אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
איי.די.איי תוקפת את הפיקוח: ההשוואה יוצרת אפליה צילום: צביקה טישלר

איי.די.איי תוקפת את הפיקוח: ההשוואה יוצרת אפליה

בהערת שוליים בדו"חותיה תוקפת חברת הביטוח הישיר את הרגולציה: "מחשבוני ההשוואה של הפיקוח פוגעים בחברה וכוללים הצגה לא מאוזנת"

14.03.2016, 08:44 | רחלי בינדמן

איי.די.איי, החברה־האם של ביטוח ישיר, השתלחה בחריפות ברגולציה על ענף הביטוח בדו"חותיה שפורסמו בשבוע שעבר. תחת פירוט הסיכונים תוקפת הנהלת החברה בהערת שוליים את הרגולציה ואת מערכת המשפט בישראל. "פסיקות משפטיות הן בעלות תחולה רטרואקטיבית, וכשהן קובעות הלכות רוחביות יש להן השפעה, לרבות על עתודות", נכתב.

החברה, שבראשות רביב צולר, תוקפת את הפסיקה הדורשת פיצוי רטרואקטיבי ומאלצו אותה להגדיל את עתודות הביטוח כדי לתת מענה לתשלום תביעות בלתי צפוי.

עוד מתלוננת החברה על "העלייה במספר הרשויות המחילות סמכותן על החברה והעלייה בסמכויות החקיקה, השיפוט והענישה שבידיהן. זאת תוך צמצום אפשרויות החברה לערער על קביעותיהן והרחבת היקף ההסדרה שמקשה על התכנון העסקי". איי.די.איי מציינת כי היא פועלת לשמר את הפרדת הרשויות ואת האיזון ביניהן, "אך מגמת ההסדרה פועלת בכיוון ההפוך".

 , צילום: עמית שעל צילום: עמית שעל  , צילום: עמית שעל

בהערת שוליים נוספת טוענת איי.די.איי כי בהיותה חברת ביטוח ישיר, הפועלת ללא סוכני ביטוח, היא מופלית לרעה מצד הפיקוח במחשבוני השוואה בין מוצרים. החברה מציינת "התעלמות משוני רלבנטי בין חברות במסגרת ההשוואה, המביאה לפגיעה בחברה. זאת לרבות הצגה לא מאוזנת של החברה ביחס לאחרות ופגיעה אפשרית במוניטין שלה ובפניות של לקוחות אליה".

גם בעניין זה, נכתב, "החברה פועלת להבהרת הרלבנטיות של השוני והצורך להתאים את הדין ואת דרכי ההשוואה לשוני זה כדי לייצר השוואה הוגנת. מול הלקוחות פועלת החברה להצגת ההשוואה המלאה". כוונתה היא שכחברת ביטוח ישירה, יש למדוד את השירות שלה באופן שונה מהמתחרות שעובדות עם סוכנים.

כך, למשל, משך זמן הטיפול בתביעה כפי שנמדד על ידי אגף שוק ההון במדד השירות שיצר לפני שנתיים מתייחס לזמן הטיפול מרגע שהתביעה הגיעה לחברת הביטוח. מנגד, בחברות שעובדות עם סוכנים לא משוקלל הזמן שחלף מרגע שהפנייה הגיעה מהלקוח ועד שהסוכן העביר אותה לחברה. גם ביחס למדד שביעות הרצון של אגף שוק ההון טוענת החברה כי תלונות רבות מגיעות לסוכן, מטופלות על ידיו ולא מחושבות במדד.

תגיות