אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
4 אביזרי בטיחות שכדאי להקפיד שיהיו במכונית

4 אביזרי בטיחות שכדאי להקפיד שיהיו במכונית

עדיין יש אביזרים שלא כל היבואנים מציעים, אף על פי שהם עשויים להציל חיים

14.03.2016, 09:20 | תומר הדר

אביזרי הבטיחות המובנים מאליהם גודשים את הקטלוגים של יבואני הרכב אף שברובם הם חלק אינטגרלי ובלתי נפרד מאבזור המכוניות. עם זאת, עדיין יש אביזרים שלא כל היבואנים מציעים, אף על פי שהם עשויים להציל חיים. אלה האביזרים שכדאי להתעקש על דגמים שמציעים אותם, לפני שטובעים ברשימות האביזרים האינסופיות של היבואנים.

מערכת LANE ASSIST אקטיבית

 

מערכת LANE ASSIST אקטיבית היא מערכת המבוססת על קריאה של סימני ההפרדה בכביש ומסוגלת לזהות מצבים שבהם הרכב סוטה מנתיב הנסיעה. מערכות פשוטות מסתפקות רק בהתרעה לנהג על הסטייה מנתיב באמצעים ויזואליים וקוליים. אך מערכת LANE ASSIST אקטיבית מוסיפה תכונה חשובה יותר: היא מסוגלת גם להסיט את הרכב בחזרה אל מסלול הנסיעה במקרה של סטייה מנתיב.

כרית אוויר שביעית

 

במקרים רבים היבואן, ולא יצרן הרכב, הוא שקובע את מספר כריות האוויר המותקנות ברכב. היבואן יכול לקבוע כל מספר כריות אוויר שיחפוץ, החל בצמד כריות אוויר וכלה אפילו בעשר כריות אוויר בדגמים מסוימים. אלא שהסטנדרט בשוק הרכב הישראלי בשנים האחרונות הוא שש כריות אוויר בלבד. עם זאת, לכרית האוויר השביעית יש חשיבות בלתי מבוטלת, שכן היא מגנה על ברכיו של הנהג מפני פגיעה.

כרית אוויר, צילום: shutterstock כרית אוויר | צילום: shutterstock כרית אוויר, צילום: shutterstock

מערכת סייען לבלימה

 

סייען לבלימה הוא מערכת המותקנת במספר נרחב של דגמי רכב. הסייען הוא אמצעי מכני (שלא כמו אמצעי עזר אלקטרוני) שמבצע פעילות שהנהג אינו מסוגל לבצע: הפעלה חזקה יותר של מגבר הבלימה.

כאשר נהג אנושי לוחץ על דוושת הבלם הוא מפעיל כמות מסוימת ומוגבלת של כוח. בסיוע מערכות הרכב האלקטרוניות סייען הבלימה מזהה מצב שבו הנהג מבצע בלימת חירום ומעצים את עוצמת הלחיצה על הבלם באמצעות הפעלה מהירה יותר של מגבר הבלם. התוצאה היא בלימה חזקה ומהירה יותר.

בקרת שיוט אדפטיבית

 

בשנים האחרונות יותר ויותר יצרני רכב מציידים את רכביהם באמצעי הבטיחות היעיל של מערכת שיוט אדפטיבית. מערכת זו מסוגלת "למדוד" את המרחק בין הרכב ובין הרכב שנוסע לפניו בכל רגע נתון ולהתאים את מהירות הנסיעה למהירות הרכב שלפנים ללא התערבות הנהג.

כך, אם בקרת השיוט מותאמת למהירות מסוימת, לדוגמה 110 קמ"ש, והרכב מתקרב למכונית שנוסעת במהירות אטית משלו (למשל 90 קמ"ש), תאט המערכת את מהירותו של הרכב העוקב כך שיתאים את מהירותו למהירות הרכב הקדמי ללא מגע יד אדם. במערכות מתקדמות מזו אף אפשר לקבוע את המרחק שבין צמדי המכוניות.

תגיות