יפן: רכבת הקליע השתדרגה וכיווצה את חברות התעופה
קו חדש שהושק אתמול יוביל נוסעים במחלקה ראשונה במושבים מרווחים יותר מאשר במטוסים. ב־2015 נסעו ברכבות המהירות ביפן פי שלושה נוסעים לעומת בטיסות פנימיות
רכבות הקליע היפניות העלו הילוך במאבק מול התעבורה האווירית עם השקתו אתמול של קו מטוקיו לאי הצפוני הוקיידו, שם נמצאים כמה מאתרי הסקי הטובים ביפן.
קראו עוד בכלכליסט
הקו החדש יציע נסיעת יוקרה במחלקה הראשונה בסכום של 38,280 ין (339 דולר). הנסיעה תימשך כשעה יותר מאשר טיסה במחלקת עסקים שמחירה 397 דולר, כאשר נוסעיה יוכלו ליהנות מטרקלין יוקרה, בו יוגשו פינוקים כגון סאקה, חיבור מהיר לאינטרנט ועיתונים. בנוסף, מושבי הרכבת במחלקות היוקרה יהיו מרווחים יותר מאשר במטוסים.
כשנפתח קו הוקוריקו ב־2015, הוא חתך את זמן הנסיעה בין טוקיו שבמזרח יפן לקנאזווה שבמרכזה לשעתיים וחצי, ובכך הפך את השימוש ברכבות למשתלם ומהיר יותר מטיסה. בעקבות זאת נאלצה ANA, חברת התעופה הגדולה ביפן, לצמצם את מספר הטיסות למחוז.
רשת הרכבות המהירות של יפן, הנקראת שינקנסן, הושקה ב־1964 עבור האולימפיאדה של טוקיו. כ־340 מיליון נוסעים השתמשו בשירות בשנה הפיסקאלית החולפת, יותר מפי שלושה הנוסעים בטיסות פנימיות.
8 תגובות לכתיבת תגובה