אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הדפדפן של אופרה יציע חוסם פרסומות מובנה

הדפדפן של אופרה יציע חוסם פרסומות מובנה

לראשונה אחת מחברות הדפדנים הגדולות משלבת חוסם פרסום מובנה במוצר שלה. הדבר יאפשר טעינה מהירה יותר של עמודי אינטרנט: "זה מה שהלקוחות רוצים"

10.03.2016, 16:07 | רפאל קאהאן

מפתחת הדפדפן הנורבגי אופרה הודיעה היום על שילוב של חוסם פרסומות (Ad Blocker) מובנה באפליקציה שלה. זו הפעם הראשונה שכלי מעין זה משולב בדפדפן פופולרי ולא נלווה אליו כאפליקציה חיצונית. שילוב של התכונה החדשה צפוי לספק זמני טעינה קצרים יותר לעמודי אתרים.

קראו עוד בכלכליסט

מהחברה נמסר שהשילוב של התכונה החדשה הוא תוצאה של הקשבה לרצון הלקוחות. "טכנולגיית חסימת הפרסומות היא הזדמנות וקריאת השכמה לתעשייה", אמרה דוברת של החברה לאתר Venture Beat, "זה מה שהלקוחות באמת רוצים", הסבירה.

 מה שהלקוחות רוצים מה שהלקוחות רוצים  מה שהלקוחות רוצים

לאופרה יש היסטוריה ארוכה של חדשנות ושילוב של תכונות יוצאות דופן. הדפדפן היה הראשון לאפשר גלישה בטאבים וחסימה של חלונות קופצים, למשל. לא מעט מהחידושים ששולבו באופרה הוטמעו אחר כך גם בדפדפנים של החברות הגדולות, מיקרוסופט, גוגל ומוזילה.

הדפדפן הראשון של אופרה הושק ב-1995 וכבר אז עורר עניין רב. אך החברה מעולם לא הצליחה להפוך לשחקנית מרכזי בתעשייה ומשתמשי המוצר שלה נחשבו תמיד למיעוט של מביני עניין וכאלה שהעדיפו שלא להישאר כלואים בסביבות ההפעלה של החברות המרכזיות.

אופרה הפך פופולרי מאוד בקרב משתמשי לינוקס, וגרסת המובייל לאנדרואיד זוכה גם היא להערכה רבה בקרב משתמשים שמעוניינים להימנע מזליגת מידע אישי לגוגל. כיום החברה מתהדרת בכ-60 מיליון משתמשים לגרסת הדסקטופ.

עם זאת, בחברה מודעים לסתירה בין המודל העסקי שלהם שמבוסס על פרסום ובין השילוב של חוסם פרסומות. "אנחנו מאמינים שהדבר יוביל את תעשיית הפרסום להימנע משילוב אגרסיבי של פרסומות לא רלבנטיות ופיתוח דרכים יותר ידידותיות לקידום ושיווק", סיכמה הדוברת של אופרה.

תגיות