אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המשרד להגנת הסביבה יחייב התקנת מסננים ברכבי דיזל כתנאי לכניסתם לחיפה צילום: אלעד גרשגורן

המשרד להגנת הסביבה יחייב התקנת מסננים ברכבי דיזל כתנאי לכניסתם לחיפה

במשרד מעריכים כי תחילת ההתקנות של מסנני החלקיקים תתאפשר כבר בחודש יולי הקרוב. היום פורסם מכרז להתקנת מסננים ל-700 כלי רכב בהיקף של 11 מיליון שקל

14.03.2016, 12:56 | ליאור גוטמן
משרד להגנת הסביבה מפרסם היום (א') מכרז להתקנת מסננים ל-700 כלי רכב שמצוידים במנועי דיזל. מדובר במסנני חלקיקים (Diesel Particulate Filter) שעלותם כ-11 מיליון שקל.

קראו עוד בכלכליסט

לטענת המשרד כלי רכב שלא יתקינו מסננים לא יורשו להכנס לעיר חיפה, שתוגדר "אזור אוויר נקי". במשרד להגנת הסביבה מעריכים כי תחילת ההתקנות של מסנני החלקיקים תתאפשר כבר בחודש יולי הקרוב.

במשרד להגנת הסביבה טוענים שמאז הפעלתה של התוכנית הלאומית לצמצום זיהום האוויר במפרץ חיפה בתחילת 2016, חלה ירידה דרמטית בנסיעות של משאיות כבדות בשעות השיא במפרץ, בדגש על אזור העיר התחתית. "טרם תחילת התכנית היו כ-600 נסיעות של משאיות כבדות (מעל 12 טון) בשעות השיא מדי יום. עם החלת מגבלות התנועה ותחילת האכיפה ירד ב-60% מספר הנסיעות לכ-200 נסיעות בלבד", אומרים במשרד, וצופים כי בזמן הקרוב מספר הנסיעות של משאיות כבדות יצומצם לחלוטין לאור האכיפה שמתבצעת במקום.

בדיקת זיהום ברכב (ארכיון), צילום: מאיר פרטוש בדיקת זיהום ברכב (ארכיון) | צילום: מאיר פרטוש בדיקת זיהום ברכב (ארכיון), צילום: מאיר פרטוש

עד כה נרשמו כ-192 דו"חות לנהגים וניתנו קנסות בסך כולל של  כ-100 אלף שקל. כבר היום הרשויות לא מאפשרות נסיעת משאיות כבדות בשעות השיא בעיר התחתית וקיימת אכיפה כנגד מי שנוסע.

ישראל דנציגר, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה אומר כי תנועת כלי הרכב במפרץ חיפה ובעיר חיפה היא גורם רב משמעות בזיהום האוויר בכל האזור.

"אנחנו מובילים מהלך דרמטי שבו לראשונה תיסגר עיר בישראל לתנועה של רכבים מזהמים", אמר דנציגר. "המהלך לצמצום בנוסעת משאיות מזהמות משתלב בשורה של מהלכים נוספים לצמצום זיהום האוויר מתחבורה במפרץ, כמו התקנה מסיבית של מערכות למישוב אדים בתחנות דלק, מעבר של משאיות אשפה ואטובוסים לשימוש בגז טבעי ועוד. כל אלו מובילים ליעד שהצבנו לעצמנו עוד השנה להפוך את העיר חיפה לאזור אוויר נקי שבו תוגבל כניסת כלי רכב מזהמים. אזורים כאלו פועלים ביותר מ- 200 ערים ברחבי אירופה, הסובלות מזיהום אוויר גבוה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
ארץ נהדרת
ככה זה בישראל. מה שאפשר להפיל על האזרח הפשוט מפילים. במקום לדאוג שבתי הזיקוק יעופו משם דואגים שאזרחים יקנו מסננים. ככה כשיעשו בדיקות כלליות רמת הזיהום תרד ואז לא יהיה הכרח להזיז את הזיקוק. זה שאנשים ימשיכו למות מסרטן פחות קריטי כל זמן שמי שמרוויח מבתי הזיקוק ממשיך להתעשר. קודם כל העשירים, האצולה, אחר כך שכולם ימותו.
יוסי , תל אביב  |  15.03.16
5.
להוציא דיזל מחוץ לחוק!!!
אני עובד בתור שליח כבר שנים על הכביש, לצערי אני נאלץ לנשום את כל גזי הפליטה של כל הרכבים על הכביש... אני לא צריך להיות מדען, ולא צריך מחקר, דיזל זה פשוט השטן. כל פעם שאני נעמד ברמזור או נוסע מאחורי רכב מונע דיזל, 99% אלה מוניות, שה' יודע למה לעזאזל כולם קונים רכבי דיזל, אני פשוט נחנק, אין מילה אחרת לתאר את זה, נחנק. לא יכול לנשום... אין טיפת חמצן באוויר. ובניגוד למה שאנשים חושבים זה לא יוצא רק מהאגזוז אלה גם מראש המנוע, כן כן, מקדמת הרכב יוצאת עננת דיזל שרוף. ולמרבה הצער, מוניות מגיעות לקילומטרז'ים מופלגים והמנוע שלהם לא הולך ונהיה נקי יותר מיום ליום, אז לעמוד ליד רכב דיזל עם 200,000 קילומטר זה פשוט הורס את הבריאות. ליד רכבי בנזין ? כלום, פשוט לא מרגישים כלום!!! אם הרכב ישן או רכב ספורט ששותה דלק, אולי מרגישים טיפה עשן... אבל זה פשוט הבדל של שמיים וארץ. צריך פשוט לאסור מנועי דיזל, אין סיבה למה לא לעבור כולם לבנזין (עדיף היברידי או חשמלי כשיגיע היום אבל לפחות עכשיו), אותם עלויות, אותם רכבים. אני לא רוצה לחשוב מה מרגישים תינוקות וילדים קטנים ברמזורים ליד רכבי דיזל או אנשים עם בעיות נשימה קשות יותר. אז הצעד של המשרד להגנת הסביבה הוא מבורך, אבל בתכלס זה יהיה די כסתאח, כי הבעיה של רכבי דיזל היא לא רק מהאגזוז, אלא גם מראש המנוע. צריך להפעיל מיסוי חריף על רכבי דיזל חדשים, ועל דלק הדיזל ולקבור מיידית את הענף הזה.
אוהד , תל אביב  |  15.03.16
לכל התגובות