אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הנפט עשה מייקאובר לדוחות אל על: רווח נקי של 106.5 מיליון דולר

הנפט עשה מייקאובר לדוחות אל על: רווח נקי של 106.5 מיליון דולר

זאת, לעומת הפסד של 28 מיליון דולר בשנת 2014. הכנסות חברת התעופה נשארו בהיקף דומה ועמדו על כ-2.1 מיליארד דולר. עלות שכרו של המנכ"ל דוד מימון עמדה על 4.8 מיליון שקל

23.03.2016, 07:55 | גיל קליאן

צניחת מחירי הנפט חוללה מהפך בדוחות חברת התעופה אל על- החברה דיווחה על רווח נקי של 106.5 מיליון דולר, לעומת הפסד של 28 מיליון דולר בשנת 2014. הכנסות החברה ירדו ב-1% ועמדו על כ-2.1 מיליארד דולר.

קראו עוד בכלכליסט

מי שנהנה מאוד מצניחת מחירי הנפט של 2015 היה מנכ"ל אל על, דוד מימון, שהבונוס שלו נגזר מהרווח הנקי של חברת התעופה. כך גזר מימון את הבונוס המקסימלי האפשרי ממדיניות השכר של החברה, בסכום של 3 מיליון שקל, וסיכם את שנת 2015 עם שכר בעלות של 4.8 מיליון שקל. במקביל ביקשה החברה לשדרג את שכר הבסיס של מימון, ממשכורת של 97.5 אלף שקל בחודש, לשכר של 130 אלף שקל בחודש.

כאשר בוחנים את נתח השוק של אל על בשנת 2015 מגלים כי התחרות המשיכה לנגוס בלקוחות של חברת התעופה הגדולה בישראל. נתח השוק של אל על עמד על 32.5%, לעומת 33.3% בשנת 2014.

הדרמה בדוחות היתה מחירי הדלק הסילוני. הוצאות הדלק של אל על צנחו ב-32% במהלך שנת 2015. הוצאות אחרות כמו שכר ירדו (אבל רק בגלל הדולר), למרות עלייה בהיקף כח אדם בגלל העלייה בכמות הטיסות, וכן הסכם קיבוצי החדש מיוני 2015 שהגדיל את הוצאות השכר ב-9 מיליון דולר.

דוד מימון, צילום: יובל חן דוד מימון | צילום: יובל חן דוד מימון, צילום: יובל חן

מימון ציין בהודעת החברה: "במסגרת הסכם שכר חדש מיוני 2015, הוענקו תוספות שכר של 3% לכל העובדים ומענק חתימה של 3 מיליון דולר. בגין הרווח של השנה יקבלו העובדים תוספת שכר נוספת בשיעור של 1%. בנוסף, הוחלט להעניק השנה לכל העובדים והמנהלים בונוסים בהיקף של מעל 9 מיליון דולר וזאת מעבר לתוספות השכר והמענקים שניתנו לעובדים בהסכם הקיבוצי".

ועד טייסי אל על מסר לאחר פרסום הדו"ח כי "שמחנו לראות כי בשנה החולפת אל על רשמה רווח נאה. אנו כמובן נמשיך להתגייס, כפי שהתגייסנו בשנה החולפת, לכך שהתוצאות בשנת 2016 יהיו טובות אף יותר. השיפור הניכר בתוצאות הכספיות נובע במידה רבה מהעבודה המאומצת ומהפריון הרב של כלל עובדי החברה, אשר עובדים לילות כימים. אנו משוכנעים שיהיה זה הוגן, הגון וראוי להתחיל ולהשקיע ביחסי העבודה ובכלל עובדי אל על ולתגמלם על הישגים יוצאי דופן - בדיוק כפי שהחברה יודעת לצמצם, לייעל, להקפיא ולקצץ בשנים פחות מוצלחות. דוגמא יפה לכך ניתן לראות בחברת התעופה American Airlines, שרשמה לאחרונה רווח נאה והודיעה מיד עם היוודע על התוצאות כי למעלה מ-25% מהרווחים יוענקו לעובדים כבונוסים, וחלק ניכר נוסף יושקע בשיפור החברה והשירות ללקוחות. אנו חותרים ומצפים לסיים את המו"מ הנוכחי לקראת הקיץ, בתקווה שהשנה הקרובה תהיה טובה לא פחות משנת 2015".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
החברה מרויחה מאות מיליונים ועדיין מרעים את התנאים לנוסעי פלטינה!
אני הייתי נוסע פלטינה אך החלטתי בעקבות שינוי תנאי תוכנית המועדון לעזוב את חברת הפח הזאת שאינה מכבדת את התנאים עליהם הצהירה לחברי המועדון ועכשיו אני טס רק עם KLM או אייר פרנאס ששתיהן חברות פי 100 יותר טובות מאל על.
חגי , תל אביב  |  23.03.16
3.
יצרנית המזומנים החדשה
במחירי הנפט הנוכחיים החברה מייצרת כל רבעון רווח נקי של כ20 מיליון דולר. דרך מעולה להיחשף לחברה שמושפעת ממחירי הנפט הנמוכים. לחברה יש גידור של 6 חודשים קדימה למחירים נמוכים. שווי החברה הוא 1.4 מליארד שח שרווחי השנה היו 106 מיליון דולר(כ400 מליון ש"ח). מכפיל לא הגיוני . קיצר מעניין מאוד.
ניר , תל אביב  |  23.03.16