אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יפן: רכבת הקליע השתדרגה וכיווצה את חברות התעופה

יפן: רכבת הקליע השתדרגה וכיווצה את חברות התעופה

קו חדש שהושק אתמול יוביל נוסעים במחלקה ראשונה במושבים מרווחים יותר מאשר במטוסים. ב־2015 נסעו ברכבות המהירות ביפן פי שלושה נוסעים לעומת בטיסות פנימיות

27.03.2016, 09:01 | בלומברג

רכבות הקליע היפניות העלו הילוך במאבק מול התעבורה האווירית עם השקתו אתמול של קו מטוקיו לאי הצפוני הוקיידו, שם נמצאים כמה מאתרי הסקי הטובים ביפן.

קראו עוד בכלכליסט

הקו החדש יציע נסיעת יוקרה במחלקה הראשונה בסכום של 38,280 ין (339 דולר). הנסיעה תימשך כשעה יותר מאשר טיסה במחלקת עסקים שמחירה 397 דולר, כאשר נוסעיה יוכלו ליהנות מטרקלין יוקרה, בו יוגשו פינוקים כגון סאקה, חיבור מהיר לאינטרנט ועיתונים. בנוסף, מושבי הרכבת במחלקות היוקרה יהיו מרווחים יותר מאשר במטוסים.

כשנפתח קו הוקוריקו ב־2015, הוא חתך את זמן הנסיעה בין טוקיו שבמזרח יפן לקנאזווה שבמרכזה לשעתיים וחצי, ובכך הפך את השימוש ברכבות למשתלם ומהיר יותר מטיסה. בעקבות זאת נאלצה ANA, חברת התעופה הגדולה ביפן, לצמצם את מספר הטיסות למחוז.

רשת הרכבות המהירות של יפן, הנקראת שינקנסן, הושקה ב־1964 עבור האולימפיאדה של טוקיו. כ־340 מיליון נוסעים השתמשו בשירות בשנה הפיסקאלית החולפת, יותר מפי שלושה הנוסעים בטיסות פנימיות.

 , צילום: רויטרס צילום: רויטרס  , צילום: רויטרס

 , צילום: רויטרס צילום: רויטרס  , צילום: רויטרס

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
רק פה בארץ כל הגאונים חושבים שלא צריך יותר מהר מ 160 קמ"ש
אם היתה רכבת כמו ביפן אז אנשים היו יכולים לגור בקריית שמונה ולעבוד בתל אביב, או שבכלל עסקים היו נפתחים בצפון/דרום ואז אנשים מתל אביב היו נוסעים מחוץ לתל אביב...תראו לכם מה זה היה עושה לכלכלת המדינה ואיך זה היה מפריח את הפריפריה ולא רק את מדינת תל אביב הפקוקה והסרוחה
אני  |  30.03.16
5.
מעבר לטכנולוגיה המדהימה - ביפאן אין שביתות בהמיות כמו אצלנו
ביפאן אין שביתות בהמיות וחצופות כמו אצלנו, הכל מבוסס על הרמוניה. *** למעשה - כן יש שביתות, אבל במהלך השביתה - עובדים כרגיל - בחריצות רבה ושמים סרט אדום או כחול או צהוב (בהתאם להחלטה ולמקצוע) על שרוול היד. כל חברה המכבדת את עצמה חייבת להדבר עם העובדים ולא יהיה שיימינג ציבורי. לעניין השיימינג הציבורי: ביפאן מפרסמים שמות פושעים ואת מקום מגוריהם. בגלל שהשיטור ביפאן הוא מקומי ביסודו (לפי רובע - כי אין מספרים ברחובות בשיטה המוכרת לנו - לפי הסדר) אז שיימינג הוא קהילתי - וכיוון שהשוטר הוא מהקהילה זה הופך להיות בושה אישית ומשפחתית. השיימינג הקהילתי והקשר הקהילתי הוא הסיבה מדוע ביפאן אין כמעט פשע: יש פשע אבל הוא זניח מאוד (כמותית - בערך אותה כמות רציחות כמו בישראל: אבל על 128 מליון תושבים, ואונס - חצי או שליש ממקרי האונס בישראל - שיעור אפסי ממש לכמות התושבים) היו 2 מליון מקרי פשע ביפאן בשנה (2010) - היפאנים סופרים במקרי הפשע גם חניה אסורה, עברות תנועה ואפילו מעצרים (גם אם לא הוגש כתב אישום) הנתונים מתוך שנתון סטטיסטי יפאני (משרד המשטרה) - הם סופרים כל דבר https://www.npa.go.jp/english/seisaku/Crime_in_Japan_in_2010.pdf
אמיר  |  28.03.16
לכל התגובות