אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מטומי סוגרת את שנת 2015 עם עלייה בהכנסות וברווח הנקי צילום: אוראל כהן

מטומי סוגרת את שנת 2015 עם עלייה בהכנסות וברווח הנקי

חברת הפרסום המקוון דיווחה על עלייה של 14% במכירות לסכום של 271 מיליון דולר. מיזוג חברת Mobfox הכפיל את הכנסות המובייל

21.03.2016, 13:49 | דרור רייך

מטומי, אחת החברות המובילות בעולם בפרסום מבוסס ביצועים, שנסחרת גם בלונדון, דיווחה על ההכנסות של 271 מיליון דולר, גידול של כ-14% בהשוואה להכנסות של כ-237.4 מיליון דולר בשנת 2014.

קראו עוד בכלכליסט

הרווח הגולמי עלה ב-13% לכ-76.5 מיליון דולר בהשוואה לכ-67.6 מיליון דולר אשתקד שהוביל לרווח נקי Non-GAAP של 8.2 מיליון דולר לעומת 7.2 מיליון דולר.

הרווח הנקי GAAP, כלומר לפי עקרונות החשבונאות המקובלים, רשם ירידה של 29% והסתכמו ב-7.2 מיליון דולר בלבד לעומת רווח נקי של 9.8 מיליון דולר ב-2014. בחברה מסבירים כי בשנה שעברה נרשם רווח חד פעמי של 7.3 מיליון דולר מרכישת Team Internet.

מטומי השלימה ב-2015 את הטמעת פעילות חברת Mobfox, החברה שמהווה פלטפורמת לניהול מדיית המובייל של מטומי שתרמה להכפלת ההכנסות ממובייל והן מהוות קרוב ל-30% מסך הכנסות הקבוצה.

עופר דרוקר עופר דרוקר עופר דרוקר

ההכנסות מפעילות חברת המובייל Mobfox שנרכשה באוקטובר 2014, הסתכמו ברבעון הרביעי של שנת 2015 בכ-7.12 מיליון דולר, בהשוואה להכנסות של כ-2.37 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנת 2014.

במטומי מעריכים כי הצמיחה של תחום המובייל תגיע לכ-50% מהכנסות הקבוצה עד סוף שנת 2017 והמשך מיקוד בשוק האמריקאי, עם דגש על מובייל, רשתות חברתיות ווידאו הוא מנוע הצמיחה העתידי שלה.

מנכ"ל מטומי, עופר דרוקר, עבר למשרדי החברה בניו יורק כחלק מהגברת המיקוד של הקבוצה בשוק הפרסום הדיגיטלי הצומח בצפון אמריקה. דרוקר ציין כי "2015 הייתה שנת מפנה עבור מטומי, החברה העבירה את המיקוד למובייל ווידאו, הנחשבים למנועי הצמיחה החזקים בתעשיית הפרסום הדיגיטלי".

"גם בשנת 2016 אנו רואים מגמת התחזקות בפרסום בווידאו, שכן הווידאו הפך להיות אחד הפורמטים היעילים ביותר לפרסום און ליין, צרכנים מבלים זמן רב יותר מול המכשירים הניידים בכלל ובטלפונים הניידים בפרט, מה שמאפשר ממשק רב יותר עם הצרכן", אמר דרוקר.

תגיות