אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המשביר לצרכן היא עדיין העוגן של קניוני מליסרון צילום: מיקי נועם אלון

המשביר לצרכן היא עדיין העוגן של קניוני מליסרון

מותגי האופנה החזקים זארה, פוקס וגולף משתרכים אחרי קבוצת קלאב 365 של רמי שביט בדירוג עשרת השוכרים הגדולים של מליסרון

13.03.2016, 08:46 | אורנה יפת

חשבתם שזארה או פוקס הן השוכרות הגדולות של הקניונים? תחשבו שוב. ענקית הקניונים, קבוצת מליסרון, חשפה מיהם עשרת השוכרים הגדולים שלה. מנתוני הקבוצה עולה כי קבוצת קלאב 365, בבעלות רמי שביט, מובילה את דירוג השוכרים הגדולים, כאשר דמי השכירות שהיא משלמת לקבוצת הנדל"ן מהווים 5.5% מההכנסות שמניבים הקניונים למליסרון.

קראו עוד בכלכליסט

מתוך זה, 4.9% מההכנסות הן מהמשביר ו־0.6% בלבד מרשת ניו־פארם שבבעלות הקבוצה. היה ניתן לצפות שהשוכרת העיקרית תהיה אחת מקבוצות האופנה המובילות, אלא ששטחי המסחר של חנויות המשביר, שפרוסות מ־3,500 ועד 6,000 מ"ר, הופכים אותה לשוכרת הגדולה.

זארה זוכה להקלות בשל היותו מותג עוגן

 

קבוצת פוקס בראשותו של הראל ויזל היא השוכרת השנייה בגודלה בקניוני מליסרון. היקף שכר הדירה שמשלמת קבוצת האופנה הגדולה בישראל מהווה עבור מליסרון 4.8% מכלל ההכנסות שלה מקניונים. לפוקס שלל מותגים, בהם פוקס הום, אמריקן איגל, בילבונג, סאקס, ללין ועוד, אך חנויות האופנה של המותג פוקס עצמו מהוות את עיקר שכר הדירה שמשלם ויזל לקניוני עופר, 2%, בעוד ההכנסות מאמריקן איגל מהוות 1% משכר הדירה שיוצא מכיסה של קבוצת האופנה.

קבוצת גולף היא השוכרת השלישית בקניוני הקבוצה. גולף מפעילה חנויות לשבעה מותגים — גולף אנד קו, כיתן, בלו בירד, אינטימה, טופ שופ, מקס מורטי ופולגת — ששכר הדירה שלהם מהווה 3.3% מכלל הכנסות קניוני מליסרון.

קבוצת גוטקס מותגים של ג'ואי שוובל מהווה עבור מליסרון רק 2.8% מההכנסות משכר הדירה. למרות חוזקם של המותגים הספרדיים שהיא מחזיקה בהם — זארה, פול אנד בר וברקשה — ממוקמת קבוצת האופנה רק במקום הרביעי. הסיבה העיקרית היא העובדה שהקבוצה לא מרבה לפתוח חנויות בכל הקניונים, ופועלת עם 78 חנויות בלבד. אף שחנויות זארה תופסות שטחי מסחר רחבים, זוכה שוובל לשלם שכר דירה נוח לקניונים, בשל היותו של זארה מותג עוגן, ולכן שכר הדירה שלו מהווה אחוז נמוך יחסית מכלל הכנסות הקניון.

סופר־פארם וקסטרו מהוות כל אחת מהן 2.4% מכלל הכנסות קניוני עופר, ואחריהן בדירוג נמצאת קבוצת רנואר עם המותגים רנואר וטוונטי פור סבן, לצד שופרסל — שכל אחת מהן מהווה 1.8%. קבוצת הוניגמן שמפעילה שלוש רשתות — הוניגמן נשים, הוניגמן ילדים ומותג הצעירים TNT — מהווה 1.5% מהכנסות הקניונים משכר הדירה.

H&M בסוף למרות חנויות הענק

 

את דירוג עשר השוכרות הגדולות סוגרת חברת האופנה הבינלאומית H&M. מדובר באחת מחנויות העוגן העיקריות בקניונים שמהווה מוקד משיכה של לקוחות לקניון. הרשת פותחת חנויות על שטחי ענק של בין 1,500 מ"ר ל־2,000 מ"ר, רובם פרוסים על שתי קומות עם דרגנוע שמחבר ביניהן. אלא שלמרות גודלן של החנויות, ידוע כי שכר הדירה שמשלמת ענקית האופנה השבדית הוא מהנמוכים בענף. לא רק זאת, ככל שהשטח המסחרי של החנויות גדול יותר, הן משלמות שכר דירה נמוך, וזה עולה ככל שהשטח מצטמצם.

תמהיל השוכרים בקניוני עופר, כמו ביתר הקניונים בישראל, בנוי ברובו מחנויות אופנה. מותגי ההלבשה תופסים 37% משטחי המסחר בקניונים של מליסרון, כאשר 9% תופסות חנויות הנעליים, 7% תופסות רשתות מזון ופארמה, 7% נוספים מופנים לטובת בתי קפה ומתחמי המזון המהיר, 6% מהתמהיל תופסות חנויות אקססוריז ותכשיטים, 4% חנויות כלי בית וטקסטיל, 4% נוספים חנויות אלקטרוניקה, 3% חנויות קוסמטיקה והיתר נחלק בין תחומים שונים.

סניף המשביר לצרכן בקניון עזריאלי, צילום: יריב כץ סניף המשביר לצרכן בקניון עזריאלי | צילום: יריב כץ סניף המשביר לצרכן בקניון עזריאלי, צילום: יריב כץ

תגיות