אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הופקדה תוכנית למגדל עזריאלי הנוסף בת"א בגובה 85 קומות צילום: שאטרסטוק

הופקדה תוכנית למגדל עזריאלי הנוסף בת"א בגובה 85 קומות

עפ"י התוכנית, השימושים העיקריים במגדל שיהיה הגבוה בישראל, יהיו לטובת מסחר במטרה להרחיב את הקניון הקיים, כך שבסך הכל ייבנו כ-40 קומות חדשות לתעסוקה. בנוסף ייבנו כ-200 יחידות דיור שיוקצו לטובת דיור מוגן, ועד 300 יחידות דיור קטנות ובינוניות

22.03.2016, 13:16 | אביב גוטר

הוועדה המחוזית תל אביב החליטה להפקיד תוכנית להרחבת מגדלי עזריאלי בת"א.

במסגרת התוכנית יורחב מרכז עזריאלי – השלום הקיים צפונה לכיוון נח מוזס (מגרש ידיעות אחרונות), כן ייבנה מגדל בגובה של כ-85 קומות בעל היקף זכויות של כ-112 אלף מ"ר כאשר השימושים העיקריים יהיו לטובת מסחר במטרה להרחיב את הקניון הקיים, כך שבסך הכל ייבנו כ-40 קומות חדשות לתעסוקה. בנוסף ייבנו כ-200 יחידות דיור שיוקצו לטובת דיור מוגן, ועד 300 יחידות דיור קטנות ובינוניות.

קראו עוד בכלכליסט

הדמיית המגדל החדש בצד המגדלים הקיימים, הדמיה: משה צור אדריכלים הדמיית המגדל החדש בצד המגדלים הקיימים | הדמיה: משה צור אדריכלים הדמיית המגדל החדש בצד המגדלים הקיימים, הדמיה: משה צור אדריכלים

עוד הוחלט כי המרחב הציבורי להולכי רגל ורוכבי אופניים ישתפר באמצעות הגדלת רוחב המדרכות מ-3 מטר ל- 6 עד 8 מטר, שיבואו על חשבון שטחי התפעול והחניה בקומת הקרקע. חברת עזריאלי הסבירה כי: "הקבוצה מעוניינת להפוך האופן הדרגתי את קומת הקרקע של הקניון הקיים למקום נגיש ונעים לציבור, והוועדה רואה בטיפול הנעשה במרחב סביב הפרויקט כצעד אקטיבי להגיע ליעד הזה.

כמו כן התוכנית מציעה תוספת זכויות בנייה ללא תוספת מקומות חנייה עבור כלי רכב אך כוללת תוספת משמעותית של פתרונות חניה לרכב דו גלגלי ואופניים לאור העובדה כי המקום נגיש באמצעי תחבורה ציבורית רבים כגון רכבת ישראל, מספר רב של קווי אוטובוסים ובעתיד גם את הקו האדום של הרכבת הקלה שאליה התכנית תאפשר כניסה (דרך שדרות מנחם בגין). עוד במסגרת התוכנית תהיינה אפשרות להוספת גשר בין תחנת רכבת השלום לרכבת הקלה במספר מפלסים דרך המרכז המסחרי הקיים והעתידי.

תגיות

14 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

לכל התגובות