזק של עיר הילדים בישראל. לאחרונה אף שואבת אליה חולון גם חברות עסקיות בולטות המתמקמות בפארק התעשייה בעיר.

ומה קרה בזירת הנדל"ן? מסתבר שכל היתרונות מהם נהנים תושבי העיר לא נעלמו מעניהם של רוכשי דירות למגורים ומשקיעים. העיר נהנתה בעשור האחרון מהגירה חיובית של כ- 13%, שהתבטאה במחירי הנדל"ן: מחיר ממוצע לדירת 5 חדרים עמד בשנת 2008 על 1.2 מיליון שקלים ואילו כיום המחיר עומד על 2.1 מש"ח, עליה של 80%.

מומחי נדל"ן מעריכים כי חולון רחוקה מאוד ממיצוי הפוטנציאל הנדל"ני בעיר, זאת בשל קרבתה לתל אביב ובזכות המוניטין לה זוכה העיר בקביעות בשנים האחרונות.

 

העתיד בחולון: יותר רכבות, פחות עתודות קרקע

הנהגת חולון מתווה את הפיתוח העתידי של העיר באופן ברור: להפוך אבן שואבת לאוכלוסייה חזקה ולהפוך לאלטרנטיבה לתל אביב בכל תחומי החיים: בזירה העסקית, בחיי התרבות, הפנאי והבידור וגם באטרקטיביות להשקעה.

אחד מהכלים שיעמדו לרשות העיר הוא ללא ספק הרכבת הקלה, שתחבר בין חולון ובין לב תל אביב ותביא לשינוי מהותי בפיזור האוכלוסייה בגוש דן: יותר ויותר זוגות ומשפחות יבחרו לעבור לערים הנמצאות בקצוות של תוואי הרכבת, דוגמת חולון ופתח תקווה.

ההערכות קובעות כי השלמת הרכבת תביא לעליית מחירים של 15-25% בערים אלה.

ח 500 - עתיד הנדל"ן של חולון

ואיפה יגורו כל המשפחות החדשות? בשל האטרקטיביות הגבוהה של חולון, מספר עתודות הקרקע שלה נמצא בירידה מתמדת: השכונות החדשות בעיר, ח 300, וח 501 מאוכלסות במהירות שיא. לאחר האיכלוס של שתי השכונות תוותר בעיר עתודת קרקע אחת: ח 500, הנמצאת בתהליך שינוי ייעוד מקרקע חקלאית.

ח 500, הנמצאת בדרום חולון גובלת בקרית שרת בצפון ובראשון לציון בדרום, ממזרח היא מתוחמת על ידי כביש מספר 4 וממערב היא גובלת בקרית הספורט.

התכנית, המשתרעת על שטח של 4000 דונם נמצאת בעריכת מסמכים למתן תוקף וצפויה לכלול כ- 14 אלף יחידות דיור, כמיליון מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר, כ- 150 אלף מ"ר שטחים למבני ציבור, ופארק ציבורי בגודל 1,200 מ"ר.

עיריית חולון אף התוותה את אופי הבנייה למגורים באזור וממסמכי התכנית ניתן ללמוד שהצפיפות במתחם תחושב באופן ממוצע בגבולות של 7 יחידות לדונם.

 לפרטים נוספים אודות ח 500 לחצו כאן>>

 , צילום: LEVI צילום: LEVI  , צילום: LEVI

השקעה בח 500: ההצלחה טמונה בשקיפות

אלון נחשון – מבעלי חברת PROPERT, המשווקת קרקעות במתחם אומר: "ההחלטה שלנו לשווק קרקעות בח 500 מתבססת על מספר יתרונות באזור:

• חולון היא עיר מרכזית, אטרקטיבית ודינמית.

• עד להשלמת שינוי הייעוד מחירי הנדל"ן בעיר ימשיכו לעלות והרוכשים ייהנו מהשבחת הנכס.

• הקרקע נמצאת בתהליך קבלת התוקף על ידי הוועדה הארצית לתכנון ובנייה, בהשלמתו צפויה עלייה של עשרות אחוזים בערך הקרקע.

• כזכור, שר האוצר כחלון נחוש לקדם תכניות בניין עיר וסביר להניח כי קידום תכנית זו לא יאחר לבוא".

נחשון אף מעניק מספר כלים לבחינת ההשקעה במתחם: "אנו בפרופרטי מאמינים בשקיפות מלאה מול לקוחותינו. לכן אנו ממליצים לבחון את העסקה דרך 5 פרמטרים:

1. אנו ממליצים בחום לבקר בשטח ולהבין את היתרונות שהוא מגלם.

2. אנו מעודדים אותם לבדוק את התכנית ואת הסטטוס שלה באתר עיריית חולון ובאתר הרשות מקרקעי ישראל.

3. חשוב לבדוק את הגוש והחלקה מול העירייה ולהבין כמה שיותר באיזה שטח מדובר והיכן הוא ממוקם.

4. חשוב לבדוק את המחיר למ"ר ואת המחיר הכולל כדי להבין את משמעות ההשקעה ולעקוב אחריה.

5. חובה להתעדכן במידע המתפרסם בדבר המתחם ובהתייחסות העיריה: בח 500 יש מספר חברות המציעות 80-100 מ"ר למגורים. בשל העובדה כי התכנית בשלבי האישור, לא ניתן להבטיח זכות לדירה בשלב זה. שנית העירייה הודיעה בעבר כי הדירות יהיו גדולות.

יחידות קרקע של 80 – 100 מ"ר ינפקו נכסים קטנים מאלו שייבנו בפועל. אולי מדובר בעסקה אטרקטיבית אך בפועל הבטחה לשטח בגודל שכזה אינה עומדת בקנה אחד עם תכניות המתאר העירוניות המתוכננות. כל קרקע אותה אנו משווקים מלווה בהערכות שמאי מקצועיות במטרה לוודא כי השטח אותו אנו משווקים יעמוד בתקני התכנית. זו הסיבה שבעטיה אנו משווקים בח 500 יחידות קרקע שגודלן לא פחות מ-143 מ"ר.

"הליווי הצמוד, כמו גם השקיפות שלנו מבדלת אותנו משאר המשווקים. אני מאמין כי אלה, לצד האטרקטיביות הקיימת בח 500 הם הכלי השיווקי הטוב ביותר שניתן להציע" מסכם נחשון.

לפרטים נוספים אודות  ח 500 לחצו כאן>>

להשארת פרטים נוספים
*
*
* שדה חובה
שלחו
תודה,
הפרטים נשלחו והתקבלו במערכת

תגיות

15 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

15.
לינק של מס' 2 - לא אומר כלום
הלינק בתגובה מספר 2 לא אומר שאין תכנית , לא אומר גם שלא יהיו שם דירות או מגורים אלא רק מזהיר (ובצדק) מפני רכישות של קרקעות בגודל ברוטו מסוים, 100 מ"ר, האם זה אומר שגדלים גדולים יותר לא יקנו יחידות דיור? בתשובה היא לא. גם עיריית חולון מדברת על כך שיהיו שם מגורים בצפיפות 7 יח"ד לדונם ברוטו בקירוב. אז בואו נצמד קצת לאמת. מי שלא מתאים לו שיהי לו נכס עוד עשור או יותר בחולון זה לא רלוונטי אליו , גם לא לכל מי שחושב שהוא יקבל תשואה חודשית... עדיף שישקיע בדירות יד שנייה ויעשה תשואה של 2.5 % בשנה. המחירים בתכנית הנ"ל של הקרקעות יותר מהוכפל ב6 שנים האחרונות, הסוג הזה של העסקאות הוא לאנשים שיש להם כבר נכס אחד ביד, שהנזילות שלהם היא לכל הפחות 300 אלף ש"ח ואין להם בעיה לשים את הכסף בסוג של 'אג"ח' לטווח הארוך, עם תשואות של למעלה מ 15% שנתי אם מסתכלים על אופק של 15-20 שנה .
אייל , חולון  |  08.05.16
12.
מגיב 6, אתה אמנם קצת גזען אבל צודק. חולון עברה שינוי דמוגרפי ותרבותי שלילי.
להגיד שחולון תיראה תוך מספר שנים כמו תל אביב, לא סותר שום דבר. הרי כבר היום היא נראית כמו דרום תל אביב, רק בלי הסודנים והאריתראים. שום דבר לא ימשוך את האליטות האשכנזיות לחולון ואפילו לא את הצעירים האיכותיים שגדלו בה. תחנות הרכבת ממוקמות כולן מחוץ לעיר ואף אחד עדיין לא יודע היכן תוקמנה התחנות של הקו הירוק של הרכבת הקלה, שתתחילנה להיבנות רק בעוד מספר שנים לא ידוע. בתוך גבולות העיר, העיריה לא הותירה מספיק מקום לבניית התחנות כך שאין הרבה מה לצפות.
23.04.16
לכל התגובות