אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צניחה של 73% ברווח הנקי של סלקום ב-2015 צילום: סיון פרג', בועז אופנהיים

צניחה של 73% ברווח הנקי של סלקום ב-2015

סלקום סיימה את שנת 2015 עם ירידה של 8.5% בהכנסות ל-4.2 מיליארד שקל. הרווח הנקי עמד על 97 מיליון שקל. תזרים המזומנים הפנוי צלל בשנת 2015 בשיעור של 59%. סלקום גייסה 70 אלף מנויים לסלקום TV

15.03.2016, 09:30 | אלירן מלכי

סלקום סיימה את שנת 2015 עם ירידה של 8.5% בהכנסות ל-4.2 מיליארד שקל. הרווח הנקי צלל ב-72.6%, ועמד על 97 מיליון שקל. תזרים המזומנים הפנוי של החברה צלל בשנת 2015 בשיעור של 59% ועמד על 494 מיליון שקל. סלקום מסיימת את 2015 עם קיטון של כ-5% במספר מנויי הסלולר ועומדת על 2.83 מיליון מנויים עם ARPU (הכנסה חודשית ממוצעת) של 65 שקלים למנוי.

קראו עוד בכלכליסט

בהודעת החברה לבורסה ציין מנכ"ל סלקום, ניר שטרן, כי החברה הגיעה ל-70 אלף מנויים בשירותי הטלוויזיה. כמו כן טוען שטרן כי סלקום הפכה לחברה המובילה באספקת חבילות תשתית אינטרנט וספק במסגרת רפורמת השוק הסיטונאי וש לה כבר 100 אלף לקוחות רשומים לשירותים אלה. כמו כן ציין שטרן את רכישת גולן טלקום כהסכם מפתח להפיכת סלקום לקבוצת תקשורת - למרות שלא ברור האם הרכישה תאושר על ידי הרגולטורים השונים.

הסיבה לירידה בתוצאות של סלקום כמעט בכל הפרמטרים היא התחרות העזה בין השחקנים בשוק התקשורת. ה-EBITDA של סלקום עמד בשנת 2015 על 872 מיליון שקל, ירידה של 32%. שיעור ה-EBITDA מתוך ההכנסות עמד על 20.9%, לעומת 28% בשנת 2014. נכון לסוף 2015 היו לחברה 2.835 מיליון מנויי סלולר.

שטרן כתב בהודעת החברה: "בשנת 2015 באו לידי ביטוי במלוא העוצמה השפעות התחרות של השנים האחרונות. לצד ההתמודדות בזירה התחרותית והירידה במדדים הפיננסים, שנת 2015 היתה שנה משמעותית בביסוס אסטרטגיית הקבוצה לשנים הבאות. זוהי שנה של פריצת דרך, שנעשו בה צעדים משמעותיים לעתידנו כקבוצת תקשורת אשר מעניקה הצעת ערך כוללת ללקוח.

סלקום TV סלקום TV סלקום TV

"זוהי שנת ההשקה המוצלחת של סלקום tv, שחוללה מהפכה ומציעה אלטרנטיבה צרכנית בשוק הטלויזיה, עם למעלה מ-70,000 בתי אב שנהנים כיום מחווית הטלויזיה של סלקום. ב-2015 החלה הקבוצה לפעול גם בשוק הסיטונאי עם הצעות אטרקטיביות ללקוחות הן בעולם הטריפל והן בעולם תשתית וספק האינטרנט. למרות האתגרים הרבים ביישום הרפורמה, אנו מובילים את גיוס הלקוחות בשוק הסיטונאי עם כ- 100,000 בתי אב נכון להיום.

"חתימת ההסכם לרכישת גולן טלקום, מהווה נדבך נוסף בהפיכת סלקום לקבוצת תקשורת מובילה. אנו מקווים כי בדומה למתרחש בשווקים רבים בעולם, גם בישראל תבחן העסקה לרכישת גולן טלקום על בסיס שיקולים ענייניים. כפי שהודענו בעבר, בכוונתנו לשמור על גולן טלקום כחברה עצמאית ואנו מבטיחים לכל הלקוחות של גולן טלקום שנכבד את כל ההסכמים הקיימים שלהם".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

13.
הם עושים טעות עם ה״השאלת״ סים
לקוח שעוזב בגלל חוויה רעה (ברוב הפעמים אי אמירת אמת מצד הנציג) או מחיר טוב אצל המתחרה. מגלה שהוא צריך להגיע פיזית להחזיר את הסים או לשלם קנס מגוכח ביחס למחיר הסים לסלקום. הדבר גורם ללקוח עוד יותר עצבנות ובניוד הבא סלקום לא הופכת להיות אופציה בגלל הזכרון של ״לדחוף לך עוד טיפה״.
בובי  |  17.03.16
11.
97 מליון שקל רווח נקי זה מעולה
אני מכיר הרבה חברות שהיו שמחות לשורות רווח כאלות ... להרויח מעל רבע מליון שקל ביום !!! (אחרי כל המשכורות ההשקעות וההוצאות) מה רע ? זה שהתרגלו שם להרוויח מיליארדים על הגב שלנו לא אומר שזה צריך להמשך. זה רווח יפה מאד. לא נשמע כמו שום קריסה ושום דרמה
ץ  |  15.03.16
לכל התגובות