אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אם שותים לא מצייצים

בשולי הרשת

אם שותים לא מצייצים

חוקרים פיתחו שיטה לזיהוי ציוצים שנשלחו על ידי משתמשים מבוסמים. המערכת תשמש למחקר בנושאי אלכוהול ולא, למרבה הצער, למניעת פרסום פוסטים מביכים ברשתות החברתיות

17.03.2016, 16:42 | רפאל קאהאן

חוקרים מאוניברסיטת רוצ'סטר פיתחו שיטה לזיהוי ציוצים שנשלחו על ידי משתמשים שיכורים, שמבוססת על לימוד מכונה. זאת על ידי בחינה של תיוגים גיאוגרפיים והצלבתם עם ביטויים המאפיינים שתייה מופרזת כגון: "בירה", "שיכור", "מסטול", "מסיבה" או כל ביטוי אחר המאפיין שיכרות.

קראו עוד בכלכליסט

בסיס הנתונים של המחקר כלל 11 אלף ציוצים שאופיינו כמתאימים לפרופיל המבוקש. לאחר ניתוח שלהם על ידי שירות Amazon Mechanical Turks, שסייע לזהות אם הציוצים החשודים אכן נשלחו על ידי שיכורים או על ידי אנשים שניהלו שיחה על אלכוהול. מכאן החוקרים פיתחו גם שיטה המאפשרת להם לזהות אם הצייצן שותה בביתו או בחוץ, בדיוק של כ-80%.

אתה בטוח שאתה רוצה לפרסם את הציוץ הזה? אתה בטוח שאתה רוצה לפרסם את הציוץ הזה? אתה בטוח שאתה רוצה לפרסם את הציוץ הזה?

הצלבה של כל הנתונים לעיל עם נתוני מכירות אלכוהול באיזורי הציוץ זיהתה שתושבי ניו יורק, למשל, שותים יותר בחוץ לעומת תושבי מחוז מונרו (שם נערך המחקר), ששותים לרוב ברדיוס של כ-100 מטר ממקום מגוריהם. לעומת זאת, תושבי מונרו שותים הרבה יותר כשהם נמצאים במרחק של יותר מקילומטר מהבית.

כתב העת MIT Technology Review שדיווח על הניסוי הסביר שהשיטה עדיין לא מושלמת. הפרופיל של משתמשי טוויטר מייצג לרוב צעירים ומיעוטים מסויימים ומדיר קבוצות אוכלוסיה אחרות, למשל. עם זאת, מדובר בשיטה זולה הרבה יותר מכל אלו שהיו בשימוש עד כה - מה שיכול להאיץ את המחקר שיאפשר לצמצם את מקרי המוות הקשורים לשתייה מופרזת של אלכוהול.

תגיות