אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רק כמחצית מהמטופלים במחלקות לרפואה דחופה מרוצים מהשירות צילום: אוראל כהן

רק כמחצית מהמטופלים במחלקות לרפואה דחופה מרוצים מהשירות

סקר שערך משרד הבריאות על מצב המחלקות לרפואה דחופה ב-26 בתי חולים מגלה: 42% מהמטופלים הרגישו שתנאי ההמתנה לא היו נוחים. במקום הראשון בסקר: הדסה עין כרם. במקום האחרון: ביה"ח סורוקה בבאר שבע. ביום ראשון המטופלים הכי פחות מרוצים

14.03.2016, 08:59 | ספי קרופסקי

רק 56% מהמטופלים במחלקות לרפואה דחופה בבתי החולים בישראל מרוצים מהטיפול ו-39% לא ימליצו על המחלקה שבה ביקרו, כך עולה מסקר שערך משרד הבריאות והותר הבוקר (ב') לפרסום. הסקר מקיף את 26 בתי החולים הכלליים במדינה, שחולקו לשלושה אשכולות: "מרכזי על" שבו נכללו בתי חולים דוגמת איכילוב ושיבא; "בתי חולים בינוניים" שבו נכללו בין השאר ברזילי ו-וולפסון; ו"בתי חולים קטנים" שבו נמנים לניאדו וזיו.

קראו עוד בכלכליסט

עוד עולה מהסקר, שנערך לראשונה וצפוי להתפרסם מעתה כל שנתיים, כי רק 54% מהמטופלים הרגישו שמשך השהייה שלהם במחלקות לרפואה דחופה היה קצר או סביר ו-42% מהמטופלים הרגישו שתנאי ההמתנה לא היו נוחים. שליש מהמטופלים לא ידעו מה היה השלב הבא בטיפול שלהם, 35% מהמטופלים הרגישו שההסברים על התוצאות שקיבלו לא היו מובנים להם, ו-15% מהם דיווחו כי לא קיבלו כלל הסבר על תוצאות הבדיקה. 

חדר מיון בבית החולים ברזילי באשקלון, צילום: גדי קבלו חדר מיון בבית החולים ברזילי באשקלון | צילום: גדי קבלו חדר מיון בבית החולים ברזילי באשקלון, צילום: גדי קבלו

35% מהמטופלים הרגישו שהזמן מהרגע שהוחלט על אשפוזם במחלקה לרפואה דחופה ועד שהתפנו לאחת המחלקות בבית החולים – היה ארוך. נתון מעניין נוסף הצביע על פער בין איכות הטיפול והשירות במהלך ימי השבוע: מהסקר עלה כי בימי ראשון המטופלים הכי פחות מרוצים, ובסופי שבוע – יותר. יש לציין כי היקפי הפעילות בימי ראשון גדולים יותר.

המחקר נערך בקרב מטופלים שביקרו במחלקות לרופאה דחופה, והשתחררו או התאשפזו. במסגרת הבדיקה, נדגמו מבתי החולים מספר שווה של מטופלים והפניה אליהם התקיימה עד 14 יום ממועד הביקור במחלקה באמצעות ראיון טלפוני בין החודשים מאי לאוגוסט 2015. בסך הכל, רואיינו 10,152 מטופלים מתוך 26 בתי חולים.

בין הנתונים שעלו מהסקר ופורשו על ידי משרד הבריאות כחיוביים: 69% מהמטופלים חשו כי הם בידיים טובות, 64% סברו כי העבודה במחלקה התנהלה בצורה מסודרת ומאורגנת, 69% ענה כי הצוות עבד בתאום ובשיתוף פעולה ו-68% אמרו כי הצוות התייחס לכאב המטופל (ובתוך כך 77% ענו כי הרופאים התייחסו לשאלות ולחששות המטופל).

מבין הקבוצה הראשונה של בתי החולים שנמדדו, "מרכזי העל", הגיע הדסה עין כרם בירושלים למקום הראשון במדד שביעות הרצון הכללית עם 63.1% ולמקום האחרון סורוקה בבאר שבע עם 47.4%. הציון המשוקלל לכל מרכזי העל בסקר הוא 52.6%. בקבוצה השנייה, "בתי החולים הבינוניים", הגיע למקום הראשון במדד שביעות הרצון בית חולים הכרמל בחיפה עם 66.2% ולמקום האחרון וולפסון בחולון עם 44.1%. בתי החולים הבינוניים זכו לציון של 56% - קצת יותר ממרכזי העל.

מבין בתי החולים הקטנים, הגיע למקום הראשון בית החולים מעייני הישועה בבני ברק עם 79%, ולמקום האחרון בית החולים זיו בצפת עם 50.8%. סך הכל, בתי החולים הקטנים קיבלו ציון משוקלל של 62.9% מהנשאלים, גבוה יותר ממרכזי העל ובתי החולים הבינוניים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות