אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הקוקטייל המושלם: קמפרי תרכוש את מותג גראן מרנייה צילום: בלומברג

הקוקטייל המושלם: קמפרי תרכוש את מותג גראן מרנייה

החברה האיטלקית מהמרת על קאמבק לקוקטיילים קלאסיים והעניקה למזקקה הצרפתית שווי של 684 מיליון יורו

15.03.2016, 20:17 | שירות כלכליסט

יצרנית המשקאות האיטלקית קמפרי הודיעה על רכישת מזקקת הליקר הצרפתית גראן מרנייה, בעסקה שמעניקה לה שווי של 684 מיליון יורו. לפי הודעת קמפרי, היא הסכימה לשלם 8.05 יורו למניה לבעלי השליטה בחברת סוסייטה דה פרודווי מרנייה לפוסטול (SPML). המחיר מייצג פרמיה של 60.4% על מחיר המניה בסגירת המסחר בבורסת פריז ביום שישי.

רכישת SPML היא האחרונה בשרשרת רכישות שביצעה קמפרי, שבה היא העבירה לשליטתה מותגי משקאות חריפים ידועים דוגמת הוודקה SKYY, הברבון וויסקי וויילד טרקי, האפריטיפים אפרול ואוורנה והוורמוט צינזאנו. התרחבות קמפרי הפכו אותה ליצרנית המשקאות החריפים ה־11 בגודלה בעולם, לפי היקף מכירותיה. למרות זאת, קמפרי מחזיקה בנתח של 1% בלבד משוק המשקאות החריפים העולמי. שתי יצרניות המשקאות החריפים הגדולות, דייגאו הבריטית ופרנו ריקאר הצרפתית, אוחזות כל אחת ב־21% מהשוק.

מוצר הדגל של SPML הוא גראן מרנייה - ליקר קוניאק ותמצית תפוזים שמשמש במגוון רחב של קוקטיילים, והפך לרכיב המנצח במנה הצרפתית הקלאסית קרפ סוזט. המכירות השנתיות של SPML נעות סביב 152 מיליון יורו.

מאז שהתמנה רוברט קונץ־קונסביץ למנכ"ל קמפרי ב־2007, הוציאה החברה 1.5 מיליארד יורו על מיזוגים ורכישות. אף שהמטה של קמפרי עודו ממוקם במילאנו, איטליה, 40% מהכנסותיה מגיעות מארה"ב. חלק משמעותי נוסף של ההכנסות, 25%, מגיע מאירופה ומרוסיה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות