אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לא רק גלקסי: הפיתוחים החדשים של סמסונג

לא רק גלקסי: הפיתוחים החדשים של סמסונג

היצרנית הקוריאנית חשפה שלושה פיתוחים חדשים: אוזניות VR שמדמות תחושת תנועה באמצעות שליחת אותות אלקטרוניים, אפליקציה שהופכת המהומים למוזיקה ורשת חברתית ליצירת תוכן שיתופי

15.03.2016, 15:03 | עומר כביר
סמסונג מנסה לרענן את תדמיתה ואת מאזן ההכנסות שלה, וחשפה אתמול שלושה פיתוחים חדשניים פרי תוצרתה – אפליקציה שמאפשרת להלחין שירים באמצעות זמזום המנגינה, רשת חברתית ליצירה שיתופית ואוזניות מיוחדות למשקפי VR שמאפשרות למשתמשים להרגיש תנועה.

קראו עוד בכלכליסט

הפרויקטים השונים, שעדיין נמצאים בפיתוח ואינם מוכנים להשקה, נחשפו במסגרת אירוע הטכנולוגיה והבידור SXSW, שנערך השבוע בטקסס. זאת, לדברי החברה, על מנת לאפשר לה לקבל פידבק ממשתתפי האירוע.

המוצר המעניין בחבורה הוא אוזניות ה-VR, שמכונות Entrim 4D. עד עתה, הפיתוחים הבולטים בתחום המציאות המדומה התמקדו במשקפיים או קסדות, אולם, חוויית VR אמיתית צריכה לדמות גם תנועה פיסית במרחב. האוזניות של סמסונג אמורות לעשות בדיוק את זה, באמצעות שליחת אותות אלקטרוניים לעצב באוזן, שמאפשרים לסנכרן את תחושת הגוף עם התנועה על המסך. מדובר בטכניקה שכבר נמצאת בשימוש על מנת לסייע לנפגעי שבץ להתמודד עם אובדן שיווי משקל

אוזניות ששולחות אותות אלקטרוניים לעצב באוזן אוזניות ששולחות אותות אלקטרוניים לעצב באוזן אוזניות ששולחות אותות אלקטרוניים לעצב באוזן

"מציאות מדומה היא לא משהו שצריך לחוות רק עם העיניים, אמר מנהל הקריאטיב של הפרויקט, סטיב יונג, בהודעה לעיתונות. "באמצעות Entrim 4D אנחנו מקווים שאנשים יוכלו לחוות מציאות מדומה עם כל הגוף שלהם".

נכון לעכשיו האוזניות יכולות להעביר תחושה של כיוון ומהירות. באחת ההדגמות שיצרה השתמשה סמסונג במידע שנאסף מחיישניי תנועה של רחפן, על מנת ליצור סרטון VR שמדמה תחושה של טיסה באוויר. בגרסאות הבאות, מקווים בחברה להוסיף אלקטרודות שידמו גם תחושה סיבובית.

להמהם ולהלחין להמהם ולהלחין להמהם ולהלחין

הפיתוח השני שהציגה סמסונג, אפליקציית מובייל בשם Hum On!, מנסה להתמודד עם בעיה מוכרת. רבים רוצים להלחין שירים, אבל חסרים את הידע או הכישורים הדרושים. האפליקציה של סמסונג תאפשר למשתמש לזמזמם לה מנגינה שמתנגנת אצלו בראש, ואז תתרגם אותה לתווים ותעבד אותה לפי הסגנון המוזיקלי המבוקש, כמו רוק, מוזיקה קלאסית ועוד. את התוצאה אפשר לשתף ברשתות חברתיות, או להפוך למוזיקת רקע בסרטון וידיאו.

"במשך מאות שנים, מוזיקה נוצרה רק על ידי נבחרים בודדים, אבל זה כבר לא המצב", אמר מנהל הקריאטיב בפרויקט, דייוויד צ'וי. “האפליקציה שלנו תספק פלטפורמה לכל מי שרוצה להפוך את ההשראה שלו למוזיקה".

תוכן שיתופי בניחוח בלגי תוכן שיתופי בניחוח בלגי תוכן שיתופי בניחוח בלגי

הפיתוח השלישי שהציגה סמסונג, Waffle, הוא רשת חברתית שמתמקדת ביצירת תוכן שיתופית. כיום, פייסבוק, טוויטר ואחרות עושות עבודה מצוינת בשיתוף תכנים שיצרו משתמשים או גופי תוכן. אבל מה אם כמה משתמשים רוצים ליצור תכנים במשותף?

הודות לממשק משתמש שמעוצב בדומה לרשת הריבועים של ופל בלגי (ומכאן שם הפלטפורמה), יכולים משתמשים ליצור פיד תוכן שיתופי שמאפשר להם לחבריהם להוסיף תוכן מסוגים שונים. לדוגמה, משתמשי יכול להתחיל העלאת תמונות מטיול לטוקיו ואז משתמשים אחרים יכולים להוסיף איורים של מתאבקי סומו, סיפורים על טיול ביפן, תמונה של מנת סושי מרהיבה ועוד.

בסמסונג מדמים את הפלטפורמה לקיר גרפיטי קהילתי דיגטלי. "וופל מאפשרת למשתמשים להוסיף את נקודת המבט שלהם לתוכן של מישהו אחר, ולהיפך", אמר מנהל הקריאטיב של הפרויקט, ג'וזף קים. "האיורים, התמונות והמסרים יוצרים חוויית תוכן חדשה לחלוטין".

תגיות